AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #1 Skrevet 12. oktober 2024 For et par måneders tid siden fikk jeg en telefon fra kjæresten. Helt brått og uventet gjorde han det slutt. Når jeg spurte hvorfor, så sa han bare at han ikke hadde de rette følelsene lenger og at et brudd var noe han "måtte" gjøre. Jeg skjønte ikke, hvorfor "måtte" han det da? nei sånn var det bare. Han gråt da han gjorde dette og det endte veldig vondt og vanskelig. Jeg lot han være i fred og sørget alene i noen uker, men kontaktet han forrige uke og spurte om vi kunne snakke sammen, siden jeg fortsatt ikke forstår bakgrunnen for bruddet. Han svarte iskaldt etter to dager. Skrev da at jeg måtte forholde meg til bruddet, at han ikke ville snakke med meg igjen og at han ikke kunne mer. han skrev også at han ikke ville ha et forhold og at han nå lukket døren for godt. Jeg var i sjokk. Iskaldt. Jeg kjente han ikke igjen. Meldingen var formell, kort og konsis, hard og kald. Jeg knakk helt sammen, fullstendig i knas. Viste meldingen til venner og flere sa at dette virket nesten instruert, som om han skrev meldingen for å kunne vise den til noen. Dette fikk jeg ikke ro for, ble veldig redd for at han hadde en annen dame plutselig, men det gir ikke mening. Det som derimot gir mening er at han har en eks, som lager et helvete for han. De er separert og i praksis sånn sett fortsatt gift. Han har hele tiden fryktet at hun skulle få vite om at han ble sammen med meg bare få mnd etter brudd. Jeg valgte gå dette litt i sømmene, via en bekjent som kjenner eksen hans. Hun fant ut, ved å snakke med eksen hans på en lur måte, at eksen har funnet ut av vårt forhold (som vi har prøvd holde skjult frem til han er skilt nettopp fordi hun er nokså ustabil), og krevd at han gjør slutt med meg, hvis ikke ville hun bruke barna mot han. Hun har altså utsatt han for trusler. Så, da er nok hele bruddet et resultat av trusler fra henne og meldingen en melding han måtte skrive og vise til henne etterpå. Jeg er sjokkert. Skikkelig lei meg og sint. Hvorfor kunne han ikke sagt det i den første telefonsamtalen da han gjorde slutt, at hun presset han? Og hvordan skal jeg takle dette? Han vet ikke at jeg vet og jeg får ikke tatt kontakt for han har blokkert meg Hva gjør jeg nå da? Anonymkode: e1414...143 15
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #2 Skrevet 12. oktober 2024 Herregud for en situasjon. Føler med deg.... Anonymkode: 0f0d9...105 2
Jadasikkert29 Skrevet 12. oktober 2024 #3 Skrevet 12. oktober 2024 Gå videre med livet ditt. Han der er ikke noe å samle på uansett. ❤️ 24 16
Populært innlegg Ulven Skrevet 12. oktober 2024 Populært innlegg #4 Skrevet 12. oktober 2024 Hva du gjør? Du går videre i livet ditt og priser deg takknemlig for at du slipper å forholde deg til en mann med en ustabil eks. 39 2 18
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #5 Skrevet 12. oktober 2024 Du må gå videre. Det er ingenting å gjøre. Anonymkode: 92791...236 9 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #6 Skrevet 12. oktober 2024 Som alle andre sier: du går videre med livet ditt. Dette er ikke en kjærlighethistorie med en lykkelig slutt. Barnemor kommer til å være i livet hans lenge, alt etter hvor gamle barna er, og han har valgt barna foran deg. Som seg hør og bør, selv om det er skikkelig kjipt at det skyldes en ustabil mor. Anonymkode: 503c5...8aa 11 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #7 Skrevet 12. oktober 2024 Her tenker jeg at dere dessverre er to som er utsatt for hans eks sin grusomme væremåte. For alt du vet var hun tilstede første gang han ringte og han kunne ikke si alt da heller. Har dessverre vært vitne til en slik kvinne en gang tidligere. Det finnes faktisk ingen grenser for hva enkelte får seg til å gjøre 💔 Anonymkode: 85d39...5bf 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #8 Skrevet 12. oktober 2024 Gå videre med livet. Fokuser på deg selv. Bruk tid til å trene, spise sunt og plei deg selv. Han fyren har nok ett å annet å stri med i flere år fremover, og det kan jo hende at det ikke er så dumt at du slipper unna det. Anonymkode: 4ef0a...1c1 9 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #9 Skrevet 12. oktober 2024 Tror nok det lureste å gjøre nå er å gå videre. Anonymkode: d7fb0...ca9 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #10 Skrevet 12. oktober 2024 En mann flytter fjell for en kvinne han VIL ha. Så du var ikke noe han ville satse på. Gå videre. Anonymkode: 70f72...30a 5 10
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #11 Skrevet 12. oktober 2024 Jadasikkert29 skrev (10 minutter siden): Gå videre med livet ditt. Han der er ikke noe å samle på uansett. ❤️ Leste du hele innlegget? Er ikke så mye han kan gjøre når en syk eks bruker barna mot ham. Anonymkode: b7469...d9c 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #12 Skrevet 12. oktober 2024 Du kan ikke gjøre noe med det. Og du vet ikke om det er sant heller. Det finnes folk som liker å si hva som helst for å skape drama. Fordi de føler seg bedre når noen andre lider. Jeg har hørt denne "kalde" måten å avslutte et forhold på før. Typisk norsk, egentlig. Anonymkode: 56aa9...b68 2 1
Jadasikkert29 Skrevet 12. oktober 2024 #13 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Leste du hele innlegget? Er ikke så mye han kan gjøre når en syk eks bruker barna mot ham. Anonymkode: b7469...d9c Nemlig. Hvorfor fortsette å involvere seg med en som har så mye drama rundt seg? 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #14 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For et par måneders tid siden fikk jeg en telefon fra kjæresten. Helt brått og uventet gjorde han det slutt. Når jeg spurte hvorfor, så sa han bare at han ikke hadde de rette følelsene lenger og at et brudd var noe han "måtte" gjøre. Jeg skjønte ikke, hvorfor "måtte" han det da? nei sånn var det bare. Han gråt da han gjorde dette og det endte veldig vondt og vanskelig. Jeg lot han være i fred og sørget alene i noen uker, men kontaktet han forrige uke og spurte om vi kunne snakke sammen, siden jeg fortsatt ikke forstår bakgrunnen for bruddet. Han svarte iskaldt etter to dager. Skrev da at jeg måtte forholde meg til bruddet, at han ikke ville snakke med meg igjen og at han ikke kunne mer. han skrev også at han ikke ville ha et forhold og at han nå lukket døren for godt. Jeg var i sjokk. Iskaldt. Jeg kjente han ikke igjen. Meldingen var formell, kort og konsis, hard og kald. Jeg knakk helt sammen, fullstendig i knas. Viste meldingen til venner og flere sa at dette virket nesten instruert, som om han skrev meldingen for å kunne vise den til noen. Dette fikk jeg ikke ro for, ble veldig redd for at han hadde en annen dame plutselig, men det gir ikke mening. Det som derimot gir mening er at han har en eks, som lager et helvete for han. De er separert og i praksis sånn sett fortsatt gift. Han har hele tiden fryktet at hun skulle få vite om at han ble sammen med meg bare få mnd etter brudd. Jeg valgte gå dette litt i sømmene, via en bekjent som kjenner eksen hans. Hun fant ut, ved å snakke med eksen hans på en lur måte, at eksen har funnet ut av vårt forhold (som vi har prøvd holde skjult frem til han er skilt nettopp fordi hun er nokså ustabil), og krevd at han gjør slutt med meg, hvis ikke ville hun bruke barna mot han. Hun har altså utsatt han for trusler. Så, da er nok hele bruddet et resultat av trusler fra henne og meldingen en melding han måtte skrive og vise til henne etterpå. Jeg er sjokkert. Skikkelig lei meg og sint. Hvorfor kunne han ikke sagt det i den første telefonsamtalen da han gjorde slutt, at hun presset han? Og hvordan skal jeg takle dette? Han vet ikke at jeg vet og jeg får ikke tatt kontakt for han har blokkert meg Hva gjør jeg nå da? Anonymkode: e1414...143 Hvis du virkelig liker han, vent til han er klar? Dvs, hun er klar. Et års tid kanskje. Og ikke prøv å holde det hemmelig da. Da har han hatt samvær som han skal og det blir vanskeligere å bruke barna mot han. Anonymkode: 75aac...b08
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #15 Skrevet 12. oktober 2024 Mange psycho eks damer. Anonymkode: 85ff7...6ad
MissB Skrevet 12. oktober 2024 #16 Skrevet 12. oktober 2024 (endret) Å være i et forhold med noen som har barn fra før med ev vanskelig x, er ikke verdt det. Jeg er i et sånt forhold, og jeg har ærlig sagt at hadde jeg visst hva det innebar hadde jeg ikke gjort det engang til. Så særlig hvis du er ung og ikke har barn enda, la det gå... Endret 12. oktober 2024 av MissB 2 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #17 Skrevet 12. oktober 2024 Hva du gjør nå? Sørger og går videre. Han har jo vist deg at han ikke er tilgjengelig for deg. Anonymkode: 71c79...1d7 8 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #18 Skrevet 12. oktober 2024 Ikke for å være kjip, men det føles litt som at du kanskje prøver å konstruere en historie her for å føle deg bedre og ha noen å skylde på. At sorgen føles enklere ved å tenke at det var hans «gale» eks som sørget for dette. At hun kanskje satt med en pistol mot hodet hans og truet han til å ringe deg for å gjøre det slutt. At han egentlig er et offer, og ikke den kalde, kjipe fyren som gjorde det slutt med deg. Og at det nå er din jobb å «redde» denne stakkars mannen, med den «gale» eksen, slik at han blir fri fra hennes lenker og igjen kan gjenforenes med deg. Anonymkode: 4bb0b...492 23 1 10
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #19 Skrevet 12. oktober 2024 Så du har, med viten og vilje, inngått et forhold med en gift mann med barn med en kvinne nevnte mann velger å omtale som «ustabil»? Vel vitende om at det var han som av fri vilje valgte henne som partner, og vurderte henne som kompetent og egnet som forelder til egne barn? Men som nå - kort tid etter samlivsbruddet og under felles oppdragelse av barna, altså velger å omtale moren til ungene sine i nedlatende termer? Og heller enn å velge å fokusere på egen barns velferd og samarbeid med deres mor altså fokuserer på eget sexliv? Du ser ikke type 5 røde flagg i denne situasjonen, ts? Anonymkode: 9afbc...a0a 12 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #20 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): En mann flytter fjell for en kvinne han VIL ha. Så du var ikke noe han ville satse på. Gå videre. Anonymkode: 70f72...30a Dette er ikke nødvendigvis sant. Hvis en mann vet at eksen kommer til å ødelegge oppveksten til barna, samt hans forhold til dem, så må han faktisk ta noen valg. Og ethvert fornuftig menneske velger da barna. Han kunne eventuelt tatt henne med på et møte på familievernkontoret for å prøve å snakke fornuft med henne... men det spørs om det funker. Det er ikke bare-bare å sitte der med to barn og et håp om at mannen IKKE kommer til å velge skilsmisse heller. Anonymkode: a1e25...7cb 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå