Gå til innhold

Ta vare på eldre søsken eller ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 20. Har en 17 år eldre bror. Synes han kan bli masete og forlange at jeg skal bære poser opp trappa. Han klager alltid på at han bor i en bygård uten heis. Synes det er slitsomt at han maser seg til at jeg skal hjelpe ham med å bære hver gang han har handlet. 

Vil gjerne si ifra at jeg ikke kan stille opp hver gang, men føler dårlig samvittighet. Han er jo ikke ung lenger. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 42a42...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han ikke har noen skader eller plager som gjør det vanskelig for ham, så bør du slutte å gjøre det for ham med en gang. Evt. ta betalt per gang.

Anonymkode: 74688...3e1

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikkje klarar bære ting opp trapper bør han flytte til ein bolig utan trapper

Anonymkode: 051ae...cfa

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 37 år. Er han frisk så klarer han fint å gjøre det selv. Vi er ikke urgammel i den alderen. Til og med min mor klarer det. Hun er snart 80 år. 

Anonymkode: 14ee2...e48

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 37-åring klarer fint å bære handleposene sine selv. Han er broren din, ikke bestefaren din!

Anonymkode: 53520...334

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ung lenger? Han er 37, ikke 77. Så jo han er ung og kan fint klare bære posene sine selv. Er han frisk i kroppen så bør det ikke være noe problem

Anonymkode: 2a038...634

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er jo ikke ung lenger. 

Han er 37! Det er da vel ingen alder!

Anonymkode: 260e7...b03

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 11.44):

Er 20. Har en 17 år eldre bror. Synes han kan bli masete og forlange at jeg skal bære poser opp trappa. Han klager alltid på at han bor i en bygård uten heis. Synes det er slitsomt at han maser seg til at jeg skal hjelpe ham med å bære hver gang han har handlet. 

Vil gjerne si ifra at jeg ikke kan stille opp hver gang, men føler dårlig samvittighet. Han er jo ikke ung lenger. 

Hva ville dere gjort? 

Si han må flytte om han ikke klarer å bære opp tingene sine, du har andre ting å gjøre på.enn å være slave hans. Det må han seriøst tåle.  Mon tro hvordan det hadde gått om du snudde det ogndu ba han hjelpe deg hver gang?

Anonymkode: 1f68f...89d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Si han må flytte om han ikke klarer å bære opp tingene sine, du har andre ting å gjøre på.enn å være slave hans. Det må han seriøst tåle.  Mon tro hvordan det hadde gått om du snudde det ogndu ba han hjelpe deg hver gang?

Synes du det? Jeg er jo 17 år yngre enn ham. Synes synd på ham når han forklarer hvor sliten han er og at han bor i blokk uten heis. Han sier han begynner å bli gammel. 37 er jo ikke ungt. 

Min mor sier også at min bror ikke er ung lenger. Etter 30 er ikke kroppen lenger ung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes du det? Jeg er jo 17 år yngre enn ham. Synes synd på ham når han forklarer hvor sliten han er og at han bor i blokk uten heis. Han sier han begynner å bli gammel. 37 er jo ikke ungt. 

Min mor sier også at min bror ikke er ung lenger. Etter 30 er ikke kroppen lenger ung. 

Det er ikke mulig å ta deg seriøst.

Anonymkode: 9068b...b05

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 48 og i like god form som da jeg var 30, kan fint bære poser opp flere etasjer. Er broren din i så dårlig form bør han komme seg til legen, friske menn er på topp i den alderen (om de ikke er toppidrettsutøvere). Regner med dette er kødd, håper det.

Anonymkode: 66aac...459

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Min mor sier også at min bror ikke er ung lenger. 

Men hvis en på 37 år ikke klarer å bære handleposen opp trappa så er det noe alvorlig galt med han. Det er ikke alderen det står på.

Nå har de lurt deg godt både mor og bror tror jeg, og bruker deg til kjedelige oppgaver.

Anonymkode: 1815c...2b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja det syns jeg og jeg er over 40..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis han har sykdom, skade eller sykelig overvekt, så kan jeg skjønne at han kanskje kan trenge hjelp. Ellers sier han det nok bare for å tulle eller lure deg til å hjelpe han.

Du får svare noe spøkefullt. F.eks. at du ved å høre på han skjønner hvor sliten du selv vil være om 17 år. Så da må du nok spare på energien din hvis du skal orke å hjelpe han når han er 54 år.

Anonymkode: 998b6...772

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvis broren din ikke klarer å bære opp sine egne varer, så har han for faen godt av å gjøre det HVER GANG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men hvis en på 37 år ikke klarer å bære handleposen opp trappa så er det noe alvorlig galt med han. Det er ikke alderen det står på.

Nå har de lurt deg godt både mor og bror tror jeg, og bruker deg til kjedelige oppgaver.

Anonymkode: 1815c...2b1

Tror trolle-ts har lurt DEG godt istedet.

Anonymkode: 904a7...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...