Gå til innhold

Vil kvinner 45+ bli samboere eller bare kjærester?

AnonymBruker

Hva vil kvinner 45+ med datingen?   

118 stemmer

1. 1. Hva vil kvinner 45+ med datingen?

• ONS og enkel moro
      2
    • Særbo/ helgekjæreste
      74
    • Samboer (etter hvert)
      42

Anbefalte innlegg

Jeg er i et forhold som ser ut til å ha gått i dass. Vi har vært sammen en stund og planen var å flytte sammen. Men nå har "alt" blitt en krangel og nå siste så ble det såpass at jeg tror det er over. Vi får se. 

Jeg er rett over 50 og tenkte jeg var kjempeheldig med henne. Jeg sitter med følelsen av at dersom dette ryker så var det siste toget og spørs om det er noe vits å prøve på nytt med dating og det hele. Det kommer til å ta lang tid å komme over henne, og etter det får jeg se hva jeg orker. 

Jeg har ikke inntrykk av at damer i denne alderen drømmer om ny samboer. 

Jeg er for min del ikke desperat etter en hushjelp. Jeg klarer egentlig den jobben bedre enn min kjæreste. Men en partner å dele livet med er det jeg vil ha. 

Så jeg sitter her og lurer på hva dsmer 45+ tenker om datingen sin... 

Anonymkode: 10f13...c88

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i et forhold som ser ut til å ha gått i dass. Vi har vært sammen en stund og planen var å flytte sammen. Men nå har "alt" blitt en krangel og nå siste så ble det såpass at jeg tror det er over. Vi får se. 

Jeg er rett over 50 og tenkte jeg var kjempeheldig med henne. Jeg sitter med følelsen av at dersom dette ryker så var det siste toget og spørs om det er noe vits å prøve på nytt med dating og det hele. Det kommer til å ta lang tid å komme over henne, og etter det får jeg se hva jeg orker. 

Jeg har ikke inntrykk av at damer i denne alderen drømmer om ny samboer. 

Jeg er for min del ikke desperat etter en hushjelp. Jeg klarer egentlig den jobben bedre enn min kjæreste. Men en partner å dele livet med er det jeg vil ha. 

Så jeg sitter her og lurer på hva dsmer 45+ tenker om datingen sin... 

Anonymkode: 10f13...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske individuelt? Nå er jeg "bare" 41, men jeg vil være særboer dersom jeg mot all formodning skulle treffe en mann. 

Anonymkode: 3e87e...fcb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er særboer, ønsker ikke delt økonomi eller eie bolig sammen med noen som har særkullsbarn. Ikke blir vi plaget av hverdagsslitasje heller.

Anonymkode: d865b...b2b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være særboer frem til barna flytter ut og så samboer etter det. Tviler sterkt på at flertallet av damer over 45 orker bare ff- forhold uten kjærlighet, hvert fall ikke i lengden. Så tror ikke at toget er gått for din del. Forutsett at du er en snill og god fyr som tar vare på deg selv og har noe å tilby en fremtidig kjæreste.

Anonymkode: 3aa58...ba0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke interessert i ons og ønsker meg en kjæreste. Helst vil jeg bo sammen, men jeg har barn som bor hjemme og vet ikke om det er så lurt. Siden jeg er usikker på det med å bo sammen ønsker jeg meg en kjæreste som bor i nærheten av meg så vi kan være mye sammen uansett om vi bor sammen eller ikke.

Anonymkode: a8c60...99f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne 48 og ønsker samboerskap, men opplever at de fleste menn vil forbli særboere (med unntak av dem som ønsker deg hushjelp og morsfigur om de har mindre barn). 

Tror dette har lite med kjønn å gjøre, og alt med alder. 🙄

Anonymkode: 52e94...d77

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg vil gjerne være særboer frem til barna flytter ut og så samboer etter det. Tviler sterkt på at flertallet av damer over 45 orker bare ff- forhold uten kjærlighet, hvert fall ikke i lengden. Så tror ikke at toget er gått for din del. Forutsett at du er en snill og god fyr som tar vare på deg selv og har noe å tilby en fremtidig kjæreste.

Anonymkode: 3aa58...ba0

Hva er greia med at noen tror at dersom man er særbo er man ff uten kjærlighet? Jeg har kjæreste. Vi er særbo og skal ikke bo sammen. Men vi er ikke ff. Vi er kjærester. Gjør masse sammen. Sex er bare en liten del av det. Og vi elsker hverandre. Men trives med å bo alene

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke en samboer, men en kjæreste hadde vært fint. Tviler dog på at det blir noe av da jeg har vært singel i over 10 år og er passert 50. Det er mye som skal klaffe for å si ja til å være kjæreste, for jeg orker ikke mye av det menn holder på med av  alkohol, røyk, snus, fotball, tv, fising, raping, og masse annet sært og seksuelt relatert. 

Du vet best hva slags liv du ønsker å ha, så da finner du ei du matcher med på det. 

Anonymkode: 794e5...005

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skilt for 7 år siden. Har hatt kjæreste siste fem år, men vi har vært særboere og helgekjærester/kjærester uken jeg ikke har hatt barna. Men det er slutt nå da. 

Men jeg kommer ikke til å flytte sammen med en mann før alle barna har flyttet ut. De er nå 18, 15 og 13. 

K46

Anonymkode: 459bc...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av alternativene passer. Ønsker meg verken seksuell eller romantisk relasjon til en mann igjen.

Anonymkode: a8e53...f66

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en kjæreste som er samboer og etterhvert ☺️

Anonymkode: 21a79...1b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var deprimerende, jeg er 42 og håper enda å finne en mann og gifte meg med. Men ja, ønsker meg definitivt en samboende livspartner, og ikke en "venn" som jeg opplever at generasjonen over meg driver med.

Anonymkode: b9c55...243

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette var deprimerende, jeg er 42 og håper enda å finne en mann og gifte meg med. Men ja, ønsker meg definitivt en samboende livspartner, og ikke en "venn" som jeg opplever at generasjonen over meg driver med.

Anonymkode: b9c55...243

Jeg var gift I 25 år. Det var fint det. Nå er barna voksne og vi er skilt(vennlig). Nå er jeg ferdig med å dele bolig med noen, men har en herlig kjæreste. Og det er da mange som ønsker samboer. Så det trenger ikke være deprimerende. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker særbo, men er åpen for at man kan få lyst til å flytte sammen etter lang tid.

Anonymkode: a5c1f...6bb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg helst samboer, føler at vi på den måten får et mer nærme forhold enn om vi bor hver for oss.

Anonymkode: 9c7e3...08d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker ikke samboer så lenge ungene bor hjemme, både mine og hans. Min yngste er 14 år. Hans yngste er 11 år. Jeg har ingen interesse av å bli en blandafamilie av mine og dine, og alt det kan føre med seg. Trives veldig godt med å bo med kun barna mine og gleder meg faktisk til å bo litt alene når sistemann, om mange år, flytter ut. 

Anonymkode: bc76e...b63

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært singel i noen år nå etter samlivsbrudd. Yngste hjemmeboende barn er 8. Om jeg skulle finne meg noen (dater ikke aktivt) ville det nok være særbo så lenge barna bor hjemme... 

Er et skikkelig rotehode så selv om jeg er verdens snilleste og gjør mye bra så  tror jeg det er en tålmodighetsprøve å bo sammen med meg🤭

Anonymkode: 1a1d1...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 42 og var innstilt på å være særboer om jeg møtte en mann.

Men så møtte jeg kjæresten og vi er Tvillingsjeler. Vi falt pladask og trives helt latterlig godt sammen. Han er 49. Vi har begge barn og vi fungerer sammen som en familie. Like verdier, livssyn og syn på barneoppdragelse og økonomi.

Vi kommer til å skrive samboerkontrakt som ekstra sikkerhet for oss begge OM det skulle bli brudd og har tatt all den seriøse praten om det praktiske, økonomi osv.

Anonymkode: 20efb...362

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...