Gå til innhold

Hvor lenge kan en mann som er født i 1963 leve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bekymret for hvor lenge min far har igjen, han er frisk og sterk sånn sett siden han er en hardbarket sjømann, har jobbet hele livet sitt som fisker men ca 11 år til dags dato som matros på en fiskebåt. Han har hatt en del hjerteinfarkter i løpet av årene sine. Jeg vet selvsagt at fremmede på nett ikke kan forutse men bare lurer på et sirka estimat...  Jeg håper at han lever i mange år til.

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom 85 og 100

Anonymkode: 7c0f1...672

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

I teorien til oppimot 120 års alder, men det er jo lite sannsynlig. 

Sannsynlig er cirka like lenge som sin far, og onkler (som ikke døde i ulykker eller av smittsom sykdom). 

Anonymkode: 7e079...f79

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Flere hjerteinfarkter er i alle fall ikke positivt…

Men snittet er vel 80-noe for menn i Norge. Hvor gammel ble faren hans? Søsken?

Anonymkode: 5a9d2...4b6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere hjerteinfarkter er i alle fall ikke positivt…

Men snittet er vel 80-noe for menn i Norge. Hvor gammel ble faren hans? Søsken?

Det er ikke det.

Faren lever ikke, vet ikke hvor gammel han ble. Dem fleste søskena hans lever enda, dem er mellom ca  55-62.

Endret av NoUsername
Skrevet
NoUsername skrev (Akkurat nå):

Det er ikke det.

Det vet jeg ikke.

Han vet vel :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han vet vel :) 

Det gjør han... men foreløpig så er det ikke noe kontakt fra min far.

Skrevet

Går han over til 95% kjøtt fisk, fugl, egg basert kosthold kan han nok leve til godt over hundre år.

Anonymkode: 0f367...f0f

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Går han over til 95% kjøtt fisk, fugl, egg basert kosthold kan han nok leve til godt over hundre år.

Han har et kosthold som består av mye kjøtt og fisk.  

Endret av NoUsername
Skrevet
NoUsername skrev (18 timer siden):

Jeg er bekymret for hvor lenge min far har igjen, han er frisk og sterk sånn sett siden han er en hardbarket sjømann, har jobbet hele livet sitt som fisker men ca 11 år til dags dato som matros på en fiskebåt. Han har hatt en del hjerteinfarkter i løpet av årene sine. Jeg vet selvsagt at fremmede på nett ikke kan forutse men bare lurer på et sirka estimat...  Jeg håper at han lever i mange år til.

En oerson født 1963 har vel en gjennomsnittlig levealder på sånn ca 83 år. Men variasjonene er store. De med høyere utdanning lever ti år lenger enn de uten, de som røyker eller drikker lever kortere, overvektige lever kortere, undervektige lever kortere.

Å ha hatt hjerreinfakter inflertall trekker veldig ned, men statistikk er statistikk. 

Han er 61 nå, og kan bli alt fra 61 til over 100. Blir man rundt 80 har man hatt et langt liv og kan ikke føle seg spesielt snytt. Ikke med multiple hjerteinfarkter allerede før 60.

Anonymkode: 1d22d...273

Skrevet
NoUsername skrev (4 minutter siden):

Han har et kosthold som består av mye kjøtt og fisk.  

Det er jo omvendt. Menn dør av tette blodkar etc av for mye (særlig rødt) kjøtt 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er veldig individuelt. Hvordan har det gått med slektningene hans, foreldre og søsken? Det kan være en pekepinn (men trenger ikke å være det). Hjerteproblemer er jo en risikofaktor.

Min morfar på 80 år, som har vært alkoholiker og rusmisbruker siden han var 14 år, har normal helse for alderen utrolig nok. Selv om han har hatt flere episoder med hjertestans. Man finner så mange avvik i statistikken, så dere kan være heldig ❤️

Anonymkode: fd9ce...924

Skrevet

Et godt råd fra en som har mista begge foreldrene: istedet for å telle ned og tenke på hvor lenge han har igjen,så ta vare på alle stunder dere har. Lev i nuet så du har gode minner den dagen han er borte. 

Man kaster bort nye verdifull tid hvis man bruker den til å bekymre seg ❤️

Anonymkode: f43cb...b0e

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

vel, min far ble født i 42 og har jobbet hard i tungej obber hele livet og er fortsatt i relativt god form til tross for hjerneblødning for etpar år siden som han kom seg fra omtrent uten noe men og ekstremt raskt. 

Anonymkode: cd3f8...acf

Skrevet

Det enkle svaret er at INGEN kan svare deg på dette. Du kan selvfølgelig prøve å lene deg på statistikk, dvs. ca. 80 år, men mye kan skje innen han når den alderen. At han har hatt flere hjerteinfarkt er jo tegn på at ting ikke er topp og at han har hjerteproblemer, det kan selvfølgelig påvirke livslengden. Å være fisker er også statistisk en veldig farlig jobb, så det jobber mot statistikken. Jeg vil tro at det er alt jeg eller andre egentlig kan si om dette.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er jo omvendt. Menn dør av tette blodkar etc av for mye (særlig rødt) kjøtt 

Feil.

Det er sukker, kornprodukter og alle frøoljene som er problemet. Du kan jo bare spise en bolle og se hvor mye av det som legger seg på tennene, mens når du spiser kjøtt fisk, egg fett er det minimalt som legger seg der. Ostepop feks er som deig og lim på tennene. Ikke naturlig fett. 

Direkte morsomt å lese at noen fortsatt tror på at naturlige råvarer tetter blodårene når dyra i naturen som spiser kjøtt ikke har tette blodårer..

Skrevet

Du får nok ikke arven før om 20 år tidligst...

Anonymkode: de9f5...657

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du får nok ikke arven før om 20 år tidligst...

Anonymkode: de9f5...657

Nå får du skjerpe deg. Ingen snakker om arv, jeg håper han lever i mange mange år til....  troll.

Endret av NoUsername

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...