Gå til innhold

Pensjonopptjening ved omsorg med barn 0-5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor haster de fleste å sende barna sine i barnehagen når kan få pensjonopptjening av å ha omsorg for barn opptil 5 år?

Barnehage mangler folk til å jobbe der. Hvorfor skal stadig flere av de som ikke har barn og aldri vil få barn, måtte jobbe med å oppdra andres barn? Har ikke barna det best med sine foreldre, enn på en instutionsjon (barnehage er institusjon) med 3-4 voksne på 25 barn?

De første leveårene trenger ikke barna sosialiseres i hytt og pine. De trenger trygge rammer og bygge opp en sterk tilknytning til foreldrene sine og eventuelt andre nære personer som vil være en stor del av barnets liv. Familie er prioritert 1 og det som gjør at vi har god psykisk helse.

Anonymkode: a2157...b52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi vi liker jobben vår. Fordi vi ønsker å holde oss faglig oppdatert. Fordi vi trenger flere sosiale flater. Fordi vi ser at barna trives i barnehagen. Fordi kombinasjonen jobb og barnehage lettere gir oss muligheten til å være likeverdige foreldre og ikke minst kjærester.

Anonymkode: b6309...a1c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Velferdsstaten vil ikke gå rundt om småbarnsforeldre skal være hjemmeværende. 
Vi trenger skatten arbeidet genererer. 

Men, du har et poeng. Derfor heier jeg på sekstimersdagen!

Anonymkode: 2f7c4...6ba

Skrevet

Tja, for eksempel kan det jo være at folk trenger lønn for å leve? Da må man gjerne jobbe. 

Anonymkode: 52d94...8aa

Skrevet

At man får pensjonsopptjening betyr jo ikke at det utbetales penger når man er hjemme, og de fleste trenger to inntekter bare for å få tak over hodet.

Anonymkode: 9e320...2f4

Skrevet

Ikke alle liker jobben sin. Noen kunne godt tenkt seg å være hjemme med barn frem til skolealder. Jeg synes det bør være en løsning for de som også vil være hjemme med barna frem til skolealder. Mine bestemor var hjemme med barna sine til de begynte på skolen.

Anonymkode: a2157...b52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...