Gå til innhold

Baby utstyr, hvem, hva, hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser nå etter baby utstyr og det er så mange lister på nett som er svært nyttig men kanskje det er noe lurt som mangler der. Så da lurer jeg på hva dere følte var nyttig? Gjerne rams opp en liste på det dere følte var nødvendig og viktig.

Anonymkode: b8c6a...171

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser nå etter baby utstyr og det er så mange lister på nett som er svært nyttig men kanskje det er noe lurt som mangler der. Så da lurer jeg på hva dere følte var nyttig? Gjerne rams opp en liste på det dere følte var nødvendig og viktig.

Anonymkode: b8c6a...171

Bedside, babynest, stellematte, stellebord, badebalje, bæresjal og bilstol av store ting jeg handlet på forhånd. 

Småting: nesedråper, bomullpads, kluter, bleier, baby-qtips, babyolj, sinksalve. Klær i 50, 56 og 62. Dyne, tepper.

Kjøpt etter jeg kom hjem med baby: Vippestol, babygym, bilstolpose, badestol. Kjøpt klær etter hvert som str blir for små. 

Føler ikke behovet for så veldig mye mer. 

Anonymkode: 050ca...b8e

Skrevet

Ikke gidd å kjøpe masse stæsj med en gang. Vårt behov er ikke nødvendigvis ditt behov og det er så dumt å bli stående med masse ting som aldri blir brukt. 

ting vi hadde bruk for med en gang

- bedside crib 

- sterilisator, flasker 

- gulpekluter 

- klær i 50, 56 

- dyne (babyen HATET sovepose)

- bilstolpose (vinterbaby) 

- badebalje 

- babynest 

- stellesekk (ikke veske, men det handlet mer om at vi hadde med ekstra ting grunnet flaskebaby, sekk er også enklere å få med seg)

- inotyol salve 

- saltvannsdråper og qtips 

- vogn, skinn og vinterpose 

- bilstol, kjøpte med roterende base og angrer ikke en dag på det!

- tørre stellekluter 

- stellekommode

ting som vi hadde god nytte av etter hvert 

- vippestol, ble brukt når jeg ryddet kjøkken eller tok en dusj feks. 

- bæresele, babyen likte ikke bæresjal så der er jeg glad vi fikk sjalet gratis 

- lekematte/babygym, her er det i tillegg gulvkaldt så vi brukte alltid sånn matte man pusler sammen under 

- sommerpose til vogn 

- sprinkelseng 

Anonymkode: 0d041...be4

• Liker 2
Skrevet

Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte cozyfix ammepute med en gang. Den var virkelig så bra.

Anonymkode: 45716...6a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte cozyfix ammepute med en gang. Den var virkelig så bra.

Anonymkode: 45716...6a2

Selv. Den ble kjøpt inn til baby nr 2 og ammingen var så mye enklere nå. Anbefaler absolutt! 

Anonymkode: ef19e...f4a

Skrevet

Hadde babynest med nr 1, men kjøpte sånn bærebag nå med nr 2 og den er så mye mer praktisk. Vi har 2 etasjer i huset og kjekt og kunne bære med seg baby selv om hun sover. Vippestolen har vært gull med begge. Jeg synes sovepose har vært bedre enn dyne for da slipper jeg å bekymre meg for om dyna kommer over ansiktet o.l. Har hatt noen litt rimelige fra HM i de minste størrelsene og så kjøpte vi Easygrow  når hun ble litt større. Man bør ha 2 så man har noe å bytte med når den andre er på vask eller om det skjer uhell i løpet av natten. 

Anonymkode: ef19e...f4a

Skrevet

Egentlig trenger man ikke så mye:

- Klær til baby. Klespakker brukt fås nesten gratis, suppler når du ser hvor stor baby blir og hva dere foretrekker. 

- et sted å sove. Kan være din seng, les deg opp på trygg samsoving.

- et sted å stelle (kan være en enkel stellematte på gulvet) pluss bleier, kluter og litt salver, babyolje og sånt. 

- en måte å komme seg rundt med baby. Har dere bil trenger du bilstol. Vogn og vognpose, og/eller bæretøy og en bærejakke.

- mat til baby. Om du planlegger å amme ville jeg fått tak i en ammepute, og purelan. Ville også hatt en tåteflaske og litt ferdigblandet MME i huset bare i tilfelle det trengs.

- andre ting som er veldig kjekt å allerede ha i hus om behovet melder seg: febertermometer og baby-paracet, saltvannsspray og snørrsuger.

Anonymkode: ce84c...374

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...