AnonymBruker Skrevet 13. oktober #1 Del Skrevet 13. oktober Katten min ble syk med feber for ca en uke siden. Vi var hos vet, feber ble påvist og han hadde et stikksår fra et insekt. Han hadde en allergisk reaksjon på dette, derfor feber. Han fikk med seg betennelsesdempende/smertestillende som han skulle få i seks dager. Han ble tilsynelatende bedre de neste par-tre dagene. Fortsatt redusert, men hevelsen rundt såret er gått ned. Liker fortsatt ikke at vi er borti for å sjekke. Idag, siste dag med kur, er han molefunken, lager klagelyder, krøker seg sammen og vil være i fred. Prøvde å sjekke såret og det ser fint ut, men han har tydeligvis ubehag. Kan feberen/betennelsen blusse opp igjen etter at han har fått medisin i fem dager? Det gikk jo så bra, og så blir han dårlig igjen. Vi var nødt å dra vekk noen timer idag, så han er alene frem til rundt 14, så får ikke sjekket hvordan det går før den tid. Håper at det er forbigående, men finnes det noe man selv kan gjøre frem til i morgen når veterinær åpner igjen? Anonymkode: ebcc1...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #2 Del Skrevet 13. oktober Ingen? Noen som har erfaring ned katteinfluensa, kan det være det? Anonymkode: ebcc1...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. oktober #3 Del Skrevet 13. oktober Jeg hadde ikke reist fra en katt som var så syk. Ring veterinærvakten og forklar situasjonen og symptomene og hør hva de sier. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #4 Del Skrevet 13. oktober Tabris skrev (2 minutter siden): Jeg hadde ikke reist fra en katt som var så syk. Ring veterinærvakten og forklar situasjonen og symptomene og hør hva de sier. Nei, hadde virkelig ikke lyst, men dattera hadde et fly hun måtte rekke. Er hjemme igjen straks og skal ringe veterinær. Kjører i speed-fart hjem her. Anonymkode: ebcc1...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #5 Del Skrevet 13. oktober Feber hos katter er ikke som hos mennesker, de ligger ikke syke med feber i 1-2 uker og så går det over. Når en katt er så syk er det noe alvorlig som må tas tak i umiddelbart, og ja du må ringe veterinærvakta, og ja, du må dessverre betale de ekstra kronene for søndagsvakt om de sier de må gjøre tiltak i dag. Har selv hatt kronisk syk katt i mange år så er ganske erfaren med sånt. Lykke til med pusen din❤️ Anonymkode: df60e...407 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #6 Del Skrevet 13. oktober Har du en nabo som kan sjekke innom katten før du får kommet hjem? Timer og minutter kan være avgjørende her. Kan være sepsis og det er veldig dødelig. Anonymkode: df60e...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #7 Del Skrevet 13. oktober Kom hjem nå. Katta er i superform. Veterinær mener dårlig søvn, at han kan ha ligget på såret pluss hatt litt vondt kan ha bidratt til groggy form i dag tidlig. Han kom og hilste med en gang vi kom inn døra her. Anonymkode: ebcc1...282 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #8 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Kom hjem nå. Katta er i superform. Veterinær mener dårlig søvn, at han kan ha ligget på såret pluss hatt litt vondt kan ha bidratt til groggy form i dag tidlig. Han kom og hilste med en gang vi kom inn døra her. Anonymkode: ebcc1...282 Høres rart ut at en veterinær har sagt det, katter sover hele døgnet og ikke bare på natten sånn som oss. Anonymkode: df60e...407 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #9 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres rart ut at en veterinær har sagt det, katter sover hele døgnet og ikke bare på natten sånn som oss. Anonymkode: df60e...407 Men han har jo ikke sovet skikkelig. I går på dagen, var han sammen med oss, sov ikke. Såret ligger til sånn at det er ubehagelig å ligge lenge i en stilling, jeg ser det på ham når han snurrer rundt seg selv for å finne ut hvordan han skal ligge behagelig. Og bortsett fra det, har han jo vondt i utgangspunktet. Han finner ikke roen ser det ut som, stakkar. Slapper litt mer av etter han har fått smertestillende heldigvis. Jeg stoler på veterinær, hun undersøkte ham. Hun sa selvsagt også at hvis han ble verre igjen, så tar hun ham inn. Anonymkode: ebcc1...282 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #10 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men han har jo ikke sovet skikkelig. I går på dagen, var han sammen med oss, sov ikke. Såret ligger til sånn at det er ubehagelig å ligge lenge i en stilling, jeg ser det på ham når han snurrer rundt seg selv for å finne ut hvordan han skal ligge behagelig. Og bortsett fra det, har han jo vondt i utgangspunktet. Han finner ikke roen ser det ut som, stakkar. Slapper litt mer av etter han har fått smertestillende heldigvis. Jeg stoler på veterinær, hun undersøkte ham. Hun sa selvsagt også at hvis han ble verre igjen, så tar hun ham inn. Anonymkode: ebcc1...282 Undersøkte hun ham i dag når han var verre, da? Anonymkode: df60e...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #11 Del Skrevet 13. oktober Og du har ikke tatt kontakt med veterinær igjen fordi? Anonymkode: b370e...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #12 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Undersøkte hun ham i dag når han var verre, da? Anonymkode: df60e...407 Nei, for hun spurte hvordan formen var. Jeg forklarte det jeg har nevnt. Da sa hun det jeg skrev over her, pluss at vi skulle se det an, vente til i morgen. Det sa de sist helg også, men da dro vi inn likevel. Så jeg vet ikke om det er veterinæren som er sløv her, eller om det er jeg som er hysterisk. Anonymkode: ebcc1...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #13 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og du har ikke tatt kontakt med veterinær igjen fordi? Anonymkode: b370e...fa8 TS har jo tatt kontakt med veterinær nå. Leste du ikke innlegg 7? Anonymkode: 26b78...d1f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #14 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og du har ikke tatt kontakt med veterinær igjen fordi? Anonymkode: b370e...fa8 Leser du tråden før du kommenterer? Jeg har vært i kontakt med dem igjen. Anonymkode: ebcc1...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #15 Del Skrevet 13. oktober God bedring til lille vennen❤️ håper han kommer seg helt og at veterinæren har rett! Jeg har dessverre lang erfaring med at det eneste man må gjøre ved uforklarlig sykdom over tid er å kontakte spesialist ved dyresykehus for utredning. Har brent meg der på å bare snakke med «vanlig» veterinær. Veldig vanskelig å si da om det er veterinæren som kommer til kort eller eier som er hysterisk. Anonymkode: df60e...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #16 Del Skrevet 13. oktober Ser du spør ang. katteinfluensa. Er ikke katten fullvaksinert? Anonymkode: 6bfc2...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #17 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): God bedring til lille vennen❤️ håper han kommer seg helt og at veterinæren har rett! Jeg har dessverre lang erfaring med at det eneste man må gjøre ved uforklarlig sykdom over tid er å kontakte spesialist ved dyresykehus for utredning. Har brent meg der på å bare snakke med «vanlig» veterinær. Veldig vanskelig å si da om det er veterinæren som kommer til kort eller eier som er hysterisk. Anonymkode: df60e...407 Takk🥹❤️Ser at han blir fortere sliten, så tipp topp er det ikke. Men nå sover han faktisk litt. Ligger helt vridd, men det er sikkert for ikke å ligge på såret sitt. Han har spist og drukket mens vi var borte, og det er også positivt. Vært på kassa si også. Så jeg får høre på veterinær inntil videre, men jeg nøler ikke med å ringe/dra bort hvis det forverrer seg igjen. Anonymkode: ebcc1...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #18 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser du spør ang. katteinfluensa. Er ikke katten fullvaksinert? Anonymkode: 6bfc2...6bb Jo. Og har heller ikke vært borti andre katter, da han er innekatt. Var nok bare meg som prøvde å finne en forklaring og slengte ut det første jeg kom på. Anonymkode: ebcc1...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #19 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk🥹❤️Ser at han blir fortere sliten, så tipp topp er det ikke. Men nå sover han faktisk litt. Ligger helt vridd, men det er sikkert for ikke å ligge på såret sitt. Han har spist og drukket mens vi var borte, og det er også positivt. Vært på kassa si også. Så jeg får høre på veterinær inntil videre, men jeg nøler ikke med å ringe/dra bort hvis det forverrer seg igjen. Anonymkode: ebcc1...282 Godt dere følger med på han. Vær obs på sepsis. Det går fort mot dødelighet Er det sepsis, MÅ han ha riktig type antibiotika! Anonymkode: df60e...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #20 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt dere følger med på han. Vær obs på sepsis. Det går fort mot dødelighet Er det sepsis, MÅ han ha riktig type antibiotika! Anonymkode: df60e...407 Følger med på ham som en hauk, believe me😭 Anonymkode: ebcc1...282 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå