Gå til innhold

Kul på halsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget plutselig en liten kul på halsen. Litt hypokonder, så ble redd. Har bestilt legetime, men det er ikke ledig før om 2 uker.

Kulen kjennes som om den er ca 0,5 cm, ca midt på. Markert på bilde med kajal😂Den synes ikke, må kjenne godt etter for å kjenne den. 

kan dette være kreft? Eller skal det være en liten kul der? Jeg vet ikke hva som er i halsen der- strupehodet? Eller skjoldbruskkjertel? Huff, kjenner jeg blir skikkelig redd. Takknemlig for alle svar

IMG_7991.jpeg

Anonymkode: ea1a3...a2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fettkul? Har hatt en sånn i nakken. Sitter den fast eller kan du bevege på den?

Anonymkode: 6a2dd...3d2

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar☺️Vanskelig å kjenne om den beveger seg, huden over gjør i allefall det. Den er ikke så tydelig at jeg får grep om den med fingrene

Skrevet

Det er ikke bare adamseple(laryngeal prominence) du kjenner?  Kvinner har også det selv om strukturen er mindre. 

Skrevet
Gregarious skrev (50 minutter siden):

Det er ikke bare adamseple(laryngeal prominence) du kjenner?  Kvinner har også det selv om strukturen er mindre. 

Hm, kanskje?😅Kan det kjennes som en liten kul, sånn ca midt på?

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hm, kanskje?😅Kan det kjennes som en liten kul, sånn ca midt på?

Ja det kan det, det varierer hvor tydelig den merkes. Når det er sagt er det bare en lege etter klinisk undersøkelse som kan gi deg et kvalifisert svar.  Så om det bekymrer deg så tar du det opp med fastlege. 

ade.jpg

Skrevet
Gregarious skrev (7 minutter siden):

Ja det kan det, det varierer hvor tydelig den merkes. Når det er sagt er det bare en lege etter klinisk undersøkelse som kan gi deg et kvalifisert svar.  Så om det bekymrer deg så tar du det opp med fastlege. 

ade.jpg

Tusen takk🥰Ser jo ut som lokasjon er lik. Jeg har googlet så mye nå, tenker det verste😅Har time hos legen om ca 2 uker- forhåpentligvis er det rimelig tid, skulle det være skummelt utvikler det seg vel ikke så fort. Håper det er adamseplet jeg kjenner, men synes det er rart det kjennes ut som en type kul/klump. Men kan også hende jeg er i full hypokonder- modus nå😅

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk🥰Ser jo ut som lokasjon er lik. Jeg har googlet så mye nå, tenker det verste😅Har time hos legen om ca 2 uker- forhåpentligvis er det rimelig tid, skulle det være skummelt utvikler det seg vel ikke så fort. Håper det er adamseplet jeg kjenner, men synes det er rart det kjennes ut som en type kul/klump. Men kan også hende jeg er i full hypokonder- modus nå😅

Høres fornuftig ut. Sannsynligheten for at det noe bekymringsfullt er nok svært lav. 
Den største utfordringen er gjerne helseangst? Det kan en eventuelt ta opp med fastlege, det finnes effektiv hjelp om det er et uttalt problem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...