Gå til innhold

Hvor mange sett av ull longs/ull trøye har barna deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange sett med ull longs/trøye har barna deres? Er det lurt å ha mange av disse settene siden de kun går med ull longs og ull trøye inne hele vinteren... 

Hvordan gjør dere det? Bytter dere på ull daglig? Slenger dere ull i vaskemaskinen etter en gangs bruk? Vet at ull kan bare luftes men småbarn klarer ikke å holde ulla rent når de skal gå med det hele tida og spiser og sånt også underveis

Anonymkode: 5b9d3...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde sikkert ti sett til hver da de gikk i barnehage/småskole. Kjøpte mye brukt, fikk til jul, kjøpte på tilbud, drt passet fra i fjor osv. De hadde ofte t-skjorte over for å beskytte for det verste matsølet. Men ja, det ble stort sett vasket etter 1-2 gangs bruk. 

Sannsynligvis svært lite relevant for deg, men nå som de er ungdommer har den ene ett sett som aldri brukes mens den andre har 6 og de brukes hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 sett. Vi bruker mye bomull, og alltid en tynn bukse utenpå longs/strømpebukser for å ha en bedre slitelag. Og barna ser mer påkledd ut.

Anonymkode: 05005...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

2-3 sett. Vi bruker mye bomull, og alltid en tynn bukse utenpå longs/strømpebukser for å ha en bedre slitelag. Og barna ser mer påkledd ut.

Anonymkode: 05005...2a0

Ja det er slik jeg kler på dem hver morgen. Men hver gang jeg henter barna så ser jeg dem kunn i ull longs og trøye. Da får jeg vite jeg at de har gått med dette i hele dag. De slenger av blmulls klærne 9 tida når de går ut for å leke. Fordi da tar de på fleece over og så utedress. Og når de kommee inn igjen da gidder de ikke å ta på bomulls klærne igjen. Så på en måte blir ikke "vanlige" bomulls klær brukt hos oss i vinter. Og ja Ulla blir veldig slitt pga det. Og må vaskes flere ganger i uka

Hvordan er det med barna dine? Hvor gamle er de? :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 3-4 sett til hver, og det er for lite. Blir faktisk en del stress av det. Men det er så dyrt. Har brukt enorme summer på ull gjennom årene, og så blir det hull på knærne nesten med en gang. Har forsøkt å lappe noe, men det blir ikke bra.

Jeg roterer på det til det må vaskes pga matsøl. Vasker ikke før det blir flekker. Likevel må man jo samle opp litt for å ikke kjøre nesten tom maskin. Så ja, det er stress.

Anonymkode: 30414...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har 3-4 sett til hver, og det er for lite. Blir faktisk en del stress av det. Men det er så dyrt. Har brukt enorme summer på ull gjennom årene, og så blir det hull på knærne nesten med en gang. Har forsøkt å lappe noe, men det blir ikke bra.

Jeg roterer på det til det må vaskes pga matsøl. Vasker ikke før det blir flekker. Likevel må man jo samle opp litt for å ikke kjøre nesten tom maskin. Så ja, det er stress.

Anonymkode: 30414...883

Helt enig. Burde ha hatt 7-8 plagg slik at man har en til hverdag. Men det er dyrt 🤮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner de kan bli varm inne med dobbelt lag, samtidig er det kjedelig om ullen er den som slites raskest ut og blir flekkete så det må vaskes etter en dags bruk. 

Bruker lite ull selv, så vil gjerne samle opp til en maskin og ikke måtte vaske flere ganger i uken. 

Jeg bruker ofte ullbody og ullstrømpebukse på vår datter hvis vi skal i besøk og det er kaldt ute. Men tar ofte over en enkel kjole i bomull med korte ermer. Blir både mer påkledd og pyntet. Og kjolen i bomull er bare å hive i vask hvis den blir skitten. Er det jente, kan dette være en ide? Ha noen enkle tskjorte-kjoler i hyllen og be om de ansatte kan ta på når de er inne igjen, da det er kjedelig å måtte vaske ull daglig pga flekker?

Ellers er det jo slik at de ikke må ha ull. Hva med bomullsstrømpebukse, bomullbody og collegesett eller tynn fleece bukse og genser/jakke utenpå? Ha tykke ullsokker i hyllen til å ta utenpå når de skal ut. Vi har en hjemmestrikket genser i hyllen også. Er det ekstra kaldt tar de den utenpå ull/fleece dress.

Anonymkode: 02560...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. Vi kjøper MYE brukt. Ull til bruk i barnehagen er oftest brukt. Har kanskje 5 sett. Ull til bruk hjemme er ofte litt "finere". Ca 3 sett. Liker best å bruke strømpebukse/stillongs og body/ullundergenser. Tynne ull-heldresser er kjedelig å måtte vaske om flekker kun er kommet på enten beina eller oventil.

Anonymkode: 02560...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er rundt 10 stilongs og 10 trøyer, og en del t-skjorter. Litt forskjellig tykkelse på plaggene, siden vi bruker ull omtrent året rundt. Kjøper sjelden sett, heller hvert plagg for seg.

Mannen og jeg har også en del ullplagg, så fyller ganske fort opp ei maskin. Jeg bruker ullen på barnet to dager på rad/så lenge det er rent, mannen legger det ofte til vask når det tas av.

Anonymkode: c1ace...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...