Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning under fødselen av barnet mitt i desember 2022, og for meg var det en veldig traumatisk og ubehagelig opplevelse som fortsatt påvirker meg på mange måter. Ville ønske jeg kunne finne en måte å legge det bak meg på. Hva har dere andre med vanskelige fødsler gjort for å komme videre?

Anonymkode: 4a384...d0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kontaket fastlegen etter 2 år. Burde gjort det lenge før. Hun henviste meg til psykiatrisk poliklinikk for utredning av PTSD (dessverre noen mnd ventetid). Jeg fikk også samtale på sykehuset hos legen som var til stede under fødselen (det var en veldig god samtale for meg). Har en kollega som har gått til samtaler hos fastlegen, det fikk ikke jeg tilbud om. I noen kommuner har helsestasjonen tilbud og noen steder er det et tilbud som heter «rask psykisk helsehjelp» eller noe lignende, som skal være ganske lavterskel. Mitt beste råd er å ta tak i det så fort som mulig! Ikke vent slik jeg gjorde. Dt kunne spart meg mange tårer og tunge stunder. Gode tanker til deg ♥️

Anonymkode: e3aad...9cc

Skrevet

Klem til deg 🫶🏻

Jeg kontaktet fastlegen. 
Ble henvist til DPS i pakkeforløp for utredning av PTSD. Fikk time 3 mnd etter henvisning var sendt. I mellomtiden følger fastlegen meg opp med samtaler hver uke. Skal snart i gang med behandling. 

Er nok samtaleterapi eller andre former for terapi med psykolog som er veien ut. 
Må jobbe seg gjennom alt det vonde ♥️

Anonymkode: 36318...557

Skrevet

Jeg fikk en samtale med ansvarshavende jordmor etter at jeg sendte klage på vakthavende jordmor som hadde ansvaret for meg. Fikk på en måte bearbeidet litt, men ikke alt. Jeg blir alltid emosjonell når jeg skal fortelle om fødselen min til andre, og tør ikke å si sannheten hvis noen jeg kjenner som er gravide spør om min fødselsopplevelse.. 

Anonymkode: dae1f...e31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...