Gå til innhold

Når kjente du og når SÅ du spark/bevegelse/liv første gangen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er veldig nysgjerrig på når andre kjente/så første tegn til liv hos barnet i magen. Jeg selv lå å gråt hele natten uke

19 + 0 fordi jeg var redd det var noe galt da jeg enda ikke hadde kjent ett eneste tegn til liv. Plutselig kjenner jeg (mens jeg ligger å leser om symtomer på missed abortion) ett lite sprell som minnet om en liten fiske finne. Og den dagen kjente jeg masse liv. Samme dag ut på ettermiddagen fikk jeg tilogmed filmet ett spark man kunne se fra utsiden❤ Dette var jo som sagt uke 19 + 0. Når kjente du bevegelse første gangen? Kan du beskrive den? Og hvor lenge etter kunne du se det fra utsiden?

Anonymkode: 0162c...164

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig for deg å endelig kjenne liv og «spark»❤️ Jeg husker ikke når jeg kjente liv første gangen. Min første baby lå bak morkaken. Derfor kjente jeg lite liv under hele svangerskapet. Var ofte bekymret pga dette og drakk ofte saft/juice/bruse for å «vekke» lille bare for å sjekke. Jeg var et par ganger på sykehuset for å sjekke at det faktisk var liv fordi jeg ble så bekymret. Alt gikk fint heldigvis og ut kom en frisk liten gutt. ❤️

Anonymkode: 6348a...f88

Skrevet

Uke 14 på andre barnet. Senere på første barnet. Hadde morkake foran på begge, så kjente ikke så godt. Så mindre bevegelse også pga morkakens isolasjon. Føltes som en bitteliten fisk 😊 Eller sommerfuglvinge som blafrer. 

Anonymkode: 5409f...d6a

Skrevet

Er førstegangs gravid og kjente første bevegelser 14+3 (har skjønt det er tidlig). Kjentes da som indre kriblinger og kiling, og innimellom som en fisk som spreller med halen. Det ble mer tydelig, med små dult, spark og mer kraft i uke 18. Samboer kjente det for første gang 21+1 og jeg så bevegelser utvendig fra 24+6. Har bare blitt mer og mer siden det, er i uke 27 nå. 

Skrevet

Uke 18 og noe. Noe som overrasket meg pga eg hadde morkake foran og ventet ikke å kunne kjenne så tidlig. Suden eg hadde morkaka forran så var ikke alle bevegelsene eg kjente inni. Men de kjentes utenpå når noen holdt handa mot. Både søster og jordmor var overrasket når eg sa eg ikke kjente bevegelsene de kjente. Så heller ikke så mye med mindre ho hadde hikke eller var ekstremt aktiv

Anonymkode: 3ad4b...fe0

Skrevet (endret)

Uke 20/21. Så utvendig i uke 27/38. 

Endret av Irja
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei. Jeg er veldig nysgjerrig på når andre kjente/så første tegn til liv hos barnet i magen. Jeg selv lå å gråt hele natten uke

19 + 0 fordi jeg var redd det var noe galt da jeg enda ikke hadde kjent ett eneste tegn til liv. Plutselig kjenner jeg (mens jeg ligger å leser om symtomer på missed abortion) ett lite sprell som minnet om en liten fiske finne. Og den dagen kjente jeg masse liv. Samme dag ut på ettermiddagen fikk jeg tilogmed filmet ett spark man kunne se fra utsiden❤ Dette var jo som sagt uke 19 + 0. Når kjente du bevegelse første gangen? Kan du beskrive den? Og hvor lenge etter kunne du se det fra utsiden?

Anonymkode: 0162c...164

Første kjente jeg ingenting før i uke 21, om jeg lå på siden. Hadde morkake foran og selv om jeg var veldig tynn så tok det tid å kjenne noe. Hadde ikke stresset om jeg var deg. Føltes som en luftboble. 

Anonymkode: 2cd7c...20e

Skrevet

Kjente bevegelse/spark rundt uke 15, og samboer kunne kjenne spark utenpå magen i uke 18. Husker ikke når jeg kunne se fra utsiden da jeg egentlig ikke så etter det sånn spesifikt, men det var ikke lenge etterpå. Er førstegangs. Har livmoren på baksiden.

Anonymkode: 048a3...aa1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...