Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

( jobber som sykepleie) Lurer på om jeg skal ut i mamma permisjon. Er det bedre at jeg skal ha 66% nattstilling eller 100% dag/kveld stilling. Hvilken stilling gir deg bedre økonomi da hvis jeg skal ut i permisjon ?  Økonomiske sett? 

Endret av JJ Larson
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det viktig med hvilken stillingsprosent mannen din har? Dette var veldig rart formulert.

Anonymkode: c42d3...b72

Skrevet

66% natt blir kanskje det man tjener i 80-90% kun dagtid. Så 100% dag og kveld vil gi deg bedre inntekt.

Hilsen sykepleier som har prøvd begge deler.

Anonymkode: 208d3...db9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor er det viktig med hvilken stillingsprosent mannen din har? Dette var veldig rart formulert.

Åpenbart at TS ikke er norsk, men syns da at hun formulerer seg forståelig.

Du må tenke over flere ting, TS. For det første; hvilken stilling som gir deg mest utbetalt. 

Men for det andre; arbeidsbelastning. Arbeidsgiver og kollegaer vil kun se deg som en enorm belastning dersom du blir 100 % sykemeldt kort tid inn i svangerskapet dersom du f eks velger en ren nattevaktsstilling, som du så ikke makter å jobbe i. Det er svært tidkrevende og ekstremt dyrt for kollegaene og arbeidsgiveren din å måtte dekke opp en 66 % nattevaktsstilling. 

Anonymkode: 3e720...656

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Åpenbart at TS ikke er norsk, men syns da at hun formulerer seg forståelig.

Du må tenke over flere ting, TS. For det første; hvilken stilling som gir deg mest utbetalt. 

Men for det andre; arbeidsbelastning. Arbeidsgiver og kollegaer vil kun se deg som en enorm belastning dersom du blir 100 % sykemeldt kort tid inn i svangerskapet dersom du f eks velger en ren nattevaktsstilling, som du så ikke makter å jobbe i. Det er svært tidkrevende og ekstremt dyrt for kollegaene og arbeidsgiveren din å måtte dekke opp en 66 % nattevaktsstilling. 

Anonymkode: 3e720...656

Innlegget er, som du kan se, redigert etter min kommentar. Ellers er jeg enig i dine kommentarer og vil anbefale dag/kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...