Gå til innhold

Magic loop lengde

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Tenkte jeg skulle prøve magic loop så må kjøpe nye pinner. Hvor lang pinne trenger man til et erme i voksenstr? Og hvis man skal strikke to? Jeg har funnet masse videoer på hvordan gjør det, men helt motstridende info om hvor lange de bør være 😅

Anonymkode: 3a314...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei. Tenkte jeg skulle prøve magic loop så må kjøpe nye pinner. Hvor lang pinne trenger man til et erme i voksenstr? Og hvis man skal strikke to? Jeg har funnet masse videoer på hvordan gjør det, men helt motstridende info om hvor lange de bør være 😅

Jeg bruker alltid 80cm, bare fordi det er det jeg har liggende mest av, pluss at jeg da er sikker på at det er nok lengde. 

Anonymkode: 06717...d62

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egt bare pinner på 80 cm; det passer til både gensere, ermer, sokker, votter - hva enn jeg kan tenke meg! 40 er for kort, selvom jeg kan tenke meg det passer til sokker/votter hvor man strikker én om gangen, spess hvis de er litt små. 100 er for stort; er ikke så stor i str, så trenger ikke 1m kabel for gensere selv når jeg strikker i runden.

Hvis du skal strikke to ermer samtidig på magic loop ville jeg gått for minst 80cm. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Minst 80 cm, så er det egentlig bare personlige preferanser som bestemmer resten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare 100 cm. Jeg syns 80 cm blir akkurat for kort. Jeg ha investert i gode 100 cm pinner, da jeg strikker alt som ikke kan strikkes på lengre enn 60 cm på magic loop. 40 cm pinner blir bare knot.. og steømpepinner har jeg ikke brukt på mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

80 cm er for meg perfekt til én sokk, evt to barnesokker. Kan også funke til et lite enkelterme. Det forutsetter selvsagt at kabelen er tynn og myk nok. Ellers foretrekker jeg 100 cm til det meste, som et par sokker, luer, osv. Bruker også 120 cm en del, spesielt til to ermer. 

Husk at med magic loop så skal kabelen være lang nok til å beholde begge "løkkene" i hver side mens du strikker. Er kabelen i stiveste eller korteste laget risikerer du å få en mer synlig overgang mellom frem- og bakside, fordi den korte/stive løkken strekker ut stoffet litt akkurat der.  Du kan også oppleve at kabelen blir så kort at du må trekke ut løkken på ene siden, da har du teknisk sett "travelling loop"-teknikken, som jo også kan fungere greit.  Personlig liker jeg å ha det klare skillet med halvparten av maskene på hver side til enhver tid, så jeg liker å ha lange nok kabler til det. Dette bildet viser for eksempel noen sokker med en kabel som er i korteste laget til hva jeg ville vært komfortabel med. 

Anonymkode: aae27...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker 80 cm, fordi det er det jeg har. Har ved et par tilfeller brukt 60cm, men det er for kort.

Jeg har strikket to ermer samtidig på 80 cm. Det går greit, en det hadde vært mer optimalt med lengre kabel, 100 cm eller 120 cm. 

Anonymkode: 5bb4a...a66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...