Gå til innhold

Nabo som synger/spiller av musikk fra før kl. 9 når det er helg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke noe om dette i regler eller vedtekter her, heller ikke for kveldsro. Det er svært lytt her, og jeg har ingen rom hvor det ikke høres. Men å starte synge av full hals med musikk fra like etter kl.8 på en søndag syns jeg er litt drøyt, selv om folk i blokk må regne med ungeskrik fra kl.6 kanskje, har iallfall ikke det problemet. Dette har hun gjort både lørdager og søndager i lang tid. 

Men, er det ikke en slags gylden regel om når man setter i gang med «kjøkkenkonserten» hjemme på en helgedag da? 

Jeg liker å spille litt musikk og synge selv iblant men tenker meg jo om ang tidspunkt🙄 

Anonymkode: 7b01b...97e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regne med ungeskrik fra klokken 06.00? Det er betraktelig mye verre enn noen som synger. Kanskje sammenlignbart i noen tilfeller men skriking er verre enn synging. 🤢

Anonymkode: d7ce4...e5e

• Liker 2
Skrevet

Snakk med henne da vel?! Fortell hvordan det oppleves som nabo at hun starter søndagen med slik sang. Er godt mulig hun selv ikke helt er klar over at andre plages, eller ikke vet at det er såpass lytt mellom leilighetene.

Veldig mye kan løses på gode måter med mer direkte dialog. Høflig og normal kommunikasjon fører gjerne til færre misforståelser og bedre relasjoner, også naboer imellom.

Anonymkode: a80c9...352

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Snakk med henne da vel?! Fortell hvordan det oppleves som nabo at hun starter søndagen med slik sang. Er godt mulig hun selv ikke helt er klar over at andre plages, eller ikke vet at det er såpass lytt mellom leilighetene.

Veldig mye kan løses på gode måter med mer direkte dialog. Høflig og normal kommunikasjon fører gjerne til færre misforståelser og bedre relasjoner, også naboer imellom.

Anonymkode: a80c9...352

Ja, dette er i første omgang planen min, men hun er av en unnvikende type som jeg liksom må «overfalle» for å få snakka med. Jeg er selv en forkjemper for å ta praten direkte og har gjort det ved flere anledninger med hell, men har du levd en stund ulike steder så vet du at folk er ulike. I blokk bor mange som nærmest løper inn døra med ryggen til alle sider som for å skjule seg fra overvåkningskamera som vi forøvrig ikke har her. Alternativet om jeg ikke får «tak i henne for en prat» blir å legge en lapp på dørmatta. 
Det jeg lurte mest på her er om andre borettslag/sameiet har regler for støy fra tidlig av i helg? Og er det iallfall en slags norm som sier noe om grensa her. 
Ja, jeg kan si fra, men så er det noe med hva man «må» leve med i blokkbebyggelse, og da er det egentlig bare for meg å flytte ut istedet..

Joda, ungeskrik er verre, så priser meg takknemlig over å slippe det. Men det er da jeg er ute etter å drøfte hvor mye må man tåle når man første bor i blokk, ikke sant… Folk med nyfødte og smårollinger må jo få bo i blokk de også. Har selv vært der. 

Skrevet

Synes ikke man skal plage andre når man bor så tett oppi folk men nattero er vel fra 11 til 7 så sånn sett gjør hun ikke noe galt. Verre med de som sitter og skriker på balkongen om kveldene sånn at man ikke får lagt barna synes jeg da. 

Anonymkode: 8d1db...541

• Liker 1
Skrevet

Det vanlige er vel fra kl 10. Alt før det er vel ikke helt innafor. Det beste er jo heller å snakke med naboen fremfor noe og fortelle hvordan det oppleves på en rolig og saklig måte.

• Liker 1
Skrevet
Mamstil3 skrev (3 timer siden):

Det vanlige er vel fra kl 10. Alt før det er vel ikke helt innafor. Det beste er jo heller å snakke med naboen fremfor noe og fortelle hvordan det oppleves på en rolig og saklig måte.

Tror ikke du kan forvente ro helt til klokka ti..

Så lenge de ikke bråker før klokka 7, kan du bare spørre pent, ikke forlange noe. 

Anonymkode: 64c2b...a29

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Finner ikke noe om dette i regler eller vedtekter her, heller ikke for kveldsro. Det er svært lytt her, og jeg har ingen rom hvor det ikke høres. Men å starte synge av full hals med musikk fra like etter kl.8 på en søndag syns jeg er litt drøyt, selv om folk i blokk må regne med ungeskrik fra kl.6 kanskje, har iallfall ikke det problemet. Dette har hun gjort både lørdager og søndager i lang tid. 

Men, er det ikke en slags gylden regel om når man setter i gang med «kjøkkenkonserten» hjemme på en helgedag da? 

Jeg liker å spille litt musikk og synge selv iblant men tenker meg jo om ang tidspunkt🙄 

Jeg har hatt høstferie nå og gledet meg til sene kvelder foran tv og sove lenge. Men har blitt vekket av ungen oppe hver dag mellom kl 7-8. Trodde jeg var ferdig med det når mine barn ble store 

Anonymkode: bce4e...305

• Liker 1
Skrevet

Naboen er pliktet til å ta hensyn, og foreldre med barn er pliktet til å lære ungene sine om uteaktivitet og inneaktivitet. Man springer og hopper ikke inne. Det gjør man ute. Og foreldre som lar unger skrike.. Jeeeeez.

Din nabo synger, og det er ikke vanlig daglig normal støy, som fra matlaging, vasking, etc. Hun må ta hensyn. Særlig helligdager. Be henne melde seg på kor, der kan hun synge så mye hun vil.

Snakk med henne. Si at det er lytt. Ta lydopptak om du må, og spill det av med hodetelefon så hun får høre det selv.

Anonymkode: cbd5f...1e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 13.52):

Tror ikke du kan forvente ro helt til klokka ti..

Så lenge de ikke bråker før klokka 7, kan du bare spørre pent, ikke forlange noe. 

Anonymkode: 64c2b...a29

ja nå tenkte jeg på mer i hverdagene enn i helgene. Men nei man kan vel ikke forlange noe. 

Skrevet

Skal være stille mellom 23 og 7

Anonymkode: 0ee75...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...