AnonymBruker Skrevet 13. oktober #1 Del Skrevet 13. oktober Jeg dater en mann som er veldig lik meg på mange måter. Vi har lignende utdanning, samme humor, samme interesser, kan snakke i timesvis uten at det blir kjedelig. Han er i tillegg utrolig snill og gjør hva som helst for å gjøre meg glad. Jeg ser for meg at et liv med han hadde vært en drøm, men jeg blir bare ikke forelsket! Det er så frustrerende for jeg vil virkelig være forelsket i han. Jeg savner han når vi ikke er sammen og vil ofte bare sende en koselig melding men gjør det ikke for å ikke gi feil signal. Har sagt at jeg foreløpig bare føler vennskap for han og han sier det er helt ok og at han gjerne vil treffes som bare venner. Men er det egentlig ok? Har noen vært i samme situasjon og fått følelser etterhvert? Anonymkode: 7584e...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #2 Del Skrevet 13. oktober Hvor gammel er du? Anonymkode: e894f...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #3 Del Skrevet 13. oktober Det er ikke sånn forelskelse fungerer. Men det er oppskrytt. Så lenge man elsker personen og velger den hver dag, så kan det fungere. Men hva om du plutselig blir forelsket i noen andre da? Klarer du å la være å kontakte den personen? Anonymkode: ba448...d80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 13. oktober #4 Del Skrevet 13. oktober Forelskelse trenger ikke å være sommerfugler i magen og ville fantasier. Noen ganger har forelskelse en langt roligere følelse, særlig om du føler deg veldig trygg på personen du er forelsket i. Følelsene våre blir dog veldig påvirket av tankene våre, så ønsker du mer av sommerfuglene, er det egentlig bare å sette seg ned og fantasere om fyren for harde livet. Tenk på ham hele tiden, tenk romantiske tanker og seksuelle tanker og fantasér om framtiden, så er sjansen stor for at følelsene kommer til å bli langt mer intense. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 13. oktober #5 Del Skrevet 13. oktober (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg dater en mann som er veldig lik meg på mange måter. Vi har lignende utdanning, samme humor, samme interesser, kan snakke i timesvis uten at det blir kjedelig. Han er i tillegg utrolig snill og gjør hva som helst for å gjøre meg glad. Jeg ser for meg at et liv med han hadde vært en drøm, men jeg blir bare ikke forelsket! Det er så frustrerende for jeg vil virkelig være forelsket i han. Jeg savner han når vi ikke er sammen og vil ofte bare sende en koselig melding men gjør det ikke for å ikke gi feil signal. Har sagt at jeg foreløpig bare føler vennskap for han og han sier det er helt ok og at han gjerne vil treffes som bare venner. Men er det egentlig ok? Har noen vært i samme situasjon og fått følelser etterhvert? Anonymkode: 7584e...c1a Hva mer er det du ønsker? Alt det du skriver her, er ting jeg ville forbundet med forelskelse. Vær så snill å ikke si at du lar en god mann og poteniselt ektemann gå fra deg, fordi du ventet på sommerfuglene eller det store banget som aldri kom. Sommerfugler, eller et stort bang, det er i filmer, det er ikke virkeligheten. Så om du tror det er forelskelse så bedrar du deg selv. Spør igjen, hva mer ønsker du, hvis ikke det du skriver her er bra nok. Endret 13. oktober av Blueberrymuffin 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #6 Del Skrevet 13. oktober Jeg mangler tiltrekning. Følelsen av å ha lyst til å kysse han er ikke der. Alt er på plass minus dette. Det er vanskelig å tvinge fram, men kanskje det kan komme? 😞 Anonymkode: 7584e...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #7 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mangler tiltrekning. Følelsen av å ha lyst til å kysse han er ikke der. Alt er på plass minus dette. Det er vanskelig å tvinge fram, men kanskje det kan komme? 😞 Anonymkode: 7584e...c1a Skjer det til stadighet med andre menn? Anonymkode: e894f...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #8 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Skjer det til stadighet med andre menn? Anonymkode: e894f...ac5 Nei, det skjer heller til stadighet at jeg blir tiltrukket av menn som ikke er bra for meg. Menn som ikke egentlig elsker meg men er sammen med meg fordi jeg er grei å ha inntil videre. Anonymkode: 7584e...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #9 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei, det skjer heller til stadighet at jeg blir tiltrukket av menn som ikke er bra for meg. Menn som ikke egentlig elsker meg men er sammen med meg fordi jeg er grei å ha inntil videre. Anonymkode: 7584e...c1a Høres ut som du kanskje ikke burde stole for mye på følelsene dine da. Anonymkode: e894f...ac5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #10 Del Skrevet 13. oktober Ligg med han. Ofte kan man utvikle mer følelser av å ha sex. Om du føler dette er totalt uaktuelt, på tide å gå. Anonymkode: 19eae...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #11 Del Skrevet 13. oktober Den er vanskelig, men syns ikke du skal ligge med han. For meg har det skadet seksualiteten å kysse og ligge med menn jeg ikke har likt på den måten. Vet ikke hva som skjedde, ble bare helt alått av at sex er noe ekkelt. Nå er det vanskelig å like noen. Har ikke lyst det skal skje med deg, så lytt til magefølelselsen når det kommer til kyss. Anonymkode: 28c8e...b48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #12 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er ikke sånn forelskelse fungerer. Men det er oppskrytt. Så lenge man elsker personen og velger den hver dag, så kan det fungere. Men hva om du plutselig blir forelsket i noen andre da? Klarer du å la være å kontakte den personen? Anonymkode: ba448...d80 Det er akkurat dette. Å elske noen er et valg man tar og må ta hver dag i et forhold, vel og merke om man elsker denne personen. En forelskelse har en start og en slutt. Når den er over må du ta valget om du elsker og vil fortsette å elske denne personen. Men du står i fare for å forelske deg i en annen etter dette også. Mange jager denne forelskelsen, og tror at det er dette som er kjærlighet. Plutselig forsvinner forelskelsen og man tror kjærligheten har tatt slutt. Så leter man etter neste å forelske seg i. Disse vil aldri oppleve ekte kjærlighet. De vil oppleve «psykosen», begjæret men kommer seg ikke videre derfra. Altså trenger du ingen forelskelse for å elske noen. Men du trenger å forstå hva ekte kjærlighet er for å stå imot en forelskelse. Anonymkode: 533ac...8e5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #13 Del Skrevet 13. oktober Du bør ikke tvinge frem en forelskelse. Det kan hende universet eller noe ser at dere passer veldig godt som gode nære venner, men om det skulle blitt kjæreste ville det kanskje ikke blitt helt som du forestilt deg. Det er en annen der ute for deg som er mer passende som kjæreste og han vil du møte en dag, men da bør du være bare venner med han her. Følelsene har som regel rett. Det er ikke ekte kjærlighet om du skal tvinge eller manipulere frem en forelskelse og følelser. Da blir det falskt og aldri en kjærlighet som varer. Anonymkode: 368fb...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #14 Del Skrevet 13. oktober Ja, og som noen skrev over her om forelskelse. Forelskelse er som en kjapp rus. Det er aldri varende. Den virkelige kjærligheten starter når forelskelsen er slutt. Med han her virker det som kjærlighet, men kanskje ikke romantisk. Kjærlighet kommer i alle former. Kanskje dere er ment å bare ha et vennskapelig kjærlighet foreløpig? For noen av de i forhold, har jeg også sett at de har vært venner i noen år, før etter noen år ble de kjærester. Kjærlighet har mange veier. Om det blir sånn for deg og han, vet jeg ikke, det må du/dere føle på selv når den tid kommer. Anonymkode: 368fb...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 13. oktober #15 Del Skrevet 13. oktober Nei, det funker ikke sånn. Romantisk kjærlighet er vanskelige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #16 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du bør ikke tvinge frem en forelskelse. Det kan hende universet eller noe ser at dere passer veldig godt som gode nære venner, men om det skulle blitt kjæreste ville det kanskje ikke blitt helt som du forestilt deg. Det er en annen der ute for deg som er mer passende som kjæreste og han vil du møte en dag, men da bør du være bare venner med han her. Følelsene har som regel rett. Det er ikke ekte kjærlighet om du skal tvinge eller manipulere frem en forelskelse og følelser. Da blir det falskt og aldri en kjærlighet som varer. Anonymkode: 368fb...8d9 Med tanken på hvor mange som forelsker seg i voldelige, farlige, slemme, tafatte, utro menn og kvinner, så tenker jeg dette er et dårlig råd. Om forelskelsen er det som skal til for ekte kjærlighet. Men, hvem bryr seg? Hvem tenker egentlig over dette? Anonymkode: 533ac...8e5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #17 Del Skrevet 13. oktober Ta denne testen. Se for deg at han plutselig er med ei annen kvinne og alt han ser er henne. Hva føler du? Hvis du ikke får noen reaksjon er du kun platonisk interessert i han som en venn. Da bør du la det gå. Og fade ut kontakten. Han er definitivt ikke ok med å kun ha deg som en venn, men sier det for å holde på deg. Anonymkode: a041e...2c2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #18 Del Skrevet 13. oktober Han er vel for grei og åpen, så du tenner ikke på det... Anonymkode: 95df6...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #19 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, det skjer heller til stadighet at jeg blir tiltrukket av menn som ikke er bra for meg. Menn som ikke egentlig elsker meg men er sammen med meg fordi jeg er grei å ha inntil videre. Anonymkode: 7584e...c1a Dette høres ut som en klassisk kvinnelig "feilkalibrering". Seksuell tiltrekning til de man naturlig burde hatt en sperre mot, og liten/ingen tiltrekning til de man passer sammen med. Jeg har alltid lurt på hva dette kan komme av, for i min verden virker det skikkelig bakvendt og irrasjonelt. Anonymkode: f91ef...951 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #20 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er akkurat dette. Å elske noen er et valg man tar og må ta hver dag i et forhold, vel og merke om man elsker denne personen. En forelskelse har en start og en slutt. Når den er over må du ta valget om du elsker og vil fortsette å elske denne personen. Men du står i fare for å forelske deg i en annen etter dette også. Mange jager denne forelskelsen, og tror at det er dette som er kjærlighet. Plutselig forsvinner forelskelsen og man tror kjærligheten har tatt slutt. Så leter man etter neste å forelske seg i. Disse vil aldri oppleve ekte kjærlighet. De vil oppleve «psykosen», begjæret men kommer seg ikke videre derfra. Altså trenger du ingen forelskelse for å elske noen. Men du trenger å forstå hva ekte kjærlighet er for å stå imot en forelskelse. Anonymkode: 533ac...8e5 Nei. Kroppslig er det ikke et valg. Men vennskapelig er det det. Så fremt noen er åpen for en realasjon uten fysisk nærhet kan det gå, men aldri tving frem nærhet imot egen eller partners vilje. Anonymkode: 28c8e...b48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå