AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #1 Skrevet 13. oktober 2024 Vet at mange kjøper ullundertøy fra finn. Er dere sikker på at den er riktig behandlet? Om det er blitt brukt riktig vaskemiddel til ull osv? Anonymkode: 0aed3...040
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #2 Skrevet 13. oktober 2024 https://www.tv2.no/underholdning/tv_2_hjelper_deg/div-idext-gen1426ull-behover-ikke-a-vaskes-med-milo/div/5429067/ Ull må være vasket på ullprogram, hvilket vaskemiddel er ikke så nøye Sentrifuge ødelegger klærene og får de til å krympe. Anonymkode: 3b5b2...dce
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #3 Skrevet 13. oktober 2024 Kjøper ikke bukser, for de er mye fortere slitt enn gensere og vanskelig å se på bildet, gensere kjøper jeg stadig. Anonymkode: 6eab5...590 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #4 Skrevet 13. oktober 2024 Jeg kjøper ikke brukte klær generelt men jeg selger. Jeg selger ullundertøy barnet har vokst ut av til en grei pris. Du vil aldri ha noen garanti når du handler brukt. Det er liksom risikoen som følger med ved bruktkjøp. Men det lønner seg å finne noen du kan hente hos personlig og ta en titt på tilstanden av ullet før du kjøper. De aller fleste vasker ting ordentlig men nå er ull undertøy et typisk forbruksplagg. Anonymkode: 22f38...0e4
Zeniora Skrevet 13. oktober 2024 #5 Skrevet 13. oktober 2024 Ja - sauen har brukt den 😄 Veldig bra (og dessuten høyst aktuelt) spørsmål! Nei, akkurat ull har jeg aldri verken kjøpt eller solgt brukt. Man vet aldri åssen det er blitt behandlet tidligere. Vaskemiddelet må være til/for nettopp ull, det skal tørkes liggende, og så videre. Ofte får/gis ull heller ikke lang nok tørketid. Kvaliteten og isolasjonsevnen kan forringes veldig fort. Ull er fantastisk! 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #6 Skrevet 13. oktober 2024 Nei. Jeg har astma og allergi så kan ikke kan klær i hus som har vært borti katter, hunder, hester, gnagere (kaniner o.l) og fugler. Tåler heller ikke milo med parfyme. Har erfart at det er nesten umulig å få fjernet milo-lukten fra ullklær hvis de er blitt vasket med det. Men selger h is det er helt og pent. Anonymkode: 26465...940 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #7 Skrevet 13. oktober 2024 Både kjøper og selger brukt ull ja. Syns det virker som det holder bra selv om jeg har klart å vaske det feil en og annen gang. Anonymkode: 17a3e...374 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #8 Skrevet 13. oktober 2024 Kjøper gjerne brukt ull. Vet ikke hvordan den er behandlet, men kjenner jo på sarte ullplagg om de har vært vasket helt feil. Så lenge den kjennes ut som den skal, myk, er jeg fornøyd. At ullens egenskaper kan forsvinne uten at det kan merkes på plagget, anser jeg som rent tøv. Anonymkode: f6a53...284 9 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #9 Skrevet 13. oktober 2024 Jeg vasker all ull på 40 grader og så rett inn i tørketrommelen. Har gått bra så lenge det ikke er Nøstebarn sitt. Anonymkode: f50a0...988
Rucula Skrevet 13. oktober 2024 #10 Skrevet 13. oktober 2024 Jeg prøver å kjøpe mest mulig brukt. Både ull og vanlige klær. Sko kjøper jeg alltid nytt. Ytterklær kjøper jeg også nytt 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #11 Skrevet 13. oktober 2024 Jeg kjøper brukt ull til meg selv, mens det blir mest nytt når jeg kjøper ull til barna. Jeg kjøper til den eldste, så arver den yngste det, og så er det synlig godt brukt etterpå, særlig buksene. Så jeg har aldri solgt ull, men gitt bort en del når våre barn har vokst ut av det. Anonymkode: ca451...c62
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #12 Skrevet 13. oktober 2024 Ja. Har aldri opplevd å kjøpe ull som ikke funker som det skal😅 Anonymkode: bbbdb...77f 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #13 Skrevet 14. oktober 2024 Kjøper brukt ull, men studerer bildene nøye. Kan godt kjøpe ull med hull i og, men da vil jeg vite det. Hvorvidt de er vasket riktig eller ikke er jo umulig å vite, men så lenge det ikke er hull så tenker jeg det ikke gjør så alt for mye. Anonymkode: ce62b...067
Petra200 Skrevet 14. oktober 2024 #14 Skrevet 14. oktober 2024 Kjøper aldri brukt ull, føler folk er så uforsiktige med riktig vask og håndtering.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #15 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vet at mange kjøper ullundertøy fra finn. Er dere sikker på at den er riktig behandlet? Om det er blitt brukt riktig vaskemiddel til ull osv? Anonymkode: 0aed3...040 Ja, kjøper brukt ull til småbarn. Ser fort på bildene hvordan plagget har blitt behandlet. Er det få bilder, spør jeg om nærbilde/flere bilder etc. Ser også på selgeren, hva de selger og tilbakemeldingene de får. Alltid fått ull som er riktig behandlet. Anonymkode: 806e1...476
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #16 Skrevet 14. oktober 2024 Jeg kjøper brukte ulltrøyer, og de fungerer som de skal. Fant nylig en flott trøye fra Devold, svært lite brukt og en brøkdel av ny pris. De varer i årevis og vi er storforbrukere av ull i vinterhalvåret. Anonymkode: 731f6...040
luxifine Skrevet 14. oktober 2024 #17 Skrevet 14. oktober 2024 Min sønn sliter veldig på tøy, om det er nytt eller brukt går det fort hull/flekk. Stort sett kjøper jeg ull på tilbud, det er ofte det folk skal ha for sitt på finn, men jeg er ikke redd for å "spe på" med ull fra gjenbruken. De varer det de varer og er ikke så nøye. Det viktigste er at de holder gutten passe varm og er behagelige å ha på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå