Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på permanent eyeliner og bryn. Ble dere fornøyd? Hvor lenge varte det? Hvordan så det ut etter det begynte å gå bort? Vil det forsvinne helt etter hvert? Eller må man fortsette mednye behandlinger hele livet?

Så det stod at microblading ikke egnet seg for dem som hadde gått utført det flere ganger før, da fikk man ikke til jåreteå-effekten. Vil dette da være noe man kan ha kun en kort periode i livet? Hvordan vil det se ut når effekten avtar og man ikke kan ta på nytt?

Skrevet

Har aldri sett noen som ser bra ut med permanent sminke.

Man får en hore look, ser mildt sagt jævlig ut. At noen kvinner faktisk betaler for det, og tror det ser bra ut er for meg et mysterium. 

Brow-blindness heter det vel på engelsk.

Anonymkode: f44f1...d63

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har tatt såkalte powder brows, påfyll 1 gang i året. De er meget naturlige. De falmer etterhvert.  Jeg ser endel med sorte bryn, tror de har tatt en annen teknikk. Akkurat det ikke fint ut med tiden så skjønner din bekymring rundt dette. 

Anonymkode: be1b7...a1a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

En i familien tokk permanent eyeliner og lippliner. Det var ikke pent. Hun angret, men var stuck med dette. Ville aldri anbefale det til noen.

Bryn ser ofte bedre ut. Er du lys i huden vil det svært skjeldent se naturlig ut. Det ser mest naturlig ut jo mørkere hud du har. Viss du har ok naturlige bryn og lys hud så ser du bedre ut uten. Er det på grunn av overnappede bryn eller lignende så kjør på. Har du veldig mørk hud vil resultatet hos en som er dyktig se svært bra ut.

Anonymkode: 6b372...399

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tattoveret både eyeliner og leppene, jeg er veldig fornøyd, tar påfyll ca annenhvert år.

Anonymkode: 961fb...e5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har aldri sett noen som ser bra ut med permanent sminke.

Man får en hore look, ser mildt sagt jævlig ut. At noen kvinner faktisk betaler for det, og tror det ser bra ut er for meg et mysterium. 

Brow-blindness heter det vel på engelsk.

Anonymkode: f44f1...d63

Hvorfor ser permanent eyeliner verre og mer "horete" ut enn vanlig eyeliner? Jeg vurderer å ta det pga jeg sliter med at sminken smitter av under øynene. Jeg ser veldig blass ut helt uten sminke, men bruker ikke mye. Kun eyeliner på øvre øyelokk og noen ganger mascara og litt øyenskygge.

Er enig i at det er mange tatovere bryn som ikke ser særlig bra ut. Derfor er jeg litt skeptisk til det. Men hvor vanskelig kan det være å legge en eyeliner pent?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tattoveret både eyeliner og leppene, jeg er veldig fornøyd, tar påfyll ca annenhvert år.

Hvordan ser det ut når det nærmer seg tid for påfyll?

Skrevet
Thyra skrev (58 minutter siden):

Hvordan ser det ut når det nærmer seg tid for påfyll?

Eyelineren har jeg hatt i så mange år, og tatt så mange påfyll at pigmentene er veldig metta, egentlig så trenger jeg nok ikke ta påfyll på mange år, men jeg har villet gjøre den litt tykkere og fikse vingene osv så da har det blitt til at jeg går sånn ca hvert 1,5-2 år. Men du kan se at det er på tide med påfyll når lineren begynner å bli grå, leppene blir litt lysere, så de tar jeg som regel når jeg har lyst på ny farge 😊

Skrevet

Synes det virker som en stor risiko. Tenk om de gjør en dårlig jobb. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt på leppene da de er veldig lyse og får meg til å se sykt ut. Fornøyd med resultatet, men selve prosedyren var lang og litt vondt. Føler likevel det er verdt det. Hra tatt påfyll etter 1,5 år.

Anonymkode: 30c0a...44d

Skrevet
Mann3030 skrev (2 timer siden):

Synes det virker som en stor risiko. Tenk om de gjør en dårlig jobb. 

Er som sagt litt skeptisk til bryn, der har jeg sett mye rart. Men hvor ille hår det an å lage en eyeliner på øvre øyelokk, liksom?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eyelineren har jeg hatt i så mange år, og tatt så mange påfyll at pigmentene er veldig metta, egentlig så trenger jeg nok ikke ta påfyll på mange år, men jeg har villet gjøre den litt tykkere og fikse vingene osv så da har det blitt til at jeg går sånn ca hvert 1,5-2 år. Men du kan se at det er på tide med påfyll når lineren begynner å bli grå, leppene blir litt lysere, så de tar jeg som regel når jeg har lyst på ny farge 😊

Så det er fargen som blir blassere? Den blir ikke ujevn og hakkete?

Om man ikke ønsker eller ikke har mulighet til å gjenta behandlingen, kan man sminke over eventuelt? Vil det bli helt borte til slutt?

Skrevet
Thyra skrev (46 minutter siden):

Så det er fargen som blir blassere? Den blir ikke ujevn og hakkete?

Om man ikke ønsker eller ikke har mulighet til å gjenta behandlingen, kan man sminke over eventuelt? Vil det bli helt borte til slutt?

Hvis du ikke har planer om å vedlikeholde så bør du holde deg unna, det er ingen garantier for at det forsvinner helt noen gang.

• Liker 1
Skrevet

Har vært innom tanken selv, som ung 20 åring ønsket jeg meg bryn, men avbestilte, jeg har lyse bryn, men nå farger jeg de bare , de selger samme farge som de bruker hos frisøren på bli vakker😀

men jeg har sett/lurt på «permanent sminke» som bare varte ca 6 mnd (for hud)

Anonymkode: 88f01...52a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du ikke har planer om å vedlikeholde så bør du holde deg unna, det er ingen garantier for at det forsvinner helt noen gang.

Så dette bør veflikeholdes livet ut?

Skrevet
Thyra skrev (12 timer siden):

Så dette bør veflikeholdes livet ut?

Ja hvis du vil at det skal være pent så.

Skrevet

Så lenge du finner noen som er dyktig med mye erfaring så blir det stort sett veldig bra! 

Har selv powderbrows og er veldig fornøyd! ☺️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja hvis du vil at det skal være pent så.

Kommer vel en dag for de fleste hvor det ikke er så lett å vedlikeholde dette lenger. Hvor ille vil det se ut om man ikke vedlikeholder det?

Skrevet

Jeg har tatt microblading på bryn. Fyller på ca 1 gang årlig, og er veldig fornøyd.

Anonymkode: 5e19a...795

• Liker 1
Skrevet
Thyra skrev (4 timer siden):

Kommer vel en dag for de fleste hvor det ikke er så lett å vedlikeholde dette lenger. Hvor ille vil det se ut om man ikke vedlikeholder det?

Hvis du er så innstilt på å ikke vedlikeholde det så bør du virkelig ikke gjøre det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...