AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #1 Del Skrevet 13. oktober 2024 Min neste hund blir en puddel (dverg eller mellom). Jeg har alltid hatt tisper, men kjenner jeg kunne tenkt å slippe løpetid med neste hund. Er det stor forskjell på hann- og tispepudler? Er hannene "gærne" hver gang en tispe i området har løpetid? Det er jo liksom det som har holdt meg unna hannhund tidligere: skrekk-historier om de som har hannhund som liksom "alltid har løpetid". Jeg skjønner at dette varierer fra hund til hund, men er det mulig å si noe generelt om puddelhanner vs tisper? Anonymkode: f3565...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #2 Del Skrevet 13. oktober 2024 Veldig generelt så er tisper litt roligere enn hannhunder. Min hann blir ikke påvirket om han bare lukter tisper i nærheten som har løpetid, han blir dog veldig stressa om han er sammen med ei tispe. Jeg kan ikke ha han med til noen som har tispe, løpetid eller ei, han blir helt gal. Dette varierer jo veldig da, den forrige brydde seg ingenting. Jeg tenker faktisk å ha tispe etter han her. Løpetid kan være styrete ja, men jeg tar 2 løpetider i året over markering hver dag. De kan være mestere på å bomme, han jeg har markerer jo på hele seg, og må skylles i dusjen flere ganger i uka 🥴 Anonymkode: 0974e...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Del Skrevet 14. oktober 2024 Min kan reagere på tisper som står, men ellers er et minimalt. Han har dog trent med løpetisper i hundeklubben siden han var liten, og han får ikke "ruse seg" på tispeflekker. Da går vi bare videre. Jeg har i liten grad hørt om hannpudler som blir helt på styr over løpetid, men så har de fleste hannhundene jeg kjenner blitt utsatt for samme eksponeringen. Det kan jo være tilfeldig, eller så har det blitt sånn over tid med forventning om fokus også når det lukter godt. Min kan helt fint være sammen med tisper, med eller uten løpetid. Han er heller ikke spesielt plagsom, selv om vi selvfølgelig ikke har han sammen med tisper som står. Anonymkode: b2f23...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå