Gå til innhold

Kjøkkenstoler og farge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er knall røde kjøkkenstoler fint? Eller blir det for skrikendes? Blir man fort lei?

Anonymkode: ac7b0...9f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk! Det er for lite røde møbler i verden. Vi har røde kjøkkenstoler. I stuen en knallrød skjenk og røde sofaer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i rødt i interiør, så jeg ville heller valgt en annen farge som tåler å være mer skarp men fortsatt gir rolig uttrykk. F.eks grønn, turkis, blå, etc. 

Anonymkode: 571b8...90c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært uaktuelt hos meg.

Sånne farger tror jeg de fleste blir grundig lei av, og da er det å kaste ut for å kjøpe nytt.

Anonymkode: 832fd...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nelliken

I oppveksten min på 60-tallet hadde vi respatex bord og knallrøde stoler på kjøkken. Det var kjempefint da, men jeg hadde nok ikke valgt det samme idag. I såfall måtte jeg hatt en retro-stil over det hele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt (vel) praktisk av meg, og hadde ikke valgt noe jeg kunne blitt lei av raskt eller som jeg kunne med tiden komme til å hate, så jeg ville ikke hatt røde kjøkkenstoler. Jeg hadde heller valgt stolputer i rødt, for de er lettere å bytte ut. Jeg er generelt ikke glad i sterke farger på innredning og møbler. Jeg er ikke en som oppgrader/endrer så ofte, så da blir det litt ekstra pes. 

Men: IKEA hadde en serie med mye rødt for noen år siden. Mulig de har enda. Blant annet skjenk og bokhyller. De fikk det til å se veldig bra ut 😊👍🏻Jeg kan se for meg at det kan bli bra i en del boliger. Gjerne med mer stramme og moderne linjer (som funkishus) om det er en klar rød, og med litt mer sort i, så kan det passe godt i eldre hus også («herregårdsrød»). 
Stoler kan også byttes ut og eventuelt males også om du skulle ombestemme deg. Det er ikke så pes som for eksempel rødt kjøkken. Har du lyst så kjør på! Hvordan det styles har mye å si 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er knall røde kjøkkenstoler fint? Eller blir det for skrikendes? Blir man fort lei?

Anonymkode: ac7b0...9f2

Kjenner noen som har det, er veldig fint. De har hatt det i over 15 år. Fint til eikebord :) Hvilke vurderer du?

Anonymkode: 3531d...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...