Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere skrive ned liste på deres føde/barsel bag til både deg og partner(hvis dere hadde med partner).

Om det er noe dere angrer dere ikke tok med, gjerne skriv det også.

Jeg forbereder fødsels bagen nå, og trenger litt inspo.

Anonymkode: d4504...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til baby

Pysjamas 2-3 stk

Body og longs i ull 2 sett i str 50 og 2 sett i str 56, 2 par sokker.

1 tynn ull lue

hentesett og tynt ullteppe 

bilstol og bilstolpose 

smokk 

til meg :

Gravidtruser 2 stk

Ammesinglet 2 stk

amme bh 1 stk

ammeinnlegg 

Purelan salve og medela brystkompress 

1 klesskift (bukse uten stramming, høyt liv) en Cardigan for å slenge utenpå ammesinglet (dekker bleie-rumpa 😅). 

Bind (de på sykehuset er veldig store og klumpete, hadde absolutt ikke behov for så store sist). 

Vannflaske, hårstrikker, tannbørste, tannkrem, enkel hudpleie og deo uten parfyme. Litt snacks. mobil lader, nettbrett og lader (første baby sov hele tiden så var mye tid hvor vi bare lå å slappet av). 
Slipperser som kan dusjes med. 

Far : 2-3 t skjorter, en pysjamas-bukse, en vanlig bukse, en genser, deo, tannbørste. 

Anonymkode: 99473...9eb

• Liker 3
Skrevet

Det eneste jeg brukte fra min bag var: tannbørste/tannkrem, hårbørste, deo, linser/briller, kosebukse, topp og amme bh ved hjemreise. Sandaler og lader. Babyen: antrekk til hjemreise. 
Hadde ikke trengt å ha med alt jeg pakket.  

Anonymkode: be0d8...621

Skrevet

Vanlige toalettsaker + brystsalve og ammeinnlegg. Amme-BH, gravidtruser (bedre en nettingtrusene til sykehuset), gravidbukse eller joggebukse, ammevennlig topp, lang cardigan, sokker, innesko, inneklær og uteklær til babyen (til avreise), bleier og engangskluter til hjemturen (hvis dere ikke bor veldig nærme), drikkeflaske til meg selv, litt snacks, kamera, mobil og mobillader. Bilstolen trenger ikke å være med inn på sykehuset i første omgang. Den kan far gå og hente i bilen før avreise. 

Anonymkode: 41814...f9c

Skrevet

toalettsaker 

topper

kosebukse (2 stk) 

lader

bok 

undertøy (brukte nattbind fra dag 2, så da byttet jeg ut de fæle nettingtrusene) 

Klær til hjemreise for baby 

klær til samboer (han fikk være med oss hele tiden) 

slipperser til bruk i dusjen, og et par til bruk ellers. 

eneste jeg savnet var et stort håndkle, for de som var på sykehuset var av typen vi tørker hendene på. 

Anonymkode: 0dd08...901

Skrevet

Til meg etter fødsel: En pen pysj med knapper og bredt strikk i magen (brukte den hele oppholdet), ammebh, skylleflaske til etter fødsel, hjemreiseklær, ekstra tskjorte, ekstra sokker+truser, lang ladeledning til telefon, en bok, stor camelbakflaske, snacks, toalettsaker: tannbørste, hårbørste, parfymefri deo, parfymefri shampoo, parfymefri balsam, tannkrem, ammeinnlegg, store bind, isbind x3

Til barnet: Hentesett, tynn ullue, et lite strikket teppe, 2 gulpekluter, 

Til hjemturen: Bilstol, bilstolpose, stellesekk (med bleier, stelleunderlag, 2 skift

Til mannen: bok, skifteklær, kamera+lader, toalettsaker

Vi brukte alt, utenom isbindene, testet ett, men var ikke nødvendig eller behagelig. Under fødsel trengte vi ikke noe, det var styrtfødsel på 2 timer. Mannen rakk vel drikke en kopp kaffe mens han la iskluter på pannen min, samt å ta noen få bilder, men det var det. Syntes ikke vi hadde med hverken for mye eller for lite. 

Neste gang tar vi med det samme, pluss en gave til storesøskenet fra lillessøskenet. 

Lykke til!

Anonymkode: 3aa86...234

Skrevet

Crocs, stort håndkle, tannkrem og tannbørste, mild dusjsåpe, joggebukse, ammebh/ t skjorte/ genser, hårstrikk, drikkeflaske med sugerør, litt snacks og frukt, ipad, lader, litt klær til baby, lue i ull til baby, smokk, teppe. 

Anonymkode: 10a23...993

Skrevet (endret)

Til meg

Flipflops, toalettmappe, ammebh, myke klær til å reise hjem i,  mobillader, snacks ( var så sulten på barsel!), cardigan, sovemaske, drikkeflaske, hårstrikk, lepomade

Brukte ikke men hadde med: pysj, ekstra klesskift

Savnet: ammelys

Til baby: reise hjem sett med lue, body, teppe

Brukte ikke, men hadde med: pysj og masse mer bodyer.

Var mest hud-mot-hud hele tiden, så brukte bare body da vi fikk besøk. Sykehusbodyene var utvasket og dårlig passform.

Ti mannen: 

2 klesskift, mobillader, toalettsaker

Endret av sisini

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...