Gå til innhold

Drittlei samboeren!!!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Ikke bli utbrent Ts... 

Kan en idé være at du går ned litt i stillingsprosent? Siden du tar så mye av husarbeidet, i summen så blir dette mye. Så klarer han kanskje å betale litt mer på fellesutgiftene? Det kan kanskje funke bedre enn å betale ekstern vaskedame, tenker jeg ihvertfall...

Anonymkode: 5fbb5...495

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke bli utbrent Ts... 

Kan en idé være at du går ned litt i stillingsprosent? Siden du tar så mye av husarbeidet, i summen så blir dette mye. Så klarer han kanskje å betale litt mer på fellesutgiftene? Det kan kanskje funke bedre enn å betale ekstern vaskedame, tenker jeg ihvertfall...

Går hun ned i stilling for å gjøre husarbeid får han lønne henne. Det skal trekkes pensjonspenger av det og.

Anonymkode: 95d3b...9a4

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen.. 

Jo nå skal dere få høre status..! 
Men jeg var i TVstua hører jeg han skru og styre m noen greier. Når jeg kommer opp sier han har har vært ute å skiftet gassflasker..(!) og forventer som vanlig skryt. Jeg sier ingenting. 

Når han ser at senga ikke er ferdig oppredd tar han pute og teppe og går inn i tvstua. Sier at han blir å ligge der siden jeg har oppført meg så utrivelig idag..! Som sagt jentesur..!
For at jeg har vært tydelig oppgitt over hans mangel på innsats i VÅRT hus! Og for at jeg har etterspurt at han faktisk bidrar litt inn i både forhold og hverdagen! 

Og nå skal liksom JEG ha dårlig samvittighet! Jeg skal være den som er avvist. Kjenner det koker inni meg! 
MAKAN FØR EN MØKKAFYR!!! 

Anonymkode: 121b6...9be

• Liker 1
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her igjen.. 

Men jeg var i TVstua hører jeg han skru og styre m noen greier. Når jeg kommer opp sier han har har vært ute å skiftet gassflasker..(!) og forventer som vanlig skryt. Jeg sier ingenting. 

Når han ser at senga ikke er ferdig oppredd tar han pute og teppe og går inn i tvstua. Sier at han blir å ligge der siden jeg har oppført meg så utrivelig idag..! Som sagt jentesur..!
For at jeg har vært tydelig oppgitt over hans mangel på innsats i VÅRT hus! Og for at jeg har etterspurt at han faktisk bidrar litt inn i både forhold og hverdagen! 

Og nå skal liksom JEG ha dårlig samvittighet! Jeg skal være den som er avvist. Kjenner det koker inni meg! 
MAKAN FØR EN MØKKAFYR!!! 

Igjen! Hvorfor velger du å bli i forhold med han?!? 

Anonymkode: f6aa0...256

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts her igjen.. 

MAKAN FØR EN MØKKAFYR!!! 

Kondolerer TS. 

Anonymkode: 53b41...592

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts her igjen.. 

MAKAN FØR EN MØKKAFYR!!! 

Uffameg,høres ikke helt god ut han der,han høres ut som en liten unge jo, bortskjemt mammadalt very much. Du kommer til å bli utbrent til slutt en dag,og da har du ikke energi til deg selv engang,og utbrenthet kan utvikle seg til depresjon,I have been there.ikke la det gå så langt ..si til han at dere trenger pause fra hverandre.. eller gjør slutt på forholdet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her igjen. Prøvde si at jeg føler meg alene i forholdet. Han ville ikke prate med meg! Sa vi kunne prate og finne ut av ting imorgen. 
Sendte han en lang mld hvor jeg beskriver min tilværelse og mine følelser.. At jeg både er lei meg og frustrert og lei! At nok er nok nå. 
Da kommer han inn på rommet hvor jeg er og sier jeg prøver fremstå som frk perfekt og kanskje jeg skal flytte ut å gå ut på markede igjen for å se hvor mye han bidrar og hvor bra han er..! 
Jeg ber han komme med eksempler, men det har han ikke..! 
Å det at han truer med at jeg må flytte ut det funker iallefall ikke for forholdet..! 

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik i mitt forhold, en ekstra unge, og jeg følte meg så alene. Ingenting er mer tungt enn å føle seg som en alenemor i et forhold. 

Det ble slutt mellom oss, og selv når jeg har ungene, har jeg mye mindre husarbeid og oppgaver som må gjøres. For jeg har EN MINDRE UNGE å rydde etter. Så nei, det blir faktisk ikke mer husarbeid å gjøre når man blir helt alene, det blir mindre å gjøre. Og det er jo i grunn veldig trist..

Det sagt, så er det til tider kjipt å være alene, jeg savner jo en mann innimellom. Men samtidig så vil jeg ikke ha et forhold til en mannebaby igjen. Og jeg har det veldig fint alene med ungene også. Mye mer harmonisk, mer orden i huset osv. 

Og apropos å gå ned i stilling for å få ting til å gå rundt, det anbefaler jeg absolutt ikke det. Jeg gjorde det fordi jeg holdt på å gå skikkelig på veggen. Gikk skikkelig på veggen likevel, har til slutt blir ufør, og taper store summer hvert eneste år fordi jeg ikke jobber 100% de siste årene.. Det kunne faktisk vært unngått om han hadde tatt sin del av husarbeid. (Syk hadde jeg nok blitt uansett, men da hadde jeg jobbet 100% da jeg ble syk, og ikke tapt penger hvert år) 

Anonymkode: 8f4b2...208

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her igjen. Prøvde si at jeg føler meg alene i forholdet. Han ville ikke prate med meg! Sa vi kunne prate og finne ut av ting imorgen. 
Sendte han en lang mld hvor jeg beskriver min tilværelse og mine følelser.. At jeg både er lei meg og frustrert og lei! At nok er nok nå. 
Da kommer han inn på rommet hvor jeg er og sier jeg prøver fremstå som frk perfekt og kanskje jeg skal flytte ut å gå ut på markede igjen for å se hvor mye han bidrar og hvor bra han er..! 
Å det at han truer med at jeg må flytte ut det funker iallefall ikke for forholdet..! 

Uff ts. Dette var veldig vondt å lese. Slik du beskriver situasjonen gjør han seg ikke mange tjenester. Og helt ærlig ville jeg tolket trusselen om å flytte ut som ett forsøk på å komme deg i forkjøpet. 💗

Anonymkode: 53b41...592

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, han klarer ikke re opp en seng en gang? 

Jeg hadde ikke vasket klærne hans, kan dere ikke ha separate skittentøyskurver? Da tipper jeg vaskehjelpen kommer på banen fort som bare det. 

Anonymkode: faa1d...303

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så kom dere ut da! Slik du og driver på nå, løser absolutt ikke noe. Du bør jo faktisk flytte ut. Du bitcher om hvor drittlei du er av samboeren din. Gå fra han, da er du kvitt problemet ditt!

Du trenger faktisk ingen mann! Meld deg ut av markedet. Det er faktisk veldig digg å være singel og ikke på utkikk.

Anonymkode: f6aa0...256

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da tar du ham på ordet og flytter, du er vel ikke økonomisk avhengig av ham..........?

Anonymkode: fab33...dd4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var eksen min og. Jeg gjorde alt, han bidrog ikke med noe. Hvis han tok ut søpla eller ut av oppvaskemaskinen, så forventet han òg ros og skryt. Jeg nektet. Det blir for dumt. Da mente han at jeg ikke oppmuntret han til å hjelpe til. Kjenner jeg blir irritert og forbanna over å tenke på det 😂 Jeg ble utbrent. Klarte ikke være i jobb for jeg hadde full jobb hjemme med hus, barn og han. Jeg var helt utslitt. Til slutt fant jeg ut at jeg ikke ønsket å leve slik resten av livet mitt. Jeg valgte å bryte ut og jeg må si at jeg har aldri hatt det så bra før. Det er faktisk myyyye mindre jobb å ikke ha en mann som du må gjøre alt for og ikke minst all energien en bruker på å irritere seg over det hele tiden. 

En voksen mann som ikke bidrar med noe er faktisk verre enn å ha et ekstra barn. De roter mye mer, spiser mye mer og griser mye mer. Barn kan i det minste oppdras og hjelpe til.

Anonymkode: 80de2...15e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slik var eksen min og. Jeg gjorde alt, han bidrog ikke med noe. Hvis han tok ut søpla eller ut av oppvaskemaskinen, så forventet han òg ros og skryt. Jeg nektet. Det blir for dumt. Da mente han at jeg ikke oppmuntret han til å hjelpe til. Kjenner jeg blir irritert og forbanna over å tenke på det 😂 Jeg ble utbrent. Klarte ikke være i jobb for jeg hadde full jobb hjemme med hus, barn og han. Jeg var helt utslitt. Til slutt fant jeg ut at jeg ikke ønsket å leve slik resten av livet mitt. Jeg valgte å bryte ut og jeg må si at jeg har aldri hatt det så bra før. Det er faktisk myyyye mindre jobb å ikke ha en mann som du må gjøre alt for og ikke minst all energien en bruker på å irritere seg over det hele tiden. 

En voksen mann som ikke bidrar med noe er faktisk verre enn å ha et ekstra barn. De roter mye mer, spiser mye mer og griser mye mer. Barn kan i det minste oppdras og hjelpe til.

Enig. De genererer også masse skittentøy og de snorker ofte. Men de skifter dekk, da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig. De genererer også masse skittentøy og de snorker ofte. Men de skifter dekk, da. 

Vel, det var knapt at min eks gadd det engang. Endte ofte med at jeg bestilte time på verksted for han måtte jo ta sin egen bil.. Han skulle ta seg av ute og jeg inne, mente han. Men han gjorde ikke det heller. Ofte måtte jeg klippe både gress og hekk, måke snø. Sto ofte alene med oppussing og for han skulle være med kompisene sine. Og tro meg, jeg prøvde å si ifra i flere år. Kom som et sjokk for han og. Merkelig nok. Vi var i tillegg i parterapi over et år før jeg sa at nå er det nok. Så det er ikke det at jeg ikke prøvde. Men følelsene dødde helt på grunn av måten jeg ble behandlet på. Gikk egentlig bare i flere år og ventet på at barna skulle bli store nok til at jeg kunne gå. Angrer på at jeg ikke gikk mange år før når jeg vet hvor godt jeg har fått det etterpå.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, det beste du kan gjøre for deg selv og dine barn, det er å innse at dette forholdet er over!

Kom deg ut fra ham og ta ansvar for eget liv fremover. Ikke bli i et forsøk på å få ham til å forstå, for å prøve å endre ham - det vil ikke fungere, han er som han er.

DU må akseptere at dette forholdet er over og komme deg ut av forholdet!

Anonymkode: 14656...c50

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

(...) sier jeg prøver fremstå som frk perfekt og kanskje jeg skal flytte ut å gå ut på markede igjen for å se hvor mye han bidrar og hvor bra han er..! 

Har du et annet sted å bo? Ellers er det kanskje ikke så lurt å få deg selv kastet ud av hans hus.. 

Anonymkode: 5eb2b...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, men med barn så ønsker man å få det til å fungere. Det er også kjærlighet, ikke sort hvitt eller enkelt. 

Anonymkode: 93a20...e60

Ja, det hadde vært interessant å høre den andre siden av historien også.

Anonymkode: f8317...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts, det der må du bare komme deg bort fra. Det høres ikke ut som det er håp, og du får det bedre som singel. Tro meg. Du gidder ikke en sutregubbe.

Anonymkode: 18d3b...14a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke bli utbrent Ts... 

Mener du virkelig at løsningen kan være at hun går ned i lønn, lavere inntekt og får dårligere uttelling på pensjon fordi HAN er en slask og ikke vil bidra i eget hjem?? Hun skal bli hans betalte vaskedame?? SERIØST! 

Anonymkode: 7215a...03a

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...