Gå til innhold

Usunt kosthold til sunt, hvor raskt merket du endring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som har gått fra et usunt kosthold til sunt og næringsrikt med ganske drastisk endring, hvor raskt og hva merket du av endringer?

Ikke interessert i bare det med slanking, men andre helsefordeler.

Anonymkode: 5c92d...fed

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du som har gått fra et usunt kosthold til sunt og næringsrikt med ganske drastisk endring, hvor raskt og hva merket du av endringer?

Ikke interessert i bare det med slanking, men andre helsefordeler.

Anonymkode: 5c92d...fed

Ca 3 måneder og da merket jeg stor forskjell. 

Ble gladere, mer energisk, huden ble mye finere og jeg sov bedre. 

Anonymkode: 3820a...a6a

• Liker 2
Skrevet

Fikk masse kviser etter et par uker uten sukker og junk😳

Anonymkode: 6090e...efc

• Liker 1
Skrevet

Jeg kuttet ut snacks og unødvendig småspising på kveldene. Begynte umiddelbart å gå ned i vekt selv om det ikke gikk fort. Har nå mistet 15 kg og både humør og kropp føles mye bedre! Begynte å trene igjen da jeg hadde gått ned 8 kg og det har gitt utsalg i både sterkere kropp, mye bedre kondisjon og masse energi! 

Anonymkode: 6e93f...24b

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke så uvanlig i en overgang der kroppen prøver stabilisere seg.

Anonymkode: c1f95...d82

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slagg som kommer ut via huden. Ikke så unormalt. 

Anonymkode: f13e7...158

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk ikke fra helt veldig usunt med junk og godteri, og hadde allerede kuttet ut junk, godteri, sukker og korn. Men da jeg kuttet ut alle planter og gikk til carnivore, så hadde jeg først diaré i noen uker. Dette er hovedsakelig oksalatdumping. Kroppen fikk endelig kvittet seg med de skadelige oksalatene fra planter som den har måttet holde på over flere tiår fordi jeg spiste mer oksalater enn kroppen klarer å håndtere hver dag, som folk flest også gjør. Etter disse ukene fikk jeg perfekt avføring hver dag.

Da de ukene var over og mye av oksalatene var ute av kroppen, så forsvant vondter jeg hadde hatt i kroppen. Ryggen som hadde plaget meg i flere år var plutselig helt fin, knærne som hadde plaget meg i over 10 år var plutselig helt fine.

Jeg hadde slitt med det jeg trodde var tørre øyne, men det var plutselig ikke et problem lengre. 

Hjernetåken forsvant.

Jeg sover bedre og trenger mindre søvn.

Jeg har mer energi og mer lyst til å trene og mer lyst til å være sosial. Og overskudd til å gjøre det som trengs å gjøre i hjemmet.

De mørke ringene under øynene forsvant.

Håret har blitt tykkere.

Huden har blitt finere. Ingen rødhet (rosacea) og ingen kviser, og den er ikke tørr. Hudtonen er jevnere.

Over lengre tid så har jeg funnet ut at jeg tåler veldig mye mer sol enn før. Dette har med at ustabile fettsyrer fra planteoljer har blitt erstattet med stabilt mettet fett i celleveggene. 

Anonymkode: bd16a...0c1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg gikk ikke fra helt veldig usunt med junk og godteri, og hadde allerede kuttet ut junk, godteri, sukker og korn. Men da jeg kuttet ut alle planter og gikk til carnivore, så hadde jeg først diaré i noen uker. Dette er hovedsakelig oksalatdumping. Kroppen fikk endelig kvittet seg med de skadelige oksalatene fra planter som den har måttet holde på over flere tiår fordi jeg spiste mer oksalater enn kroppen klarer å håndtere hver dag, som folk flest også gjør. Etter disse ukene fikk jeg perfekt avføring hver dag.

Da de ukene var over og mye av oksalatene var ute av kroppen, så forsvant vondter jeg hadde hatt i kroppen. Ryggen som hadde plaget meg i flere år var plutselig helt fin, knærne som hadde plaget meg i over 10 år var plutselig helt fine.

Jeg hadde slitt med det jeg trodde var tørre øyne, men det var plutselig ikke et problem lengre. 

Hjernetåken forsvant.

Jeg sover bedre og trenger mindre søvn.

Jeg har mer energi og mer lyst til å trene og mer lyst til å være sosial. Og overskudd til å gjøre det som trengs å gjøre i hjemmet.

De mørke ringene under øynene forsvant.

Håret har blitt tykkere.

Huden har blitt finere. Ingen rødhet (rosacea) og ingen kviser, og den er ikke tørr. Hudtonen er jevnere.

Over lengre tid så har jeg funnet ut at jeg tåler veldig mye mer sol enn før. Dette har med at ustabile fettsyrer fra planteoljer har blitt erstattet med stabilt mettet fett i celleveggene. 

Anonymkode: bd16a...0c1

Jeg har mange av de samme erfaringene med et kjøttbasert kosthold. Jeg er helt sikker på at å spise mer slik vi gjorde i steinalderen (det vil i praksis si mye kjøtt og animalsk fett og minimalt med karbohydrater) er mye sunnere enn noen moderne diett.

Men jeg vil skyte inn at dette med oksalatforgiftning og at vi tåler solen bedre fordi vi har kuttet ut plantefett ikke (ennå) er slått tydelig fast av fagfolk/forskning. Det er mye vi ikke vet om mekanismene bak sykdom og bedring. Men som sagt kan jeg skrive under på at helsa uansett blir bedre av et steinalderinspirert kosthold.

Anonymkode: bf8ad...177

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

All giften/sukkeret som skal ut av kroppen.

Anonymkode: 084e5...df7

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg merket at godteri/sjokolade sug forsvant med et kosthold basert på mer proteiner og fett. 

Anonymkode: b4db0...bf2

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...