AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #1 Skrevet 13. oktober 2024 Jeg lurer på om jeg har havnet på et vektplatå. Har gått jevn nedover i hele høst, men siste to ukene har vekta stått stille uten noen åpenbar årsak. Havnet på et platå i juni som varte i 4 uker. Da hadde jeg gått ned 10 % av kroppsvekten min. Nå har jeg gått ned 20 % fra opprinnelig vekt. Er derfor litt nysgjerrig på dere som har erfaring med å gå ned i vekt. Hvor ofte har dere havnet på platå og hvor lenge har de vart? Anonymkode: 3411d...5f3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #2 Skrevet 13. oktober 2024 Jeg blir aldri klok på det. jeg står stille i alt fra 3-6 mnd. så kan jeg rase ned 5-6 kg «over natten» Nå har jeg vekslet mellom 71-73 kg siden sommeren. Målet er 66. det høyeste var vekten 92kg. Men lå stabilt på rundt 87 før og etter. Jeg er 166cm Anonymkode: 04fde...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #3 Skrevet 13. oktober 2024 Jeg stod fast i 4-5 uker nå nylig, men opprettholdt rutinene og gjorde ingen endringer. Plutselig hadde jeg gått ned 1.5 kg "over natten". Anonymkode: b0311...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #4 Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg blir aldri klok på det. jeg står stille i alt fra 3-6 mnd. så kan jeg rase ned 5-6 kg «over natten» Nå har jeg vekslet mellom 71-73 kg siden sommeren. Målet er 66. det høyeste var vekten 92kg. Men lå stabilt på rundt 87 før og etter. Jeg er 166cm Anonymkode: 04fde...e6e AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg stod fast i 4-5 uker nå nylig, men opprettholdt rutinene og gjorde ingen endringer. Plutselig hadde jeg gått ned 1.5 kg "over natten". Anonymkode: b0311...e6a Takk for svar! Ja, planen her er å bare fortsette med rutinene som gjorde at jeg gikk (forholdsvis raskt) ned i vekt tidligere i høst, og så krysser jeg fingrene for at det løsner. Skal ut og spise både torsdag og fredag så da kommer jeg til å få meg mye kaloririk mat og drikke. Var en sånn dag som fikk meg ut av vektplatået sist. Vekten begynte i alle fall å gå ned etter en dag med mye utskeielser. Jeg klarer ikke å ta en sånn fråtsedag helt tilfeldig, men når anledningen byr seg så tenker jeg det skal bli spennende å se om det setter fart på vektnedgangen denne gangen også! ts Anonymkode: 3411d...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #5 Skrevet 14. oktober 2024 Har gått ned ca 33 kg til nå, og platåene her varer alt fra et par uker til flere måneder. Jeg tenker bare at jeg ihvertfall ikke skal OPP igjen, og fortsetter det jeg driver med (må selvfølgelig justere inntaket litt etter som man veier mindre, men ja). Sist jeg hadde det raste jeg plutselig ned 2-3 kg på et par dager etterpå, og ble der. Har gått ned 27,5% av kroppsvekta mi nå. Anonymkode: d74cf...279 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #6 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har gått ned ca 33 kg til nå, og platåene her varer alt fra et par uker til flere måneder. Jeg tenker bare at jeg ihvertfall ikke skal OPP igjen, og fortsetter det jeg driver med (må selvfølgelig justere inntaket litt etter som man veier mindre, men ja). Sist jeg hadde det raste jeg plutselig ned 2-3 kg på et par dager etterpå, og ble der. Har gått ned 27,5% av kroppsvekta mi nå. Anonymkode: d74cf...279 Ja, det er nettopp det! Lett å miste motivasjonen når vekten står stille, men foreløpig er frykten for å gå opp større enn irritasjonen av å ikke gå ned. Derfor går det helt fint å holde på de nye rutinene mine. Skal jeg klare å holde velten nede så må jo uansett endringene i kosthold og aktivitetsnivå være permanente så jeg tenker det er en slags læring i vektplatå også. Det kommer jo en tid hvor jeg ikke lenger skal jakte lavere tall på badevekta ☺️ Anonymkode: 3411d...5f3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #7 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 19.48): Takk for svar! Ja, planen her er å bare fortsette med rutinene som gjorde at jeg gikk (forholdsvis raskt) ned i vekt tidligere i høst, og så krysser jeg fingrene for at det løsner. Skal ut og spise både torsdag og fredag så da kommer jeg til å få meg mye kaloririk mat og drikke. Var en sånn dag som fikk meg ut av vektplatået sist. Vekten begynte i alle fall å gå ned etter en dag med mye utskeielser. Jeg klarer ikke å ta en sånn fråtsedag helt tilfeldig, men når anledningen byr seg så tenker jeg det skal bli spennende å se om det setter fart på vektnedgangen denne gangen også! ts Anonymkode: 3411d...5f3 Opplever akkurat det samme! Om jeg står stille, så har jeg en dag eller to med litt mer usunn mat, godis osv så vips hopper vekta nedover. Rare greier! Noen med forklaring på dette? Anonymkode: bf6e3...2f5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå