AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #1 Skrevet 13. oktober 2024 Hvordan vet du at du har periodontitt? Gingivitt er bare litt betent tannkjøtt, men når går det over til periodonitt? Hva er forskjellen utover det at det ene er verre? Anonymkode: 70023...e50
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #2 Skrevet 14. oktober 2024 Peridontitt er når kjevebenet rundt tanna brytes ned og det er ulike stadier av dette. Slik jeg har skjønt har ikke gingivitt ført til irreversibel nedbryting av vev. Jeg har kronisk gingivitt i hele tannkjøttet, og peridontitt på 4 tenner. Det er tannkjøttspesialist som har stilt diagnosen, så jeg tror ikke dette er noe du kan bare finne ut av om du har selv. Altså vil jeg ha peridontitt på disse tennene hele livet selv om prosessen med nedbryting av vev er blitt stoppet som følge av hyppig rens og veldig tidkrevende opplegg hjemme. Vevet som er brutt ned kan ikke komme tilbake selv om lommene i tannkjøttet og blødninger blir mindre. Anonymkode: 0e5a4...eae 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Peridontitt er når kjevebenet rundt tanna brytes ned og det er ulike stadier av dette. Slik jeg har skjønt har ikke gingivitt ført til irreversibel nedbryting av vev. Jeg har kronisk gingivitt i hele tannkjøttet, og peridontitt på 4 tenner. Det er tannkjøttspesialist som har stilt diagnosen, så jeg tror ikke dette er noe du kan bare finne ut av om du har selv. Altså vil jeg ha peridontitt på disse tennene hele livet selv om prosessen med nedbryting av vev er blitt stoppet som følge av hyppig rens og veldig tidkrevende opplegg hjemme. Vevet som er brutt ned kan ikke komme tilbake selv om lommene i tannkjøttet og blødninger blir mindre. Anonymkode: 0e5a4...eae Tusen takk for svar. Det var trist å høre ❤️ ts Anonymkode: 70023...e50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå