AnonymBruker Skrevet 13. oktober #21 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): No jobber jeg i begravelsesbyrå. Vi har noen ekstreme tunge løft. Jeg har ingen muligheter til å nekte å gjøre jobben min fordi Arnt på 180 kg døde på badet oppe i andre etasje med smal trapp. Vi må tilrettelegge da. Noen ganger kan vi ikke bruke hjelpemidler på de. Da tilkaller vi bære hjelp. Slik er det. For jobben må gjøres. Og det skal gjøres med verdighet og stolthet. Så jeg mener i den saken at kommunen må bare gjøre jobben sin. Og da må dem sette inn flere folk til løftet enn en nekte pasienten hjelp. Det blir for enkelt. Anonymkode: 2508d...796 Kan ikke sammenligens. Dine er døde, det haster ikke, og du kan vente på at noen har tid til å hjelpe. Vi hadde en bruker der brannvesenet måtte tilkalles ved forflytning ut av seng, man kan ikke forvente at brannvesenet skal komme fem ganger i døgnet for å løfte noen. Om alle på jobb hadde hjulpet med løft hadde vi ikke vært nok folk. Mantraet «bare å ansette flere» viser så liten forståelse for virkeligheten at det ikke kan nedverdiges med ett svar. Men det er ikke uten grunn at folk ikke vil jobbe i helse. Et viktig poeng ingen har nevnt er er om man faktisk kan forvente å få akkurat den hjelpen man vil ha når man er så kraftig overvektig som hun i saken ( hun må veie nærmere 140 kg)). Det er tabu å snakke om, men realiteten er at du som smellfeit er en større belastning på de ansatte og helsetjenesten, og gjerne må tilpasse hva som er realistisk ifht det. Man blir ikke pleietrengende av MS over natten, hun burde definitivt satt seg selv på diett den dagen diagnosen ble satt, og om ikke annet når hun faktisk er så tjukk av hun skader de ansatte. Det er ikke nok folk fremover, da blir det de som kan får hjelp av 1 eller til nød 2 som får den beste pleien, ikke de som motsettes seg hjelpemidler og nekter å ta grep selv. Anonymkode: 0145d...06b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bindyen Skrevet 13. oktober #22 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan ikke sammenligens. Dine er døde, det haster ikke, og du kan vente på at noen har tid til å hjelpe. Vi hadde en bruker der brannvesenet måtte tilkalles ved forflytning ut av seng, man kan ikke forvente at brannvesenet skal komme fem ganger i døgnet for å løfte noen. Om alle på jobb hadde hjulpet med løft hadde vi ikke vært nok folk. Mantraet «bare å ansette flere» viser så liten forståelse for virkeligheten at det ikke kan nedverdiges med ett svar. Men det er ikke uten grunn at folk ikke vil jobbe i helse. Et viktig poeng ingen har nevnt er er om man faktisk kan forvente å få akkurat den hjelpen man vil ha når man er så kraftig overvektig som hun i saken ( hun må veie nærmere 140 kg)). Det er tabu å snakke om, men realiteten er at du som smellfeit er en større belastning på de ansatte og helsetjenesten, og gjerne må tilpasse hva som er realistisk ifht det. Man blir ikke pleietrengende av MS over natten, hun burde definitivt satt seg selv på diett den dagen diagnosen ble satt, og om ikke annet når hun faktisk er så tjukk av hun skader de ansatte. Det er ikke nok folk fremover, da blir det de som kan får hjelp av 1 eller til nød 2 som får den beste pleien, ikke de som motsettes seg hjelpemidler og nekter å ta grep selv. Anonymkode: 0145d...06b Jeg er ikke uenig meg deg, men det gjør vondt å lese det siste du skrev. Ansvaret må uansett overføres bort fra de ansatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #23 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men du toucher akkurat på det jeg lurer på, tilrettelegging, og hvordan det tilrettelegges. Å sende to filippinske helsefagarbeidere på 56 kg hver til en tung pasient i motsetning til å sende to menn på 110 kg hver er jo to forskjellige ting (ikke at det har noe med saken fra NRK å gjøre, der vet jeg ingenting). Da jeg hadde en pasient på godt over hundre kilo som falt tilkalte jeg brannvesenet og de sendte fire menn for å få personen opp så vi i hjemmetjenesten ikke skulle utsette oss for skade. Det er jo en slags tilrettelegging, men selvfølgelig umulig på daglig basis hos hjemmeboende pasienter. Stakkars lokalt brannvesen i så fall! TS Anonymkode: e8da8...c57 Det er brannvesenet vi tilkaller vi å. Hvis vi ikke selv har nok folk til å hjelpe. Men jeg mener da må kommunen sende sterke folk da. Ikke de som ikke har styrke til å ta de tunge løftene. Selv så trener jeg tung styrke nettopp for at jobben min skal bli enklere for meg. For jeg vet aldri hva som venter meg. Hadde jeg vist at Olga på 40-50 kg lå og venta på meg så hadde det jo vært mye enklere. Men det er dessverre sjeldent at Olga venter på meg. Vi blir dessverre bare større og større. Og løftene blir bare verre og verre. Det er realiteten dessverre. Da forebygger vi. Gjør oss rustet til å klare de oppgavene også. Anonymkode: 2508d...796 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #24 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan ikke sammenligens. Dine er døde, det haster ikke, og du kan vente på at noen har tid til å hjelpe. Vi hadde en bruker der brannvesenet måtte tilkalles ved forflytning ut av seng, man kan ikke forvente at brannvesenet skal komme fem ganger i døgnet for å løfte noen. Om alle på jobb hadde hjulpet med løft hadde vi ikke vært nok folk. Mantraet «bare å ansette flere» viser så liten forståelse for virkeligheten at det ikke kan nedverdiges med ett svar. Men det er ikke uten grunn at folk ikke vil jobbe i helse. Et viktig poeng ingen har nevnt er er om man faktisk kan forvente å få akkurat den hjelpen man vil ha når man er så kraftig overvektig som hun i saken ( hun må veie nærmere 140 kg)). Det er tabu å snakke om, men realiteten er at du som smellfeit er en større belastning på de ansatte og helsetjenesten, og gjerne må tilpasse hva som er realistisk ifht det. Man blir ikke pleietrengende av MS over natten, hun burde definitivt satt seg selv på diett den dagen diagnosen ble satt, og om ikke annet når hun faktisk er så tjukk av hun skader de ansatte. Det er ikke nok folk fremover, da blir det de som kan får hjelp av 1 eller til nød 2 som får den beste pleien, ikke de som motsettes seg hjelpemidler og nekter å ta grep selv. Anonymkode: 0145d...06b Jeg sier ikke at man skal tilkalle brannvesenet. Jeg sier dem må tilrettelegge. Det haster til oss også noen ganger. Familien ønsker at vi skal komme med en gang og ta med oss deres kjære med en gang. Fordi dem klarer ikke å ha dem hjemme. Så jeg synes du var litt stygg der for å si at det ikke haster. Å møte folk i en sorg forskjellig til person til person. jeg mener kommunen må gjøre noe her. Å slutte å hjelpe en person blir for enkelt. Det finnes løsninger. Og det finnes folk. Anonymkode: 2508d...796 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #25 Del Skrevet 13. oktober Bindyen skrev (14 minutter siden): Jeg er ikke uenig meg deg, men det gjør vondt å lese det siste du skrev. Ansvaret må uansett overføres bort fra de ansatte. Enig. Jeg mener også det er egoistisk av henne å syns det er ok at ansatte kan bli skadet, og at hun kan krevd og gjøre som hun selv vil. Alle er ansvarlig for eget liv til syvende og sist. Hun er en større belastning enn normalvektig ville vært. Man må være villig til å gjøre noe selv så lenge det er mulig. Det kommer ikke frem at hun ikke har mulighet for å gå ned pga diagnoser. Strengt tatt må man bare leve på mindre kalorier når man er inaktiv. Føler det blir veldig motstridende "gi meg hjelp slik jeg ønsker, det er jeg som er syk og mottar hjelp", men det blir ikke snudd om på og tenkt på de ansatte som skal hjelpe. Bør man ikke ville de det det beste? Det er slik man før dårlige forhold mellom brukere og pleiere. Det går selvsagt begge veier, men arbeidsplassen deres er i deres hjem. Man hadde ikke godtatt slik på et sykehjem med flere hjelpemidler. Anonymkode: 1e68d...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #26 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg sier ikke at man skal tilkalle brannvesenet. Jeg sier dem må tilrettelegge. Det haster til oss også noen ganger. Familien ønsker at vi skal komme med en gang og ta med oss deres kjære med en gang. Fordi dem klarer ikke å ha dem hjemme. Så jeg synes du var litt stygg der for å si at det ikke haster. Å møte folk i en sorg forskjellig til person til person. jeg mener kommunen må gjøre noe her. Å slutte å hjelpe en person blir for enkelt. Det finnes løsninger. Og det finnes folk. Anonymkode: 2508d...796 Kommunen har jo kommet med forslag til løsning, takheis. Men det vil ikke pasienten. Anonymkode: d1ed1...795 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #27 Del Skrevet 13. oktober Jeg synes at det burde være obligatorisk forebyggende trening for alle medarbeidere som gjør tunge løft. Treningen kunne være utenfor arbeidstid, men lønnet. Det forebygger så mye å ha sterk kjernemuskulatur. Anonymkode: 90b9a...61b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå