AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #1 Skrevet 13. oktober 2024 Har vært gjennom to runder med IVF siden i våres og har nå oppdaget to kuler i brystet (er 30 år!). Dro til fastlegen som henviste meg til mammografi på fredag. Problemet er at jeg skal starte på sprøyter på runde 3 med IVF på tirsdag.. Ville dere ventet med å starte til dere hadde fått sjekket ut kulene? Fastlegen sa at det mest sannsynlig er pga alle hormonene siden jeg er så ung.. tanker? Anonymkode: 1c615...7f0
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #2 Skrevet 13. oktober 2024 Sikkert lurt å høre med sykehuset / klinikken. Men jeg hadde nok begynt på medisinene, ja. Levd som planlagt inntil det eventuelt viste seg å være grunn til å trekke i bremsen. Anonymkode: f7709...fd4 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #3 Skrevet 13. oktober 2024 Kan du ikke starte med ivf-behandlingen, og samtidig ta mammografi? Hvis ikke syns jeg du bør prioritere mammografi og sjekke hva kulene kan være. Flere av ivf-medisinene vi tar har dessverre en del skumle langtidsbivirknigner, og for noen av dem står brystkreft på lista faktisk, så ville sørget for å få det sjekker ut 🙏 Anonymkode: 3005c...034 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #4 Skrevet 14. oktober 2024 Vært i nesten nøyaktig samme situasjon. Fikk kul i brystet etter noen runder med IVF. Det var bare vanncyster. Var nok alle hormonene som var årsaken. Legen sa at slike vanncyster ofte dukket opp i 30årene og at de ofte var påvirket av svigninger i hormonene. Så det forklarte hvorfor jeg syntes kulen endret størrelse innimellom. Helt ufarlig. Han på mammografiavdelingen sa at det var kjempesjeldent de fant kreft på undersøkelser, og ihvertfall på kvinner i 30årene. Mest sannsynlig var det noe ufarlig. Det hadde han rett i. Legen så med en gang hva det var og tømte cystene på noen få minutter også dro jeg hjem. Hvis jeg var deg ville jeg bare kjørt på med både sprøyter og mammografi. Mest sannsynlig er det noe ufarlig, og da slipper du å avbryte en runde. Hvis det skulle være kreft, så rekker du å fryse ned egg før behandling starter. Anonymkode: 26617...373 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå