Gå til innhold

BH fra Miss Mary of Sweeden lukter surt etter vask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere BH`er der i fra, og liker de godt. Men jeg synes at de lukter surt etter kort tid.

Jeg vasker de på 60 grader, sammen med annet undertøy. Jeg har prøvd både sånt vaskemiddel som skal unngå at tøy lukter, og jeg har prøvd å bruke eddik som skyllemiddel. 

Det er ingen sur lukt i vaskemaskinen, og andre klær lukter heller ikke surt. Ikke de som vaskes sammen med BH`ene heller.

Er det noe i stoffet som gjør at det lukter surt? Og er det andre som opplever det samme? 

Anonymkode: f5def...81a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd dette med mine. Ligger de lenge i maskinen etter vasken er ferdig? Bruker du skyllemiddel?

Skrevet
Lovise78 skrev (13 minutter siden):

Har ikke opplevd dette med mine. Ligger de lenge i maskinen etter vasken er ferdig? Bruker du skyllemiddel?

Ikke spesielt lenge, nei. Og som sagt - andre klær fra samme vask lukter ikke surt.

Jeg har prøvd både vanlig skyllemiddel og å bare skylle med eddik.

Anonymkode: f5def...81a

Skrevet

Man skal jo ikke bruke skyllemiddel  på stretchmaterialer, men rart at ikke eddik fungerte da. Det tar jo det meste av lukt. 

Skrevet

Ødelegger dere ikke bh ved å vaske på 60 grader? Anbefales jo håndvask..

Anonymkode: 53e38...536

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker mine på 40 grader i vaskepose. Det går helt fint. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ødelegger dere ikke bh ved å vaske på 60 grader? Anbefales jo håndvask..

Anonymkode: 53e38...536

Kommer vel an på BH-en . 
nei, det er ikke alle BH-er som anbefales håndvask, det er primært de med metallspiler som kan ødelegge vaskemaskinen. Blir jo jevnere rent og mindre slitasje i maskin enn hvis du står og drar og gnikker i materiale som er vått, men det kommer jo an på materialet også. 
det blir jo som « hvordan vaske en genser « når vi ikke vet hva slags bh det er snakk om. 

Anonymkode: 5268c...f4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kommer vel an på BH-en . 
nei, det er ikke alle BH-er som anbefales håndvask, det er primært de med metallspiler som kan ødelegge vaskemaskinen. Blir jo jevnere rent og mindre slitasje i maskin enn hvis du står og drar og gnikker i materiale som er vått, men det kommer jo an på materialet også. 
det blir jo som « hvordan vaske en genser « når vi ikke vet hva slags bh det er snakk om. 

Anonymkode: 5268c...f4b

To ganger har vi hatt dyre represjoner av vaskemaskin da spiler har løsnet og kommet gjennom trommelen og inn i selve mekanismen.

Anonymkode: 78f4f...c4f

Skrevet

Ikke fra miss mary of sweden men fra Marks and Spencer. Kjøpte en trepakk med tskjorte bh'er i sort, hvit og nude.

Den svarte lukter småsurt men ikke den hvite og den nude. Har tenkt at det er noe med stoffet? Legger den i bløt i en bøtte med vann og rodalon og da lukter den rent når den er tørr. 

Anonymkode: b5bd1...31f

Skrevet

Vasker mine på 40 grader, vanlig vaskemiddel, ingen tøymykner. Aldri opplevd sur lukt fra dem. Verken nye eller nå når de er blitt 🤔 huff 😅, sikkert ~5 år 😅

Anonymkode: 2c27b...c1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...