AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Skrevet 14. oktober 2024 Sønnen min er 6 år gammel og går på fotballtrening hver mandag. Treningen foregår ute. Han begynte med dette i mai/ juni. Det har vært plussgrader frem til nå. De spiller fortsatt ute og syns det er kjempe kaldt nå. Det er første gang vi er med på fotballtrening. Noen som vet hvor lenge fotballtrening foregår utendørs? Anonymkode: a3f32...2ad
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #2 Skrevet 14. oktober 2024 Det er litt som å spørre hvor langt et tau er. Jeg har også en 6-åring, og på vårt idrettslag foregår all trening utendørs så lenge tempen er over -10. Foreldre oppmuntres til å komme før på trening for å måke banen om det er snø. Det er ikke anbefalt å trene hardt ute når det er kaldere enn -10 (spesielt for barn), men altså, ellers er det jo bare å kle på ungen? De leker jo ute på skolen/barnehagen i minusgrader Og når det er trening løper de jo rundt. Ungen min løp rundt i t-skjorte og shorts i fem grader forrige uke, og var helt rød og svett og hele tiden. Det var verre med ho mor... Anonymkode: 4886f...e7e 9
Gjest takinova Skrevet 14. oktober 2024 #3 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sønnen min er 6 år gammel og går på fotballtrening hver mandag. Treningen foregår ute. Han begynte med dette i mai/ juni. Det har vært plussgrader frem til nå. De spiller fortsatt ute og syns det er kjempe kaldt nå. Det er første gang vi er med på fotballtrening. Noen som vet hvor lenge fotballtrening foregår utendørs? Anonymkode: a3f32...2ad Det er vanlig over alt. Noen trenger ute vinteren gjennom. Sunt og godt. Kle godt på ham. Kjøp fotballsko som er litt for store slik at man får gode sokker nedi dem. Å fryse på tærene er det verste med utefotball om vinteren. Bruk buff og god lue. Litt vide og gode klær.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #4 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Sønnen min er 6 år gammel og går på fotballtrening hver mandag. Treningen foregår ute. Han begynte med dette i mai/ juni. Det har vært plussgrader frem til nå. De spiller fortsatt ute og syns det er kjempe kaldt nå. Det er første gang vi er med på fotballtrening. Noen som vet hvor lenge fotballtrening foregår utendørs? Anonymkode: a3f32...2ad Her spiller de ute året rundt. Ull er gull😊 Anonymkode: 80881...04d 4
jegerrinne Skrevet 14. oktober 2024 #5 Skrevet 14. oktober 2024 Her så er det kun fotball for de under 11år fra etter påske og frem til høstferien, fra høstferien og frem til påske er håndball. Fra 12 år så trenger de fotball åre rundt ute frem til snøen kommer, hvis ikke hall plass så har de trening ute åre rundt 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #6 Skrevet 14. oktober 2024 Kun ute hos oss. Fotball får ikke halltid dessverre. Anonymkode: a8f34...9de 1
Anonym90059005 Skrevet 14. oktober 2024 #8 Skrevet 14. oktober 2024 Fotball har blitt helårs uteidrett, fleste steder er det ikke hallkapasitet. -10 er ofte praktisert av klubber som grense. Men "tørr" vinterkulde er ikke det verste, ofte verst når det regner/sludder/blåser, altså vått og kaldt samtidig. Da fryser barna enormt, gjerne på tærne, ofte sett de små grine fordi føttene er iskalde. Bare å avlyse på de verste dagene da. Ellers, kjøp ull-fotballstrømper, er det for vått/kaldt kan de små fint spille i andre sko, så nøye er det ikke. ALLTID bruk lue/hansker/votter, altfor mange barn/foreldre som synder der, da fryser du andre steder også. Og ull under og flere lag utenpå. De små løper ofte ikke så mye, og blir de kalde, så blir de enda mer statiske, så kle på tjukke jakker om vinter, går helt fint. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #9 Skrevet 14. oktober 2024 Mine trente ikke hele vinteren før de var 10-11 år, før det var det lang vinterpause og mange drev med annen idrett. Etter det har de trent 3-6 økter i uka i all slags vær så lenge banen ikke er nedsnødd og de ikke rekker/klarer å holde den snøfri pga snømengde. De trener med mange lag. Ytterst boblejakke som de har på seg til de har varmet opp em god stund. Så treningsgenser med krage eller buff. Treningsgenseren har litt padding foran. Så trenings t-skjorte. Så 1-2 lag superundertøy avhengig av hvor kaldt. Ullsokker og varm såle. I tillegg så har yngste sånne engangsvarmesåler til de kaldeste dagene på føttene. Har ofte kjøpt nye fotballsko på vinteren for å få plass til ullsokker. Enda mindre barn kan fint spille fotball i noe annet enn fotballsko på vinteren som de gjerne gjør på skolen. Det viktigste er å holde varmen. Anonymkode: 97f43...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #10 Skrevet 14. oktober 2024 Fotballtrening utendørs i minusgrader ødela fotballgleden hos mitt barn, hun sluttet som 9-åring. Anonymkode: ec73c...f74
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #11 Skrevet 14. oktober 2024 Det er kaldt ja, men kle godt. Ull innerst, og gjerne fotballstrømper i ull. Min gutt på 9 er skikkelig frysepinn så han har mer klær på en mange av de andre. Tjukkere jakke. Trodde han skulle bli for varm med det, men han må faktisk ha det 😅 se kle etter hva ditt barn trenger. For all del ha gode varme hansker. Lue og hals Anonymkode: 5da06...a13
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #12 Skrevet 14. oktober 2024 Her fikk de minste trene inne om vinteren. Mener de trente inne til de var sånn 10 år. Tenåringene trener ute i all slags vær, men ikke over -10 slike mange skriver. Anonymkode: 64a33...730
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #13 Skrevet 15. oktober 2024 Da min datter spilte fotball så hadde de trening ute hele året etter en viss alder. Tidlig barneskole så trente de i hallen på vinteren, men mot slutten av barneskolen og ungdomskolen så trente de ute i all slags vær. Ullundertøy, jakke og ullhansker var gull 😊 Anonymkode: 13cf6...250
Gjest Nelliken Skrevet 15. oktober 2024 #14 Skrevet 15. oktober 2024 Her skal det være riktig fælt vær dersom en trening av avlyses. Det er egentlig verst for de som står og ser på. Ungene løper seg varme.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #15 Skrevet 15. oktober 2024 Vi var inne ca.oktober-mars som regel på 2010-tallet da jeg var skoleelev og spilte fotball, med visse unntak. Husker ett år vi skulle spille kamp i oktober ute. Det blåste og regna noe innforjævlig. De store målene falt overende. Da ble kampen avlyst. Og et annet år, da var jeg rundt 6-8 år. Husker ikke årstid, men det var ute, høljeregna, blåste og var iiiiiskaldt og vi skulle ha fotballturnering. Moren min prøvde febrilsk å holde meg varm der vi stod inne i et busskur sammen med mange andre. Jeg frøs så mye at jeg mista følelsen i fingrene. Da ble turneringen kuttet ned. Anonymkode: 9e717...061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå