AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #1 Skrevet 13. oktober 2024 Jeg og mannen skal flytte sammen, men vi har ikke smak eller stil. Vi kunne trengt litt inspirasjon for å se hva vi kan kjøpe på Finn og sette sammen til en ok og fin avslappet stil. Vi liker lyseblå, rosa, tre, grønt, glass, jeg liker litt asiatisk grønn mosete gammeldags preg, og litt 80 talls stil med pasteller. Vekker gamle minner. Alt mannen har er nedarvet svarte og utslitte saker som er klar for fyllingen sier han. Noen forslag til hva vi kunne kikket etter på Finn? Gjerne linker om dere finner noe fint og rimelig. Helst under tusenlappen. Vi har kikket i timesvis i dag men føler det er så mye og vi finner ikke helt det vi søker. Om noen har inspo bilder å dele, så del gjerne! 🥰 Anonymkode: 9e193...c29
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #2 Skrevet 13. oktober 2024 Jeg handler både på finn, kjøpsgrupper på FB, bruktbutikker, og loppemarked. Hvis jeg trenger kommode, så søker jeg på kommode i området hvor jeg bor. Gidder ikke kjøre for langt. Jeg liker best å gå i bruktbutikker å se. Også er det det at det tar tid å finne det man liker og møblere et hjem hvis alt skal kjøpes brukt. Se på gulvtepper, stålamper, stuebord, skjenk/reoler/hyller, lenestol, etc. Bruktkjøp krever litt tålmodighet. Jeg har teak kommode, teak skrivebord, seng (ikke madrass), veggpynt, stuebord, skjenk, kjøkkenbord, kjøkkenstoler, gammelt vitrineskap etc fra finn og bruktbutikker. Vitrineskapet var brunt, ble pusset ned og malt. Anonymkode: 07dac...39e 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #3 Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg handler både på finn, kjøpsgrupper på FB, bruktbutikker, og loppemarked. Hvis jeg trenger kommode, så søker jeg på kommode i området hvor jeg bor. Gidder ikke kjøre for langt. Jeg liker best å gå i bruktbutikker å se. Også er det det at det tar tid å finne det man liker og møblere et hjem hvis alt skal kjøpes brukt. Se på gulvtepper, stålamper, stuebord, skjenk/reoler/hyller, lenestol, etc. Bruktkjøp krever litt tålmodighet. Jeg har teak kommode, teak skrivebord, seng (ikke madrass), veggpynt, stuebord, skjenk, kjøkkenbord, kjøkkenstoler, gammelt vitrineskap etc fra finn og bruktbutikker. Vitrineskapet var brunt, ble pusset ned og malt. Anonymkode: 07dac...39e Takk for svar! Ja, vi tror det er best å hente større ting i nærområdet. Men hva med mindre ting, har du god erfaring med å kjøpe og få det sendt på Finn? Titter på en fin lyseblå vase på Finn som vi vurderer å kjøpe med fiksferdig. Anonymkode: 9e193...c29
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #4 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for svar! Ja, vi tror det er best å hente større ting i nærområdet. Men hva med mindre ting, har du god erfaring med å kjøpe og få det sendt på Finn? Titter på en fin lyseblå vase på Finn som vi vurderer å kjøpe med fiksferdig. Anonymkode: 9e193...c29 Jeg liker ikke å handle på finn hvis jeg skal få ting sendt, i hvert fall ikke knuselige ting. Ta deg en tur på bruktbutikker, og bruk heller energi på å handle nips når dere har funnet møblene dere skal ha. Anonymkode: 07dac...39e
Amossa Skrevet 14. oktober 2024 #5 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Takk for svar! Ja, vi tror det er best å hente større ting i nærområdet. Men hva med mindre ting, har du god erfaring med å kjøpe og få det sendt på Finn? Titter på en fin lyseblå vase på Finn som vi vurderer å kjøpe med fiksferdig. Anonymkode: 9e193...c29 Jeg har fått sendt både middagsservice og glass i posten som er kjøpt på Finn. Da har jeg skrevet med selger først og blitt lovet god innpakning i bobleplast. Det har alltid gått fint Jeg bruker Finn mye fordi jeg samlet på ting som ofte ikke produseres lenger. 1
Beloved Skrevet 14. oktober 2024 #6 Skrevet 14. oktober 2024 Nå er det midt i beste loppemarked-sesongen, så jeg anbefaler å sette av en helg til å gå på loppemarkeder og kikke (og fylle bilen). Mye greiere enn å reise rundt og hente en og en ting hjemme hos folk - og vanligvis billigere også. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #7 Skrevet 14. oktober 2024 Beloved skrev (7 timer siden): Nå er det midt i beste loppemarked-sesongen, så jeg anbefaler å sette av en helg til å gå på loppemarkeder og kikke (og fylle bilen). Mye greiere enn å reise rundt og hente en og en ting hjemme hos folk - og vanligvis billigere også. Vi bor langt unna alt, ingen loppemarkeder her i området og vi har fulle dager så det er begrenset med tid til det dessverre. Billigere vet jeg ikke. Har en venninne sørpå som reiser på slikt iblant og hun sier det er blitt bruktbutikk priser på alle loppemarkedene hun har vært på. Anonymkode: 9e193...c29
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #8 Skrevet 15. oktober 2024 Sjekk kjøp/salg sider på Facebook også, mye som postes der. Det er egne grupper for antikk, retro, vintage, søk det opp. Anonymkode: 07dac...39e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå