Gå til innhold

Drittlei samboeren!!!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja han styrer med båten sin. Med grillen sin. Jobber masse overtid. Fester og sover i helger- også når jeg har barna. Driver med egne hobbyer. Jakter. 

For 2 uker siden tok han en gang ut av oppvaskmaskinen og vasket en maskin med klær. 

Anonymkode: 121b6...9be

Hvorfor er du sammen med denne mannen egentlig? Vil du ikke ha mindre å gjøre om du hadde ungene å ta vare på og kun de? Hva bidrar han med i forholdet? 

Anonymkode: 31687...189

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunello skrev (22 timer siden):

Hvorfor? Og han gjør noe, så da blir belastningen mindre.

Kanskje han gjør like mye som før hun flyttet inn. Når det flytter inn tre personer, blir behovet for husarbeid ekstremt mye større. En singel person kan vake tøy en gang i uka, vaske huset en gang i måneden og mye annet som må gjøres langt oftere når man er fire.

Hehe morsomt Det er ikke mindre belastning å ha en samboer som ikke bidrar. Det er mer. Amøben lager middag en gang i uken. Det er det han greier. Mindre enn 12åringer gjør hjemme hver uke. Det er egentlig en bragd å gjøre så lite hjemme. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke bli utbrent Ts... 

Kan en idé være at du går ned litt i stillingsprosent? Siden du tar så mye av husarbeidet, i summen så blir dette mye. Så klarer han kanskje å betale litt mer på fellesutgiftene? Det kan kanskje funke bedre enn å betale ekstern vaskedame, tenker jeg ihvertfall...

Anonymkode: 5fbb5...495

Om mannen til Kari var helt utslitt fordi han gjorde alt husarbeid og rydding, klesvask, osv mens Kari ikke gadd rydde av bordet engang. Hadde du bedt mannen til Kari om å gå ned i stiling så han kunne ha bedre tid til husarbeid? 

Er du fremdeles i 1800?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (25 minutter siden):

Det er jo i så fall snakk om to tiltaksløse mennesker. Hadde min partner ikke bidratt med noe, hadde ikke jeg sittet og sett på.

Hun burde jo absolutt forlate, ja. 

Anonymkode: 18d3b...14a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun burde jo absolutt forlate, ja. 

Mest for at barna ikke skal vokse opp med et slikt «forbilde».

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde så lyst dette skulle funke!! Men han bidrag jo ingenting! Verken i hverdagen eller i helger! Skikkelig tafatt og prioriterer heller fest, fyll, og jobb fremfor familielivet med oss..

Han er ikke moden nok til verken å være i et forhold eller stefar. Høres ikke ut som dere er et par på en måte. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (6 minutter siden):

Ja, han er virkelig ikke et imponerende forbilde, han fyren. Forlater hun, lærer barna at mamma er tøff som ikke finner seg i å bli brukt. Vinn-vinn.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 time siden):

Det er jo i så fall snakk om to tiltaksløse mennesker. Hadde min partner ikke bidratt med noe, hadde ikke jeg sittet og sett på.

Jeg prøvde fortvilet å få min eks til å bidra, uten hell. Vi hadde mange samtaler og etterhvert diskusjoner om det. Jeg kom aldri i mål. Han innså ikke at han ikke bidro. Han mente at å brette en klesvask, var å bidra 50% med husarbeidet for ei uke. Og det var han helt seriøs på. Så ja, jeg ga etterhvert opp. (Og sendte han på dør) 

Anonymkode: 8f4b2...208

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 timer siden):

Så nå er det TS som gjør feil fordi samboeren er ett dårlig forbilde? Han er en shit person. Hun ett offer.

Anonymkode: 93a20...e60

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så nå er det TS som gjør feil fordi samboeren er ett dårlig forbilde? Han er en shit person. Hun ett offer.

Anonymkode: 93a20...e60

Nei, man er ikke et offer når man ikke klarer å ta beslutninger for seg selv og barna. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (10 minutter siden):

Nei, man er ikke et offer når man ikke klarer å ta beslutninger for seg selv og barna. 

Nå er det ofte ikke bare å gå ifht å finne seg ny bolig og huset må kanskje selges og er mye sånt sikkert

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner må kommunisere bedre er en hersketeknikk som brukes for å legge ansvaret for udugelige menn over på kvinnen. Som om disse mannebabyene brått ville endret atferd hvis vi bare fant de «magiske» ordene. Mennesker som respekterer hverandre lytter til hverandre. Så enkelt er det. 

«Masesex» er forresten overgrep. Når den ene parten gir etter for å unngå negative konsekvenser (i dette tilfellet dagesvis med surmuling), regnes det som overgrep. Samtykkende sex er to voksne som begge har lyst til å ligge med hverandre, ingenting annet.

Anonymkode: 3450e...2e0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 17.16):

Vet der er barnslig å skrive der her, og responsen kommer til å være: «kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon»!

Men jeg HAR kommunisert! Tydelig! Flere gang! Gidder ikke lengre bruke tid på det når jeg vet det ikke hjelper! 

Han tar det til seg der og da. Er enig i at han må skjerpe seg. At ting er urettferdig. Men så går det noen dager og så er vi tilbake i samme gamle rutine..!

Som er som følger: Jeg jobber 100%. Har også en ekstrajobb (ca 15%). Jeg har også 2 barn- som skal kjøres hit og dit og følges opp. I tillegg lager jeg middag hver dag, tar oppvasken, setter inn i og tar ut av oppvaskmaskinen, rydder opp, vasker klærne, vasker hus, skifter på senger, planter ute, måker sne (på vinteren), rydder, og bla bla bla!!! 

Han jobber også. Og lager noen gang søndagsmiddag! Men da er det jammen meg som er så «heldig» å få ta den jævla oppvasken og rydde opp i alt rotet etter han! 

Kjenner jeg er på tur å klikke!!  Jeg har sagt dette til han så mange gang! Og hver gang er han enig i at han bør bidra mer! Han sa han skulle fine vaskedame som kunne hjelpe til (før det hadde han nemlig FØR jeg flyttet inn..!!!) 

Føler seriøst jeg har fått et ekstra barn! Og kun alt ansvaret og arbeidet som følger med! Han tar meg av og til ut på middag eller en tur hit og dit, men føler fortsatt at alt er urettferdig og til hans favør! 

Vet seriøst ikke om jeg gidder være i et slikt forhold! Var gift med en slik fyr før og får flashback så til de grader! 
Vil ikke være i samme rom som han engang! 
Å når vi legger oss (OM han legger seg samtidig som meg)- så forventer han sex(!) Og om jeg avviser han blir han skikkelig «jente-sur»- og gir meg silent treatment i lang tid/ dager etterpå! 

Jeg er så sint! Føler meg så tatt som en selvfølge! Han tar ikke engang ut søpla når den tyter over!!! 

Men utad skal alt fremstå som perfekt! Om han kjører barna til trening eller ‘EN gang tar ut av oppvaskmaskinen - så skal han ha skryt! «Så du! Jeg tok ut av oppvaskmaskinen idag..!» , eller «det var så koselig å kunne kjøre barna..»

Wtf liksom???

Den siste uken har han tilbydd seg å hjelpe til med transport både hit og dit.. men med MYE OM OG MEN.. alt skulle diskuteres og problematiseres- om jeg skal kjøre dit så hva med det og det..? 
Og når dagen kom hadde han plutselig vondt i magen, var ikke i form, eller noe annet dritundskyldning.. 

Og nå idag lager han søndagsmiddag.. men han klarer ikke ha den ferdig til det som han selv har avtalt. Noe som resulterte i at jeg måtte lage noe fort og lett til ene barnet som skulle på kino og dermed ikke får spise sammen med oss for at HAN ikke engang klarer å lage middag til avtalt tid!!

blææææ!!!! 
måtte bare få det ut en plass..!

Anonymkode: 121b6...9be

Ikke dette svaret du vil ha, MEN : Du sier du har kommunisert klart og tydelig. Mulig det, men kanskje på en måte vi kvinner lett ville ha forstått, mens mannen din har tydeligvis ikke forstått komunikasjonen din. Jeg trodde også jeg kommuniserte på en måte mannen burden forstå, vertfall når jeg prøvde flere forskjellige måter. Vi gikk i parterapi (gratis i fylket når man har barn) og fikk tips og råd om komunikasjon som gjorde slik at vi forstod hverandre. Ingen ville trodd for noen år tilbake at vi kom til å overleve forholdet vårt, men jaggu meg, med litt veiledning og annen møte å tenke på, så har vi kommet utrolig godt ut av det. Vi har det nå helt perfekt sammen. Litt utfordringer her og der, men slik er det alltid. Da er det viktig å samarbeide og kommunisere godt, så kommer man gjennom det. Ville ikke vert foruten mannen min, er så glad vi har tatt utfordringene på strak arm. 

Endret av Faytastic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faytastic skrev (10 minutter siden):

Ikke dette svaret du vil ha, MEN : Du sier du har kommunisert klart og tydelig. Mulig det, men kanskje på en måte vi kvinner lett ville ha forstått, mens mannen din har tydeligvis ikke forstått komunikasjonen din. Jeg trodde også jeg kommuniserte på en måte mannen burden forstå, vertfall når jeg prøvde flere forskjellige måter. Vi gikk i parterapi (gratis i fylket når man har barn) og fikk tips og råd om komunikasjon som gjorde slik at vi forstod hverandre. Ingen ville trodd for noen år tilbake at vi kom til å overleve forholdet vårt, men jaggu meg, med litt veiledning og annen møte å tenke på, så har vi kommet utrolig godt ut av det. Vi har det nå helt perfekt sammen. Litt utfordringer her og der, men slik er det alltid. Da er det viktig å samarbeide og kommunisere godt, så kommer man gjennom det. Ville ikke vert foruten mannen min, er så glad vi har tatt utfordringene på strak arm. 

Hva var det han ikke forstod da? Hvordan kommuniserte du når han ikke forstod? Er vel lettere for ts om du kommer med konkrete eksempler

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 16.03):

Stå på det. Følg det opp. Problemet til mange kvinner som lever med amøber som han i HI er at dere er dørmatter og tjenere. Dere setter ikke grenser. Det fører til et grusomt skjevt forhold der man til slutt ender opp som utbrent. Ikke kast tiden din bort på en taper. 

Bullshit.

Et godt forhold og samliv skal ikke være basert på maktkamp og forsøk på å lure seg unna felles ansvar og arbeidsoppgaver.

En skal ikke måtte grensesette en voksen mann og oppdra ham til å ta sin del av jobben hjemme.

Sunne forhold, der begge er glade i hverandre og vil hverandre godt fungerer ikke slik. 

Men enig i at TS og kvinner gjør best i å dumpe manne-babyer.

Anonymkode: cf03e...88b

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 17.23):

Oi, stakkars fyr 😂😂

Anonymkode: d5046...2da

Kan du utdype hvorfor det er synd på denne mannen?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bullshit.

Et godt forhold og samliv skal ikke være basert på maktkamp og forsøk på å lure seg unna felles ansvar og arbeidsoppgaver.

En skal ikke måtte grensesette en voksen mann og oppdra ham til å ta sin del av jobben hjemme.

Sunne forhold, der begge er glade i hverandre og vil hverandre godt fungerer ikke slik. 

Men enig i at TS og kvinner gjør best i å dumpe manne-babyer.

Anonymkode: cf03e...88b

Tror kanskje vedkommende mener at de ikke setter grenser for seg selv? De fortsetter og prøver og prøver å få det til å fungere, når de kanskje heller skulle satt ned foten og gått før.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faytastic skrev (22 timer siden):

Så bra at du har en god erfaring med parterapi på Familievernkontoret. Det har jeg også. Jeg tror allikevel ikke det handlet om at alle de tusen andre måtene jeg hadde sagt ifra på var så kryptisk at det var umulig å fatte, og at jeg i parterapi endelig fikk sagt det på akkurat den riktige måten. Det handlet om at han endelig forstod at jeg mente det jeg sa. 

Kommunikasjon kan per definisjon ikke være enveis, da er det bare prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å være martyr ! Det er IKKE SYND på deg ! Du har selv valgt ditt liv. Du kjefter og syter og er stygg så gjør det slutt med menn og vær singel i stedet for å være et troll hjemme !  Det er best for alle mennene og dine barn.  Fred i hjemmet uten er sur og sint mor gjør barn mer harmoniske

Anonymkode: 0ebc5...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slutt å være martyr ! Det er IKKE SYND på deg ! Du har selv valgt ditt liv. Du kjefter og syter og er stygg så gjør det slutt med menn og vær singel i stedet for å være et troll hjemme !  Det er best for alle mennene og dine barn.  Fred i hjemmet uten er sur og sint mor gjør barn mer harmoniske

Anonymkode: 0ebc5...e10

Nå er det vel samboeren som gjør henne sur fordi han behandler henne som en husslave

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...