AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #1 Skrevet 13. oktober 2024 Jeg hadde aldri hørt om det, men har nå funnet ut av det på den harde måten. Symptomene kan blant annet være hodepine, kraftig kvalme, utmattethet, angst, muskelverk og humørsvingninger. Jeg har alt untatt sistnevnte as we speak, og jeg føler meg rett og slett syk! Det kommer som følge av hormonendringer i kroppen når melka forsvinner brått. På engelsk kalles det weaning sickness. Har dere hørt om det, eller opplevd det selv? Anonymkode: 87bfc...611
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #2 Skrevet 13. oktober 2024 Aldri hørt om, men du nevner brått? Er det hvis man går fra fullamming til full stopp da? Har trappet litt og litt ned, men han ammer fremdeles, i perioder ganske mye. Har likevel hatt opptil en uke hvor han har vært sammen med pappaen, ikke merket noe. Anonymkode: 48a22...008
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #3 Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Aldri hørt om, men du nevner brått? Er det hvis man går fra fullamming til full stopp da? Har trappet litt og litt ned, men han ammer fremdeles, i perioder ganske mye. Har likevel hatt opptil en uke hvor han har vært sammen med pappaen, ikke merket noe. Anonymkode: 48a22...008 Leste at det skjer når det blir helt tomt for melk, men har ikke kilde på det. Jeg delammet bare og til slutt ble det for vanskelig å opprettholde, så da var det best å slutte. Hadde ikke mye melk, og det tok ca en uke fra jeg sluttet til jeg ble dårlig. Har ikke ammet noe i det hele tatt siden jeg sluttet, så er det jeg mener med brått. Leser flere steder at man bør trappe ned veldig sakte og gradvis. Anonymkode: 87bfc...611
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #4 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Leste at det skjer når det blir helt tomt for melk, men har ikke kilde på det. Jeg delammet bare og til slutt ble det for vanskelig å opprettholde, så da var det best å slutte. Hadde ikke mye melk, og det tok ca en uke fra jeg sluttet til jeg ble dårlig. Har ikke ammet noe i det hele tatt siden jeg sluttet, så er det jeg mener med brått. Leser flere steder at man bør trappe ned veldig sakte og gradvis. Anonymkode: 87bfc...611 hvor leser du dette? Anonymkode: e18e2...410
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #5 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): hvor leser du dette? Anonymkode: e18e2...410 Det leste jeg da jeg googlet weaning sickness på engelsk, men som sagt har jeg ikke kilden. Det er generelt lite informasjon å finne, og det man finner er gjerne andres erfaringer. Anonymkode: 87bfc...611
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #6 Skrevet 14. oktober 2024 Synes det høres logisk ut. Blir overgang i hormonsystemet, så at det klusses til har jeg ingen problemer å tro på. Det burde jo ammehjelpen ha litt info om egentlig. Anonymkode: d9b85...4ab
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #7 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes det høres logisk ut. Blir overgang i hormonsystemet, så at det klusses til har jeg ingen problemer å tro på. Det burde jo ammehjelpen ha litt info om egentlig. Anonymkode: d9b85...4ab Jepp, det gir absolutt mening. Bare synd det ikke er kommunisert noen steder (som jeg har sett), som f. eks. Ammehjelpen som du sier. Anonymkode: 87bfc...611
Kvinne87Rogaland Skrevet 14. oktober 2024 #8 Skrevet 14. oktober 2024 Jeg visste det ikke, men jeg opplevde det på den harde måten. For min del ble jeg kjempetrist av ammeslutt, var på gråten i en uke. Skikkelig følsom. Husker jeg leste en trist nyhetssak fra Storbritannia, som involverte et lite barn, og jeg gråt seriøst hver dag hele uken på grunn av det. Og det er IKKE vanlig for meg. Mannen var helt overrasket. Jeg kunne begynne å grine helt utav det blå. Og det har jeg ikke gjort hverken før eller siden. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #9 Skrevet 14. oktober 2024 Kvinne87Rogaland skrev (1 minutt siden): Jeg visste det ikke, men jeg opplevde det på den harde måten. For min del ble jeg kjempetrist av ammeslutt, var på gråten i en uke. Skikkelig følsom. Husker jeg leste en trist nyhetssak fra Storbritannia, som involverte et lite barn, og jeg gråt seriøst hver dag hele uken på grunn av det. Og det er IKKE vanlig for meg. Mannen var helt overrasket. Jeg kunne begynne å grine helt utav det blå. Og det har jeg ikke gjort hverken før eller siden. ❤️ Omvendt barseltårer nesten. Anonymkode: d9b85...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #10 Skrevet 14. oktober 2024 Aldri hørt om eller opplevd det, har ammet tre barn. Anonymkode: 2cfe8...548
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #11 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Aldri hørt om eller opplevd det, har ammet tre barn. Anonymkode: 2cfe8...548 Jeg har det nå, men ikke med første barnet. Lurer på om det kan være fordi det ble trappet ned naturlig sist, da han avvente seg selv. På slutten ammet jeg litt kun en gang per dag, mens jeg denne gangen holdt på tre-fire-fem ganger daglig, før jeg sluttet brått fordi verken jeg eller baby trivdes med det. Anonymkode: 87bfc...611
Maleficenta Skrevet 14. oktober 2024 #12 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Leste at det skjer når det blir helt tomt for melk, men har ikke kilde på det. Jeg delammet bare og til slutt ble det for vanskelig å opprettholde, så da var det best å slutte. Hadde ikke mye melk, og det tok ca en uke fra jeg sluttet til jeg ble dårlig. Har ikke ammet noe i det hele tatt siden jeg sluttet, så er det jeg mener med brått. Leser flere steder at man bør trappe ned veldig sakte og gradvis. Anonymkode: 87bfc...611 Merka ikke noe sånt jeg, men nå slutta jeg å amme etter en uke da pga problemer ifht det. Merka ingen symptomer når melka forsvant.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #13 Skrevet 14. oktober 2024 Sluttet å amme for en uke siden, hatt hodepine siden... 🤔 Anonymkode: 0bc84...3ee
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #14 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg er nede i en amming om dagen. Har ammet 2 år og 2 måneder. Har den siste måneden trappet ned fra 3-4 amminger til nå 1 i en ukes tid. Aner ikke når jeg skal kutte helt. Har hatt en del hodepine men er gravid også så vet ikke om det er ammeslutten eller graviditeten. Håper jeg slipper noe sykdom når jeg kutter helt. Anonymkode: cf08b...5a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå