AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #1 Skrevet 13. oktober 2024 Det klikker snart for meg! Denne helgen har vi gjort hytta klar for utleie. Vi har ryddet i skuffer, skap og boder. Kastet endel, gitt masse til bruktbutikk, men kom likevel hjem med stappfull bil. Hytta ser smashing ut nå, det er fremdeles massevis av bilder på vegger, tepper, lamper og fine skåler, men det også mulig å åpne er skap uten å få noe i hodet. Deilig! Men så kommer vi altså hjem med full bil, og det blir veldig tydelig at det jo er stappanes fullt her også. Jeg føler at jeg bare flytter rundt på stæsj. Kan noen gi meg motivasjon? Ryddetips? Overbevise meg om at minner sitter i hodet og ikke i veggur etter farfar? Vi snakker massevis av spill, lysestaker, lykter, pynteputer, sengetøy (pent, men altfor mye), lamper, tepper, sportsutstyr, småmøbler og gudene vet hva. Vi har begge rydder opp i dødsbo etter foreldre de siste årene, vi elsker loppemarked og bruktbutikker(!) og vi har absolutt ikke noen interesse av å bli minimalister. Men i dag kjenner jeg at det har vokst over hodet på meg. Det ble så deilig på hytta nå som det var rensket kraftig ut. Men hva skal jeg gjøre med alt sammen.. Noen som vil dele sine beste motivasjonstips? Anonymkode: 3cb96...e42 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #2 Skrevet 13. oktober 2024 Flytt. Vi flyttet for fire år siden og det ble kastet, solgt og gitt bort enorme mengder med ting. Da hadde vi bodd i forrige huset i rundt ti år. Anonymkode: f324a...f02
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #3 Skrevet 13. oktober 2024 Fristende! Men litt i overkant drastisk😅 Anonymkode: 3cb96...e42
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #4 Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fristende! Men litt i overkant drastisk😅 Anonymkode: 3cb96...e42 Det er den beste måten og få oversikt over alt du eier og virkelig tenke over hva du skal ta med deg videre😅 Anonymkode: f324a...f02
Lerkefugl Skrevet 13. oktober 2024 #5 Skrevet 13. oktober 2024 Skal i gang med det samme her i huset, ting jeg likte før er nå irriterende. Vet med meg selv at jeg må dele opp oppgaven, og har sett utrolig mange gode tips/videoer. Følgende er min slagplan, som kan fungere siden jeg har ekstra plass der ting kan få stå en stund; 1: Lage områder for; a) ting som skal selges b)ting som skal gis bort c)ting som skal kastes 2: Angripe ulike rom, begynne med det jeg er mest motivert for, i mitt tilfelle kjøkkenet. 3: samle alt av samme kategori, feks alt servise/glass/kjøkkenredskap, før jeg fjerner det som skal ut. 4: legge ut finn-annonser for salg og gis bort; gi det maks 2-3uker, før alt leveres til loppemarked/gjenbruksbutikk. 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #6 Skrevet 13. oktober 2024 Behold det dere absolutt ikke vil kvitte dere med, og ta bilde av det som dere tenker at dere kan leve fint uten. Så kan dere titte på bildet og mimre selv om dere ikke har tingene lenger. Ville satt av et eget område eller skap til ting som kan fungere som en egen privat "butikk" som dere kan hente interiør fra og sjonglere på å pynte med i hjemmet. Da ser dere hvilke ting som aldri blir hentet frem også. Anonymkode: adc6d...bb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå