Gå til innhold

Hvorfor blir mange her inne så sinte når de svarer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor??? Er det samme folka som er i flere tråder eller er det seriøst så mange som ikke klarer å styre seg? 

Anonymkode: 8c637...601

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kunne svare her inne, særlig anonymt, får frem folks sine ekte tanker i hode. Totalt strippet for sosiale hensyn man ofte tar i offentligheten. Jeg tror det er ofte de samme folka som er krasse i flere tråder, men hva vet jeg. Det har blitt en akseptert måte å oppføre seg på Internett. Det er litt rart, for jeg opplevde det ikke slik på 90 og tidlig 2000 tallet. Jeg er oppvokst med en forståelse av at alt på Internett blir der, og anonym er virkelig ikke helt anonymt. Jeg tror mange er naive. Verden er ikke så stor som mange tror. Og særlig ikke lille Norge. 

Så konklusjonen min er at de buster ut med lite ettertanke. Jeg mener en viss etikette burde gjelde uansett hvor man er og hvem man prater med 😅

Anonymkode: 5f24e...866

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker KG som terapi jeg. Til å få ut frustrasjon jeg ikke kan få ut i det daglige fordi jeg må oppføre meg. Ærlig nok, TS?

Anonymkode: dacc6...8a4

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker KG som terapi jeg. Til å få ut frustrasjon jeg ikke kan få ut i det daglige fordi jeg må oppføre meg. Ærlig nok, TS?

Hvorfor skaffer du deg ikke hjelp da? Kan jo ikke være bra å ha det sånn.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange svarer på avsporinger og ikke på innlegget til TS, og da blir det fort litt høy temperatur. 

Anonymkode: e86a2...1f1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Et stort tips, da burde du virkelig holde maska i det daglige ellers 😅 Havner du i en situasjon hvor din identitet eller personlighet skal utredes/etterforskes, er du ganske strippet for rettigheter når det kommer til privatliv. Internett eller ei, og anonymitet her er ikke en trygg mur som gjemmer deg helt. 

Det skumle er at man kan havne i søkelys av noe selv om man er uskyldig også. Eks tilfeldig kontroll på flyplass, grensekontroll, eller noen egoistiske prøver frame deg for noe (for at de skal slippe unna selv). 

Stay safe ❤️

Anonymkode: 5f24e...866

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor skaffer du deg ikke hjelp da? Kan jo ikke være bra å ha det sånn.

Klarer meg fint jeg. Vanskelig å få hjelp når problemet er så mange idioter her i verden. Jeg tolererer de i virkeligheten, men her inne gidder jeg ikke å ha silkehanskene på. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klarer meg fint jeg. Vanskelig å få hjelp når problemet er så mange idioter her i verden. Jeg tolererer de i virkeligheten, men her inne gidder jeg ikke å ha silkehanskene på. 

Så for at du skal kommunisere direkte krever det at du kan gjemme deg bak tastaturet? Så trist. Og ganske patetisk.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg er som oftest ikke sint, men har dårlige dager. 

Jeg orker ikke å passe på andres følelser. Så jeg sier ting rett frem uten å ta hensyn. Da fremstår jeg sint uten å være sint. 

Noen få ganger er jeg sint og da lyser det vell lang vei at jeg er sint. 🙆‍♀️Jeg har emosjonell ustabil PF. Det er grunnen, ingen unnskyldning men en forklaring. 

Anonymkode: 308b9...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Og noen ganger er det flere som hauser hverandre opp og går inn for å «ta» noen.

Min tilnærming til KG er at jeg som hovedregel bare svarer hvis jeg kan få de svarer til å føle seg litt bedre. Enig at det er noen «idiotiske» innlegg innimellom, men de overser jeg.

Anonymkode: 987aa...ce6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å kunne svare her inne, særlig anonymt, får frem folks sine ekte tanker i hode. Totalt strippet for sosiale hensyn man ofte tar i offentligheten. Jeg tror det er ofte de samme folka som er krasse i flere tråder, men hva vet jeg. Det har blitt en akseptert måte å oppføre seg på Internett. Det er litt rart, for jeg opplevde det ikke slik på 90 og tidlig 2000 tallet.

Enig.

3D4FF500-E7BC-4303-B523-3F782575107C.jpeg.40584e3693204302bff54e6f3452cb08.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når alle andre er idioter som du må sette på plass, er tiden inne for å ta en titt i speilet.

Anonymkode: d2884...f77

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å hele tiden sette mennesker på plass vitner om ganske dårlig psykisk helse og at du ikke har det bra. Folk som er tilfreds holder ikke på sånn. Hva med å prøve å løfte andre opp da? Kanskje det vil hjelpe. Husk at det sitter mennesker med følelser bak skjermen. Prøv å Finn ett annet utløp . Anbefaler trening og fysisk aktivitet. 

Anonymkode: 6ff05...e13

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper noen synes det er trygt å få ut oppdemmet sinne når de er anonyme. Til de anbefaler jeg heller å lære boksing, det skal visst være bra.

Andre kan med vilje ønske å provosere andre, for å få en krangel. Noen synes det er morsomt dersom de klarer få andre sinte. De er de verste synes jeg, de som liker å leke med andres følelser.

Selv har jeg som regel at jeg ikke svarer på innlegg dersom jeg føler meg provosert av det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme jeg blir litt små irritert på folk som ber om andres meninger eller råd også kverulerer de på helt normale svar. Ofte veldig gode og opplysende svar. Da tenker jeg at vedkommende ikke er mentalt klar for å spørre om råd.

Stusser litt på de som går til totalt personangrep på andre mennesker her inne. Det er meget spesielt.

Anonymkode: 48b0c...a8e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Når alle andre er idioter som du må sette på plass, er tiden inne for å ta en titt i speilet.

Anonymkode: d2884...f77

Har ikke sagt at alle er idioter. Freudian slip fra din side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chattet med en for flere år siden som skrev at han hadde som hobby å provosere folk på KG. Kan jo være noe slikt flere brukere holder på med?

Anonymkode: f8018...4ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 21.06):

Chattet med en for flere år siden som skrev at han hadde som hobby å provosere folk på KG. Kan jo være noe slikt flere brukere holder på med?

Anonymkode: f8018...4ed

Ingen tvil. Noen ganger er det jo morsomt å lese men enkelte har bare en tendens til å være heslige. Det er de jeg ofte får inntrykk av at de er stakkarslige mennesker i det virkelige liv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 18.01):

Hvorfor??? Er det samme folka som er i flere tråder eller er det seriøst så mange som ikke klarer å styre seg? 

Det er mange "Karens" her inne. Derfor.

Anonymkode: 64b15...87b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mange "Karens" her inne. Derfor.

Anonymkode: 64b15...87b

Men er det ikke du som teknisk sett er ‘’Karen’’ hvis du reagerer med sinne?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...