AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #1 Skrevet 13. oktober 2024 Som introvert turist. Vet noen øyer skåret høyt på å ta godt i mot deg og bli din venn. Jeg er ikke så sosial. Liker stemning, natur og strender. Anonymkode: fe4ab...d67
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #2 Skrevet 13. oktober 2024 Har hørt at Hydra skal være bra Anonymkode: 59033...106 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #3 Skrevet 13. oktober 2024 Generelt er de øyene med minst turisme de det er lettest å komme i kontakt med grekere på. Altså bør du ikke velge chartermål. Hydra som er nevnt over er helt nydelig, men scorer dårlig på strender. Da hadde jeg heller valgt Spetses like ved, eller Andros øst for Athen. Felles for begge er at du flyr til Athen, så er det en kort reise med offentlig transport (henholdsvis undergrunnsbane / buss) før du tar båt til øya. Anonymkode: e4f75...a65 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #4 Skrevet 13. oktober 2024 Jeg elsker både Paros og Naxos. Begge øyene gir rom for å velge om man vil være "midt oppi det", eller litt unna. På Naxos kan man f.eks bo ved Agia Anna som er litt utenfor Naxos by, som har helt nydelige strand. https://www.iriabeach-naxos.com Paros samme, man kan styre unna Parikia (havnebyen) hvis man vil ha roligere forhold. Fra Paros kan man også ta båten over til Antiparos som er en liten øy. Jeg har opplevd å få veldig god kontakt med grekere selv om jeg har vært på steder med mye turisme, men mulig fordi jeg alltid har leid rom privat og ikke bodd på hotell. Kreta likte jeg ikke. Anonymkode: 3dca2...d69 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #5 Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som introvert turist. Vet noen øyer skåret høyt på å ta godt i mot deg og bli din venn. Jeg er ikke så sosial. Liker stemning, natur og strender. Anonymkode: fe4ab...d67 Vil du være sosial/få lokale venner eller gå for deg selv? Spør på egne vegne, spennende tråd men jeg vil gå for meg selv 😂 Anonymkode: ed958...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #6 Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vil du være sosial/få lokale venner eller gå for deg selv? Spør på egne vegne, spennende tråd men jeg vil gå for meg selv 😂 Anonymkode: ed958...9b7 Du kan gå for deg selv uansett hvor du er. Jeg er introvert og reiser på alt fra fjellturer til storbyferier alene. Går unna "mølja" hvis jeg vil ha mer fred Anonymkode: 3dca2...d69 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #7 Skrevet 13. oktober 2024 Jeg synes Milos er helt fantastisk. Anonymkode: 4178d...42f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #9 Skrevet 14. oktober 2024 Skulle til å foreslå Milos! Elsker Naxos, men dessverre er den også i ferd med å bli mer turistifisert. Områdene rundt Plaka var nydelige for 25 år siden. Stortrives der fortsatt altså, med leiebil, bor gjerne i Agios Prokopios eller Agia Anna. Anonymkode: a7bd5...e0f 1
Aristoteles Skrevet 15. oktober 2024 #10 Skrevet 15. oktober 2024 For meg er det Patmos som skårer høyest på dine kriterier. Samtidig vil du finne stille steder uansett øy
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #11 Skrevet 15. oktober 2024 Poros er nydelig! Like utenfor Athen. Anonymkode: 46834...337 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #13 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg har reist mye i Hellas. Vil også anbefale Spetses som en over skriver. Hydra er vakker med en egen sjarme særlig på kvelden, men kun steinstrand og klipper å bade fra. Lesvos er et annet godt valg. Klart minst turister av de jeg har nevnt. Jeg ville styrt langt unna Naxos og Paros. De er blitt altfor turistifisert for min smak. Naxos var flott for noen år siden, men er blitt helt ødelagt av turisme nå etter mening. Kreta er en en vakker,frodig og allsidig øy som har alt du spør om. Flotte strender og fantastiske turmuligheter, men styr langt unna Platanias og Agia Marina. Anbefaler Sitia øst på øya eller Paleochora på helt andre siden. Astypalea er også et valg med mye mindre turister, god mat og flotte strender. Mye stigninger så her holder du deg i form. Vil du ha minst mulig turister så reis til Ikaria. Fly til Athen eller Samos og ta båt derifra. Dette er øya for den som elsker Hellas og grekere. Anonymkode: 58d52...660 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå