Gå til innhold

Drittlei samboeren!!!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har han noen gode egenskaper? 
Hvis du ikke kommer med noen skikkelig gode egenskaper her, så hadde jeg nok gått. Det virker utmattende

Anonymkode: 92196...c12

Hjelper det, når han likevel ikke har mer omtanke for henne at han lar henne slite seg ut uten å bidra? Selvfølgelig handler det om respekt og omsorg ikke evner fra hans side. 

Anonymkode: 53b41...592

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo ha visst om det før dere flyttet sammen. Han kommer aldri til og forandre seg. Min eks samboer pleide alltid og forsvinne når det skulle ryddes etter middag eller andre ting skulle gjøres. Når han hadde tatt oppvasken var han såååå stolt og stod med et glis, da jeg spurte om han forventa applaus, da ble det krangel, uten unntak. Vi var begge i full jobb. Selv da han var arbeidsledig en periode hadde han aldri tid til noen ting, satt og leste tegneserier hele dagen. Men når det er barn involvert så blir jo ting litt mer kompleks. Du gjør deg selv og barna en tjeneste ved at dt er kun dere som bor i leilighet og ikke han. 

Var deilig da jeg ble alene. 

Anonymkode: 5f494...62b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (22 minutter siden):

Ja. Må være forferdelig med ei som gjør så og si alt husarbeidet, tar mesteparten av ansvaret for barna og i tillegg har sex med deg utslitt fordi du vil.

Jeg oppfatter HI som at det er hennes barn og ikke hans.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må jo ha visst om det før dere flyttet sammen. Han kommer aldri til og forandre seg. Min eks samboer pleide alltid og forsvinne når det skulle ryddes etter middag eller andre ting skulle gjøres. Når han hadde tatt oppvasken var han såååå stolt og stod med et glis, da jeg spurte om han forventa applaus, da ble det krangel, uten unntak. Vi var begge i full jobb. Selv da han var arbeidsledig en periode hadde han aldri tid til noen ting, satt og leste tegneserier hele dagen. Men når det er barn involvert så blir jo ting litt mer kompleks. Du gjør deg selv og barna en tjeneste ved at dt er kun dere som bor i leilighet og ikke han. 

Var deilig da jeg ble alene. 

Anonymkode: 5f494...62b

Ikke nødvendigvis... Man oppfører seg jo eksemplarisk frem til man blir varm nok i trøya. Min samboer gjorde det i starten. Så flytta vi sammen, og alt landet på meg. Alt. Men han klarte hvert fall å ta det til seg da jeg måtte bedrive voksenopplæring i hvordan man tar vare på et hjem. Så nå er det like naturlig at han tar oppvasken som at jeg gjør det.

Anonymkode: 18d3b...14a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du brenner deg ut.

Ending må til. Hvis ikke. Flytt.

Anonymkode: 940b7...d67

Ut fra hi regner jeg med at hun hadde måttet gjøre akkurat det samme dersom hun ikke hadde flyttet inn til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har han noen gode egenskaper? 
Hvis du ikke kommer med noen skikkelig gode egenskaper her, så hadde jeg nok gått. Det virker utmattende

Anonymkode: 92196...c12

Jeg tipper en god side er at han hadde et sted hun kunne flytte inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (Akkurat nå):

Ut fra hi regner jeg med at hun hadde måttet gjøre akkurat det samme dersom hun ikke hadde flyttet inn til han.

Det er mer slitsomt å ha ansvar for alt når det sitter en mann helt oblivious i sofaen og ser på at man sliter seg ut, kontra at man rett og slett bare er singel og er den eneste voksne i huset. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vet der er barnslig å skrive der her, og responsen kommer til å være: «kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon»!

Men jeg HAR kommunisert! Tydelig! Flere gang! Gidder ikke lengre bruke tid på det når jeg vet det ikke hjelper! 

Han tar det til seg der og da. Er enig i at han må skjerpe seg. At ting er urettferdig. Men så går det noen dager og så er vi tilbake i samme gamle rutine..!

Som er som følger: Jeg jobber 100%. Har også en ekstrajobb (ca 15%). Jeg har også 2 barn- som skal kjøres hit og dit og følges opp. I tillegg lager jeg middag hver dag, tar oppvasken, setter inn i og tar ut av oppvaskmaskinen, rydder opp, vasker klærne, vasker hus, skifter på senger, planter ute, måker sne (på vinteren), rydder, og bla bla bla!!! 

Han jobber også. Og lager noen gang søndagsmiddag! Men da er det jammen meg som er så «heldig» å få ta den jævla oppvasken og rydde opp i alt rotet etter han! 

Kjenner jeg er på tur å klikke!!  Jeg har sagt dette til han så mange gang! Og hver gang er han enig i at han bør bidra mer! Han sa han skulle fine vaskedame som kunne hjelpe til (før det hadde han nemlig FØR jeg flyttet inn..!!!) 

Føler seriøst jeg har fått et ekstra barn! Og kun alt ansvaret og arbeidet som følger med! Han tar meg av og til ut på middag eller en tur hit og dit, men føler fortsatt at alt er urettferdig og til hans favør! 

Vet seriøst ikke om jeg gidder være i et slikt forhold! Var gift med en slik fyr før og får flashback så til de grader! 
Vil ikke være i samme rom som han engang! 
Å når vi legger oss (OM han legger seg samtidig som meg)- så forventer han sex(!) Og om jeg avviser han blir han skikkelig «jente-sur»- og gir meg silent treatment i lang tid/ dager etterpå! 

Jeg er så sint! Føler meg så tatt som en selvfølge! Han tar ikke engang ut søpla når den tyter over!!! 

Men utad skal alt fremstå som perfekt! Om han kjører barna til trening eller ‘EN gang tar ut av oppvaskmaskinen - så skal han ha skryt! «Så du! Jeg tok ut av oppvaskmaskinen idag..!» , eller «det var så koselig å kunne kjøre barna..»

Wtf liksom???

Den siste uken har han tilbydd seg å hjelpe til med transport både hit og dit.. men med MYE OM OG MEN.. alt skulle diskuteres og problematiseres- om jeg skal kjøre dit så hva med det og det..? 
Og når dagen kom hadde han plutselig vondt i magen, var ikke i form, eller noe annet dritundskyldning.. 

Og nå idag lager han søndagsmiddag.. men han klarer ikke ha den ferdig til det som han selv har avtalt. Noe som resulterte i at jeg måtte lage noe fort og lett til ene barnet som skulle på kino og dermed ikke får spise sammen med oss for at HAN ikke engang klarer å lage middag til avtalt tid!!

blææææ!!!! 
måtte bare få det ut en plass..!

Anonymkode: 121b6...9be

Kondolerer,du har fått en analfabet av en bavian i hus.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner dere alle disse mannfolkene? Var det gull og grønne skoger før dere flyttet sammen? Alt var strålende flott og rent og pent hjemme hos de? De var flinke til å lage mat, vartet opp og ordnet. De dusjet og stelte seg hver dag og så kom forfallet kvarteret etter at dere flyttet sammen? Jeg skjønner det bare ikke. Hvordan er det ikke mulig å se disse tendensene før dere går til det skrittet og få barn sammen?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at manglende hygiene kommer fra oppveksten. At foreldrene ikke har lært ungene sine at man skal skifte undertøy ofte, og dusje flere ganger i uka. Kan skje er menn som dette "opplært" til at mor har gjort alt, og at det er bare å dilte etter?

Anonymkode: dd9e1...880

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mer slitsomt å ha ansvar for alt når det sitter en mann helt oblivious i sofaen og ser på at man sliter seg ut, kontra at man rett og slett bare er singel og er den eneste voksne i huset. 

Hvorfor? Og han gjør noe, så da blir belastningen mindre.

Kanskje han gjør like mye som før hun flyttet inn. Når det flytter inn tre personer, blir behovet for husarbeid ekstremt mye større. En singel person kan vake tøy en gang i uka, vaske huset en gang i måneden og mye annet som må gjøres langt oftere når man er fire.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (4 minutter siden):

Kondolerer,du har fått en analfabet av en bavian i hus.

Hun har i så fall kommet i huset til en bacisn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Oi, stakkars fyr 😂😂

Anonymkode: d5046...2da

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Enig😂

Anonymkode: c4268...8a3

Nei. Dette er et helt tidsriktig temperament for en som har prøvd å si ifra på en bra møte før og som nå har fått nok. Mennesker som reagerer sånn kommer seg, finner seg ikke i å bli tråkka på og finner seg til slutt mennesker som fortjener dem og som gir like mye som dem. Og når man finner en bra person, så trenger man ikke bli oppfarende. Ah, er fantastisk å vite hva man er verdt!

Anonymkode: 95d3b...9a4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også gift med en sånn. 

Ble SÅ mye lykkeligere som alenemor! Jeg og ungen min har det så mye mer harmonisk nå.

Og fått ny kjæreste som er mer lik meg og tar ansvar og liker noenlunde orden og bidrar på lik linje.

En helt ny verden🥰

Anonymkode: 0fa02...f71

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 minutt siden):

Kanskje han gjør like mye som før hun flyttet inn. Når det flytter inn tre personer, blir behovet for husarbeid ekstremt mye større. En singel person kan vake tøy en gang i uka, vaske huset en gang i måneden og mye annet som må gjøres langt oftere når man er fire.

Jeg blir hvertfall psykisk utmattet av å irritere meg over folk som ikke gidder å løfte en finger, selv om det åpenbart flyter rundt dem. Da er det bedre å bo alene, da er det mindre rot, og det er MITT rot. Ikke VÅRT rot. Du skal ikke se bort ifra at han gjør like mye som før hun flyttet inn, at han rett og slett ikke har lært seg å ta vare på huset sitt. Det er en grunn til at TS er drittlei, og den grunnen er samboeren som ikke gjør det han burde for at det skal være likt ansvar i hjemmet.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Brunello skrev (14 minutter siden):

Når jeg var singel vasket jeg mer enn gang i måneden. Men dette forklarer jo innleggene dine, da du har ett lavt nivå på renslighet og orden.

Om mannen hadde hatt ett barn fra før så hadde jeg så klart gjort mitt beste for at det barnet skulle ha ett hyggelig hjem også før vi fikk barn sammen. Det er det anstendige, voksne mennesker gjør.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg blir hvertfall psykisk utmattet av å irritere meg over folk som ikke gidder å løfte en finger, selv om det åpenbart flyter rundt dem. Da er det bedre å bo alene, da er det mindre rot, og det er MITT rot. Ikke VÅRT rot. Du skal ikke se bort ifra at han gjør like mye som før hun flyttet inn, at han rett og slett ikke har lært seg å ta vare på huset sitt. Det er en grunn til at TS er drittlei, og den grunnen er samboeren som ikke gjør det han burde for at det skal være likt ansvar i hjemmet.

Skal de ha likt ansvar hjemme? Hun har barn, det har ikke han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (21 minutter siden):

Jeg tipper en god side er at han hadde et sted hun kunne flytte inn. 

Nå kommer du med din sedvanlige fordom. Det kommer ikke frem noe sted at ts bor i samboers bolig.

Det kan virke som det er hennes barn og ikke hans, men  heller ikke hvilken forventningsavklaring det er knyttet til hus og hjem, utover at ts samboer lager avtaler med henne om oppgaver knyttet til barna som han ikke følger opp. 

Anonymkode: 53b41...592

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (Akkurat nå):

Når jeg var singel vasket jeg mer enn gang i måneden. Men dette forklarer jo innleggene dine, da du har ett lavt nivå på renslighet og orden.

Om mannen hadde hatt ett barn fra før så hadde jeg så klart gjort mitt beste for at det barnet skulle ha ett hyggelig hjem også før vi fikk barn sammen. Det er det anstendige, voksne mennesker gjør.

Det behøver ikke å være dårlig rengjort om man ikke vasker ofte. Et voksent menneske skitner ikke til så mye. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...