AnonymBruker Skrevet 13. oktober #21 Del Skrevet 13. oktober Jeg trodde aldri på noe, før jeg og min søster og hennes venninne opplevde å høre lyder og så se madrassen på sengen bøye seg nedover i en rumpefasong som om en tung person satte seg ned. Vi så det alle tre, min søster skrek høyt mens jeg frosset helt, jeg husker ikke hvordan venninnen reagerte fordi hun var bak meg. Husker bare at min søster løp og fysisk dro meg med seg. Vi turte ikke dra inn igjen før våre foreldre kom hjem mange timer senere. Vi var sent i tenårene, ingen alkohol og ingen tidligere eller senere hhallusinasjoner. Min søster nektet å sove på rommet sitt igjen siden den gang, hun ville heller dele med meg eller sove på sofaen. Våre foreldre mistenkte gasslekkasje og fikk det sjekket ut, men alt var ok. Anonymkode: 4575c...7b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #22 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg her ganske intuitiv, og jeg har "sett" flere som er døde i drømmer og lignende. Jeg har også hatt plutselige syner der jeg har sett skikkelser som jeg virkelig ikke bare kunne "fantasert" om. Dette er ikke om "gjenferd" men mer der jeg virkelig forstod at energier er virkelige. Jeg opplevde i sommer å "se" i hodet mitt at min daværende flørt og eks-kjæreste fikk damebesøk. Han hadde avtalt å møte meg dagen etter, men inviterte en veninne for å ha sex. Vi drev å flørtet og tekstet og sånn og han ble tent og vel..inviterte en veninne som tilfeldigvis var ledig. Mens jeg stod å vasket opp, så "så" jeg i hodet at denne dama gikk inn døren hans. Jeg så hvordan hun smilte til han og frisyren og fikk med meg stemningen. Følelsen var så ekkel og virkelig at jeg ble uggen der jeg stod, og jeg forsto da at han drev på med henne samtidig som med meg. Jeg skulle aldri gjort det, men jeg måtte ha bevis, og spurte han om han hadde besøk av denne damen. Han ble helt forvirret og lurte på om jeg stod utenfor og spionerte. Men jeg er da tydeligvis bare synsk, ikke en spion. for jeg var hjemme med barnet og vasket opp. Som råd til dere andre er det best å holde kortene tett ved brystet. For sånne evner skremmer mange og noen vil ikke tro på at det er sant at man kan føle ting. Man vet aldri hva folk vil si om en eller hva slags rykter de setter ut, fordi de selv ikke liker at noen mennesker kan se gjennom dem. Anonymkode: b26bb...f98 Veldig godt råd. Jeg tror jeg har en form for intuisjon jeg og. Husker spesielt den gangen mannens bror hadde vært drittsekk mot oss, og jeg var rimelig forbannet etterpå. Mannen min er vant til at broren er som han er, og reagerer ikke like sterkt som meg. Men jeg fikk opp bilder i hodet av at mannen drev og skrev "kosemeldinger" med sin bror rett etter "hendelsen", og sa ifra til mannen min om at bare hadde å legge fra seg den kosepratinga med broren sin. Mannen min ble sint på meg fordi han mente at jeg sjekket telefonen hans, og det ble en svær krangel ut av det. Jeg har faktisk aldri sjekket min manns telefon! Vi har hatt flere lignende greier og, fordi jeg har "følt" på ting og hatt rett. Når det gjelder "spøkelser" har jeg aldri sett noe, men har følt ulike nærver forskjellige steder. Anonymkode: 16eab...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #23 Del Skrevet 13. oktober Ja, sist i natt satte det seg noen på sengekanten min. Hadde mange på besøk da jeg var gravid. Anonymkode: 16213...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #24 Del Skrevet 13. oktober Har opplevd lys som har skrudd seg av og på. Har følt på at jeg ikke skal gå inn i feks et rom. Akkurat som en dårlig energi. Vanskelig å forklare. Har ikke hatt grunner for å være redd for å gå inn der jeg plutselig har merket dette. Har drømt om kjæledyret som gikk bort. Fikk ikke tatt farvel. Drømte dyret var i samme tilstand som siste gang jeg så han. Han lå sammenkrøket og jeg strøk og klemte han. Følte liksom det var et ordentlig farvel. Noen dager senere drømte jeg at jeg så han, men da på avstand og akkurat som litt gjennomsiktig. Som om tilstedeværelsen var mer "nå er jeg over på andre siden",og jeg forstod. Har også drømt om avdøde besteforeldre og slektninger. Uansett syns jeg det er vanskelig å vite. Drømmer kan være drømmer. Har også opplevd noen merkelige hendelser hvor jeg feks har pratet med en om bestemors spesielle eiendel (litt sjelden). Et par dager etter ser jeg en slik i en bruktbutikk. Kan selvsagt være tilfeldig, men litt rart også. Har også opplevd uforklarlige alarmer da jeg jobbet på sykehjem. Feks et rom alarmen ringte fra, men rommet var tomt da det ventet ny beboer. Anonymkode: c9378...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #25 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg og katten min hadde et ekstremt sterkt bånd, dvs jeg føler vi fortsatt HAR det. Han døde i sommer og han er ikke lenger tilstede i denne dimensjonen eller verdenen eller hva man skal kalle det, men jeg har følt flere ganger at han virkelig er nær meg i sjelen/ånden. For noen uker siden hadde jeg en drøm der jeg fysisk fikk holde han igjen og fikk føle den nøyaktige strukturen av pelsen, vekten hans, måten han satt i armene mine osv, da han var frisk. (Før han måtte få slippe ble han veldig tynn og mistet mye pels osv.) Drømmen var også altfor symbolsk og spesiell til at noe kunne være tilfeldig eller være et produkt av mine tanker alene, et mareritt som ble til en varm og god drøm (jeg og katten gikk igjennom noe traumatisk sammen, mens slutten av livet hans ble veldig fin og god). Jeg kjente oppriktig at katten min kommuniserte med meg. Jeg har hatt det sånn med to andre individer tidligere i livet; mormor og en annen katt som jeg vokste opp med. Flere år etter mormors død følte jeg hennes tilstedeværelse på en slik måte at jeg glemte at hun var død. Den andre katten kunne jeg også kjenne at kommuniserte med meg. Denne katten var av typen som trøstet da jeg var lei meg og gråt som barn. Jeg kjente tilstedeværelsen av den samme trøsten av denne katten langt opp i voksen alder. Anonymkode: 3875a...fde Jeg har samme type opplevelse med kattejenta mi 🥰 Hun reddet livet mitt, og jeg hennes da jeg hentet henne på omplasseringen. Jeg omgir meg mye med mennesker som er interessert i det spirituelle og også medium. Har fått så mange tilbakemeldinger om at det er en katt med meg. De virker alltid litt spørrende for hun er så fremtredende. Men jeg vet jo hvorfor og jeg vet hun er med meg ❤️ Anonymkode: 6fa72...667 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #26 Del Skrevet 13. oktober Ett råd, ikke kjøp veldig gamle hus/leiligheter. Huff.. Har opplevd mye uforklarlig. Jeg kan på en måte føle det på kroppen når jeg kommer inn i en bolig, der jeg kjenner på ulike energier i ulike hjem. Veldig rart egentlig. Var på visning en gang, og fikk en litt rar følelse i kroppen på selve visningen. Det kom frem at en slektning nylig hadde gått bort i det hjemmet og det kunne jeg på en måte "kjenne". Høres nesten ut som "Åndenes makt" greier når jeg leser over det jeg har skrevet. 😅 Anonymkode: 7089c...5f6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #27 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du ser ikke spøkelser. Om ser , er det via det tredje øyet. Jeg har ikke sett, men følt og hørt. Du ser på en annen måte. Du må oppleve for vite hvordan det er Anonymkode: 8a555...1a3 Man kan gjøre begge deler. Jeg har som regel sett som du beskriver, men har også sett med egne øyne. Men kanskje man må ha opplevd begge deler for å vite hvordan det er Anonymkode: d975c...946 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #28 Del Skrevet 13. oktober L-M skrev (8 minutter siden): Hahah jeg ELSKER mennesker som mener de har sett spøkelser! Jeg elsker dere! 😂😂 Jeg vet ikke hva jeg så, men det var en skikkelse av noe som så ut som et menneske (i profil) og som gikk forbi meg. Har sett flere skikkelser, i det gamle huset der. Jeg flyttet og har ikke sett noe siden. Om det var et "spøkelse" vet jeg ikke. Minipsykose? Hvem vet? Det er mulig som en bruker nevner litt lenger oppe her, at det kan være en slags gasslekkasje som kunne ha fremprovosert hallusinasjoner, det går visst an. Og det var som sagt et gammelt hus. Det beste er jo om flere ser det samme, for da er det ikke noe risiko for at hjernen spiller en et puss. Jeg er en rasjonell person, hadde hørt mye rart fra andre og alltid tenkt "jaha".. men når man opplever slikt selv, begynner man jo også å tvile på seg selv og egen hjerne.. 😅 Anonymkode: 7089c...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #29 Del Skrevet 13. oktober L-M skrev (58 minutter siden): Dette er helt rått 😅 Man har snakket om spøkelser helt siden gamle Egypt ikkesant. Dette er en overtro man gjerne fortalte barna sine. Og de barna fortalte det til sine igjen og sånn har det gått. Det å se ting eller oppleve ting man ikke helt forstår er helt vanlig. Jeg selv har sett ting som er umulig og forklare. Det er ikke dermed sagt at det er et såkalt «spøkelse». Dette fenomenet spøkelse er en overtro fra oldtiden. På lik linje som at Ra er solguden i Egypt. Thor med hammeren er grunnen for Lyn og torden. Frøya og Nordlys I norrønt. Osv osv. dette er bare meg og min forklaring på hva jeg tror det er. Det er ingen faste beviser på «spøkelser» eller? Hvis dere mener det er det så vil jeg gjerne ha link av video på det 😊 er openminded selvom jeg virker arrogant her. På lik linje som religion så vil jeg se før jeg tror. Mange sier Allah er gud. Jeg vet ikke jeg? Har noen snakket med Allah før? Har noen hørt stemmen hans/hennes/dens? JEG personlig tror det finnes en forklaring til alt. Skjønner at den letteste veien å gå er å si «det er et spøkelse» «det er gud» men kom igjen a. Vi er i 2024 Men hva gjør du i denne tråden da? Du sitter jo bare og skriver nedsettende om andre. Helt greit at du tror det du tror, men du trenger ikke bli ufin! Anonymkode: 16eab...9e6 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #30 Del Skrevet 14. oktober L-M skrev (12 timer siden): JEG personlig tror det finnes en forklaring til alt. Skjønner at den letteste veien å gå er å si «det er et spøkelse» «det er gud» men kom igjen a. Vi er i 2024 Så du mener at når vi har kommet til 2024 så kan vi endelig tro på kun det som et fysisk beviselig og ikke noe annet? Folk har jo til alle tider ment at de står på toppen av kunnskapspyramiden og at de nå endelig mener å eie sannheten. Er det det du mener? Anonymkode: 7787e...e5d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #31 Del Skrevet 14. oktober L-M skrev (3 timer siden): Vi har kommet lenger som menneske.. vi sitter ikke i skogen å spiser ting som gjør oss «fjerne» å tenker at «å Nordlys! Det må være en eller annen gud som gjør dette» «åå torden! det må være en annen gud» TENKER JEG! dere får ha deres meninger. Men fortsatt. Er det ingen som har noe video av et spøkelse? Vil gjerne se. Er åpen for å se det og vri om mitt syn på akkurat dette temaet. men seriøst. Spøkelser. Du vet vel at dette er en gammel overtro brukt som skremselstaktikk mot barn feks ? Altså. Du snakker jo om hvite laken som sier «Bø!». Ånder kan vise seg på flere måter, som oftest kan et trent medium se en ånd som et svakt omriss eller som varm luft (tenk deg hvordan luften over veldig varm asfalt kan se ut på en varm sommerdag). For de aller fleste vil dog en ånd kun oppleves som et nærvær. Om du sitter i et rom og noen, mennesker eller dyr, kommer inn, merker du jo gjerne energien eller tilstedeværelsen. Det samme vil man oppleve med ånder som kommer inn i bevissthetsfeltet ditt. Naturligvis nær umulig å fange på film. Det nærmeste må være om du leser deg opp på fysisk mediumskap der enkelte medium kan frembringe ektoplasma. Er selv medium og ser sjelden skikkelser, men kan love deg at jeg med din tillatelse kunne fått kontakt med noen av dine på den andre siden som kunne fortalt meg unike ting om dem selv som jeg ikke har forutsetning for å vite noe om. Anonymkode: 6fa72...667 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #32 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså. Du snakker jo om hvite laken som sier «Bø!». Ånder kan vise seg på flere måter, som oftest kan et trent medium se en ånd som et svakt omriss eller som varm luft (tenk deg hvordan luften over veldig varm asfalt kan se ut på en varm sommerdag). For de aller fleste vil dog en ånd kun oppleves som et nærvær. Om du sitter i et rom og noen, mennesker eller dyr, kommer inn, merker du jo gjerne energien eller tilstedeværelsen. Det samme vil man oppleve med ånder som kommer inn i bevissthetsfeltet ditt. Naturligvis nær umulig å fange på film. Det nærmeste må være om du leser deg opp på fysisk mediumskap der enkelte medium kan frembringe ektoplasma. Er selv medium og ser sjelden skikkelser, men kan love deg at jeg med din tillatelse kunne fått kontakt med noen av dine på den andre siden som kunne fortalt meg unike ting om dem selv som jeg ikke har forutsetning for å vite noe om. Anonymkode: 6fa72...667 Bare nysgjerrig og sikkert skudd i blinde, men kan du fortelle meg noe om hva katten min ønsker å kommunisere til meg?❤️ Anonymkode: 3875a...fde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #33 Del Skrevet 14. oktober Aldri. Men man ser det man vil se. Anonymkode: 88e2e...7b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #34 Del Skrevet 15. oktober Ja, både sett og følt (fysisk). To ganger har jeg opplevd å bli strøket på (trøstet) etter å ha mistet personer som stod meg ekstremt nær. Begge gangene skjedde på ganske nøyaktig samme tidspunkt etter avdødes bortgang. Jeg så ikke vedkommende, kjente bare den trøstende strykingen, men jeg følte likevel en sterk tilstedeværelse av den jeg hadde mistet. Begge gangene gråt jeg og var veldig fortvilet før jeg kjente denne trøsten. Det var en svært fin opplevelse, for jeg tok det som et tegn på at vedkommende var på vei til et bedre sted og ville si farvel. Jeg har opplevd flere ganger at noen har lagt seg ved siden av meg i dobbeltsenga når mannen min har vært borte. Ikke helt inntil, men helt tydelig at noen går opp i senga og legger seg til ro. Det var veldig skremmende en første gangen, men nå har jeg innsett at ingen gjør det for å skade meg. De gangene jeg har sett, har det kun vært et hvitt/gråaktig omriss av en menneskeskikkelse. For ordens skyld: Jeg er et svært jordnært menneske, i utgangspunktet fullstendig uten overtro eller religiøs overbevisning. Anonymkode: 962d0...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #35 Del Skrevet 19. oktober Jeg tror igrunn ikke spøkelser, nisser, energier og annet overnaturlig pjatt. Det stemmer ikke helt at det bare er de som tror som ser og hører uforklarlige ting i livet. Hjernen er kompleks og kan tolke sanseinntrykk på forunderlige måter, og verden er innholdsrik. Ei dame jeg kjente viste meg bilde hun hadde tatt på på sin eldre Nokia telefon. Ved kjøkkenbordet hennes satt omriss av en mann i det som så ut som hvitgrå tåke. Skikkelig stereotypisk gjenferd, på slik måte at man hadde tenkt fake med en gang om man så det på nett. Så vidt jeg vet fantes det ikke fotofilter for så gamle mobiltelefoner og tviler på at hun drev å tuklet i Photoshop, men ja... Som barn bodde vi en kort periode i et hus fra 1800-tallet. Der hørte jeg nesten hver bidige natt noen som ramlet ned trappen. Igjen og igjen. Jeg så også noen ganger gjenstander i huset i refleksjonen fra vinduet som ikke var der. Slet ikke med å høre eller se ting som ikke var der ellers i den alderen. Sent i tenårene hørte jeg det som minte om en politiradio rett utenfor vinduet i gangen hjemme. Lyden var tydeligere når jeg gikk vinduet, men når jeg gikk ut for å se hørte jeg ingenting. Jeg tenkte det kunne være gjenglang utenfra på et vis, men konklusjonen ble at det kom fra under vinduskarmen. Eller mitt eget hode... Anonymkode: 3e44e...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 19. oktober #36 Del Skrevet 19. oktober Tråden er ryddet for latterliggjøring, brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd (det er ikke tillatt å delta med flere brukere/delta både som anonym og med brukernavn samtidig) og tilhørende svar. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #37 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 23.20): Altså. Du snakker jo om hvite laken som sier «Bø!». Ånder kan vise seg på flere måter, som oftest kan et trent medium se en ånd som et svakt omriss eller som varm luft (tenk deg hvordan luften over veldig varm asfalt kan se ut på en varm sommerdag). For de aller fleste vil dog en ånd kun oppleves som et nærvær. Om du sitter i et rom og noen, mennesker eller dyr, kommer inn, merker du jo gjerne energien eller tilstedeværelsen. Det samme vil man oppleve med ånder som kommer inn i bevissthetsfeltet ditt. Naturligvis nær umulig å fange på film. Det nærmeste må være om du leser deg opp på fysisk mediumskap der enkelte medium kan frembringe ektoplasma. Er selv medium og ser sjelden skikkelser, men kan love deg at jeg med din tillatelse kunne fått kontakt med noen av dine på den andre siden som kunne fortalt meg unike ting om dem selv som jeg ikke har forutsetning for å vite noe om. Anonymkode: 6fa72...667 Har laget ny tråd nå angående katten min, håper at du ser den❤️ Anonymkode: 3875a...fde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #38 Del Skrevet 19. oktober I og med at gjenferd ilke finnes så er det selvfølgelig ingen som har sett det. Det er jo ingenting av slike historier som gir mening. Ref et eksempel i denne tråden.. Hvis et gjenferd er usynlig og rent faktisk ikke har masse, og stort sett ikke kan oppleves eller observeres. Hvordan /hvorfor setter h*n rumpeavtrykk på madrassen, liksom? Det blir bare så utrolig teit... Det er bare høysensitive folk med livlig fantasi, folk med personlighetsforstyrrelser og sjarlataner som tror på sånt.... 👻 Anonymkode: 1b367...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #39 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (18 timer siden): I og med at gjenferd ilke finnes så er det selvfølgelig ingen som har sett det. Det er jo ingenting av slike historier som gir mening. Ref et eksempel i denne tråden.. Hvis et gjenferd er usynlig og rent faktisk ikke har masse, og stort sett ikke kan oppleves eller observeres. Hvordan /hvorfor setter h*n rumpeavtrykk på madrassen, liksom? Det blir bare så utrolig teit... Det er bare høysensitive folk med livlig fantasi, folk med personlighetsforstyrrelser og sjarlataner som tror på sånt.... 👻 Anonymkode: 1b367...585 Jeg tror dere skeptikere langt langt innerst inne ønsker å tro, men dere greier ikke. Det er bare trist, ikke provoserende. Anonymkode: 2ef87...c23 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #40 Del Skrevet 20. oktober Olaug Olsen skrev (På 13.10.2024 den 11.55): Noen jeg kjente før hadde et 100 år gammelt spøkelse på dass. Det var en utedass. En stygg energi som ville at jeg skulle kjenne på energien, og frykte den. Jeg gikk mye på dass på det stedet, nektet å gi etter for denne energien. Det viste seg faktisk at voksne menn ikke gikk på dass der om natten. Disse folkene var ikke koko. De var ekte mannfolk. Men alle kjente på dette på det stedet. Da tenkte jeg at det er mer mellom himmel og jord. Husker jeg synes det var litt rart at disse folkene lot seg imponere av at jeg gikk på dass i mørket, når vi snakker om helt normale kroppsfunksjoner som alle har, og skal vi se, ja alle var enige om at det antakelig hadde skjedd noe i det bygget. Det var en veldig dominerende og ekkel energi. Som fra en psykopat eller noe. Men det var ikke en nålevende person, det kan jeg si. Det var noen som hadde vært der tidligere, kanskje da bygget var nytt. Jeg sier ikke mer. Det er mer mellom himmel og jord enn det som vitenskapen har pekt ut. Energier fins. Hvordan vet de at spøkelset ikke er 1000 år? Anonymkode: 072e2...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå