Gå til innhold

Sex når man er syk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært syk i nesten 2 år pga fibromyalgi , utmattelse, veldig vondt i kroppen og alt som følger med denne sykdommen. Samboer vil ha sex 2-3 ganger i uka, uansett om jeg sier at kroppen verker og at energien min er veldig lav. Det blir til at jeg får litt massasje før sex. Men sexen blir for hard. Dunker på veldig hardt.  Dagene etter har jeg enda mer vondt i kroppen. Har snakket med han om det uten at han endrer sexakten. Jeg elsker han, men hvordan få han til å forstå meg? Han sier bare at jeg ser frisk ut og at han glemmer sykdommen oppi sexakten. 

Anonymkode: a702e...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terapi? Eller kansje rådgivning? Dere kan kontakte en sexolog eller høre om sykdomen din har en forening som tilbyr veiledning av pårørende? Så bør du vente med å ha sex til dette har løst seg, det er skadelig å ha von sex og du risikerer å ødelege sexlive dit helt! 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Terapi? Eller kansje rådgivning? Dere kan kontakte en sexolog eller høre om sykdomen din har en forening som tilbyr veiledning av pårørende? Så bør du vente med å ha sex til dette har løst seg, det er skadelig å ha von sex og du risikerer å ødelege sexlive dit helt! 

Går i parterapi, men har ikke tatt opp det med sex. Bør nok det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vært syk i 2 år, og likevel klarer han ikke huske å ta hensyn til deg? 
Sorry, det kalles selektiv hukommelse. 
For han er det ikke så viktig om han påfører deg smerte, så lenge han blir tilfredsstilt. 

Anonymkode: 44666...1cf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er jeg ikke syk selv altså. Men jeg har snakka med mannen min om dette selv. Med dunk dunk sex er noe jeg bestandig ønsker. Noen ganger så vil jeg ha det ømt og forsiktig elsk. Og noen ganger så vil jeg ha en røff sex. 

Anonymkode: 5b0cd...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For han er det ikke så viktig om han påfører deg smerte, så lenge han blir tilfredsstilt. 

Vel, det kan jo hende at hun som mange andre med fibromyalgi har en kropp som funker når de selv har lyst, men er ekstremt skrøpelig når det skal gjøres noe de ikke har lyst til. Som feks sin lavtlønnede jobb. 

Da er det jo ikke alltid like lett for andre å innordne seg 

Anonymkode: d1e02...877

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I god KG-ånd: Anmeld.

Anonymkode: 1109b...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I god KG-ånd: Anmeld.

?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, det kan jo hende at hun som mange andre med fibromyalgi har en kropp som funker når de selv har lyst, men er ekstremt skrøpelig når det skal gjøres noe de ikke har lyst til. Som feks sin lavtlønnede jobb. 

Da er det jo ikke alltid like lett for andre å innordne seg 

Anonymkode: d1e02...877

Du mener virkelig at han ikke skal trenge innordne seg i at hun har utalt økt smerte ved sex? 
"hører du sier du har vondt, du overdriver, ti stille å spre beina!" ? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

?

Det kan sees på som overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Enig i det. Var jo annerledes da jeg var frisk. Og kanskje det hadde blitt bedre om han tok hensyn til meg og at vi hadde litt soft sex 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du mener virkelig at han ikke skal trenge innordne seg i at hun har utalt økt smerte ved sex? 
"hører du sier du har vondt, du overdriver, ti stille å spre beina!" ? 

Ønsket mitt er at vi kunne hatt soft sex, men det blir ignorert. Kanskje soft sex hadde gjort det mindre vondt, mere trygt og da hadde kroppen min slappet av og ikke vært i helspenn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det kan sees på som overgrep.

Det er vanskelig å se det slik. En snill samboer, men litt ego ifht sex

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må du sette foten ned. Ikke vik unna, men stå i det. Sex på dine premisser, eller ingen sex.
Det er som når A og B runser/husker sammen. A ønsker minst fart, og B må ta hensyn og ikke overskride farta. Sier seg selv at om det blir mer fart enn A ønsker, så vil ikke A runse mer med B.
Jeg krydrer ikke mer enn mannen liker i indisk, da tilsetter jeg heller krydderet på tallerkenen. På den måten blir det spiselig for begge. Om det blir for soft for ham, så kan han tilfredsstille deg i dine behov, og så kan han fullføre på egenhånd etterpå. Han får sex, selv om det kanskje ikke er "hardt nok" for ham til utløsning. Bedre enn ingenting - jeg vil heller ha mild indisk enn ingen indisk.

Er dere underveis i sexen, og du synes det blir for hardt, så sier du ifra MED EI GANG. Ikke sant? Da stanser dere. Det blir for voldsomt for deg, og dere må avslutte eller kanskje det funker å fortsette om han er ekstra varsom. Uansett så blir det en kjip opplevelse om dette gjentas gang etter gang.

Mange med din sykdom, klarer ikke å ha sex i det hele tatt. Finnes det grupper/kurs/møter for pårørende ifht sykdommen? Det bør han/dere delta på. Det holder tydeligvis ikke å ha lest en brosjyre for pårørende.

Han er ingen snill samboer om han ikke kan ta hensyn i noe så enkelt som sex. Det er en tomannsjobb, samarbeid, men han kjører solo om han peiser på hardere enn du egentlig takler. Du er bare en tømmestasjon.

Anonymkode: f64af...4ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...