Gå til innhold

Herremin for en date 😂

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på date i dag, og vet ikke helt hva jeg skal si. Han har en høy utdannelse og god jobb, over 50.

Han ønsket å gå tur siden han har hund, og det var helt greit for meg, men denne mannen er høy og har lange ben, jeg derimot ikke så høy og benlengden deretter. Han strente avgårde i høyt tempo, jeg måtte nesten småløpe for å holde følge. 

Han stilte mange spm, følte det litt som et intervju, han var bastant i meningene sine, også da han beveget seg inn på mitt fagfelt, og jeg forsøkte å korrigere enkelte påstander han kom med som var direkte feil. Han ble tydelig irritert, men sa ingenting.

Til slutt ble det slik at jeg sakket bakut, og ble gående 20 m bak denne "flotte daten" min. Vi gikk i byen med masse larm og støy, så hørte ikke alt han sa, men bare jattet med. Var glad når jeg endelig satt i bilen min. 

Nå har han sendt mld hvor han takker for en hyggelig date, og vil møtes igjen. Ikke aktuelt for min del. Bør jeg gi beskjed om hvorfor jeg ikke ønsker å møtes igjen?

Anonymkode: dfc52...910

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare si takk men nei takk og gå videre, usikker mannebaby og dette hadde bare blitt verre videre. 

Anonymkode: e9561...618

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor gammel du er? Tenker da spesielt på hvordan han tillot seg å behandle deg. Er du mye yngre?

Slipp grunnen ut her i stedet, og bare si at kjemien ikke stemte. Det er begrenset hvor mye man skal veilede fremmende. 

Anonymkode: dafa4...5c7

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg hadde nok vært ærlig om at "mansplainingen" og resten av den hensynsløse fremferden gjør det uinteressant for deg å møtes igjen.

Anonymkode: 550bd...431

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, jeg hadde nok vært ærlig om at "mansplainingen" og resten av den hensynsløse fremferden gjør det uinteressant for deg å møtes igjen.

Anonymkode: 550bd...431

Enig i denne. De må jo få tilbakemelding, så ikke de fortsetter som verdensmestre men bare blir mer og mer bitre fordi de blir avvist. Synes kvinner bør bli flinkere til å si rett ut hva som skar seg; dette er menn som aldri selv vil stille spørsmål ved egen atferd. 

Anonymkode: 4a9fd...7a4

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig i denne. De må jo få tilbakemelding, så ikke de fortsetter som verdensmestre men bare blir mer og mer bitre fordi de blir avvist. Synes kvinner bør bli flinkere til å si rett ut hva som skar seg; dette er menn som aldri selv vil stille spørsmål ved egen atferd. 

Anonymkode: 4a9fd...7a4

Helt uenig. Om det er en kjip fyr kan vennene hans hjelpe han.

Ts kan ikke måtte ta ansvar for at han skal bli flinkere å maskere arroganse og manglende evne til å se andre i en dating situasjon. 

Anonymkode: dafa4...5c7

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å gi tilbakemelding til en som ikke har bedt om det. Bare nei takk, vi avslutter her.

Anonymkode: 5f668...7fc

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for date, og takk for tilbud, men si at kjemien ikke var der. 

Ikke gi han tilbakemelding på hva som gikk "galt". For det som var galt for deg trenger ikke være galt for andre, og det er ingen grunn for at du skal fornærme eller "belære" han i sosiale relasjoner. La det gå. 

Og nei, du må ikke finne på å møte han når du ikke ønsker det. 

Han høres forresten ut som en spesiell type, så kan være greit å få det avsluttet fort som fy :D 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt overrasket over hvor mange som hadde «latt det gå», jeg forklarte (da jeg datet) alltid hvorfor jeg følte det ikke var kjemi. Og håpet på samme respekten/forklaringen tilbake.

Hva med å bare være spørrende og si du syntes det var litt overraskende at han ønsket en date til? Så se hva han svarer. Deretter får du mulighet til å på en veldig vennlig måte si hva du føler.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svart Takk for date, men du synes ikke dere klaffet så godt. Lykke til videre.

Hvis han vil vite mer om hva som ikke klaffet, så har han mulighet til å spørre. Eller ikke. Og du kan da si at du syntes det var snodig at han ikke merket at du havnet 20 m bak da ulik beinlengde gir ulikt tempo. Og at du opplevde ham som bastant og nedlatende til deg. Så for neste kvinne han tar med på date, kanskje prøve å være litt mer oppmerksom og interessert i henne på alle vis. 

Anonymkode: f3c1e...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde svart Takk for date, men du synes ikke dere klaffet så godt. Lykke til videre.

Hvis han vil vite mer om hva som ikke klaffet, så har han mulighet til å spørre. Eller ikke. Og du kan da si at du syntes det var snodig at han ikke merket at du havnet 20 m bak da ulik beinlengde gir ulikt tempo. Og at du opplevde ham som bastant og nedlatende til deg. Så for neste kvinne han tar med på date, kanskje prøve å være litt mer oppmerksom og interessert i henne på alle vis. 

Anonymkode: f3c1e...529

Hadde også svart noe lignende dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke forklart eller lært opp en voksen mann som ikke har bedt om råd. Ærlig talt, det er da ikke ts sitt ansvar å oppdra mannen i datingkultur heller. Når han ikke engang greier å tilpasse tempoet sitt til den han er på tur med så krever det langt mer enn en ts noensinne skal pålegges.

Ikke takk for daten heller, hva er det å takke for egentlig og hvorfor skal damer på død og liv takke for oppmerksomheten slik? Dere var der på likefot, du ønsker ikke mer så det holder å si at det ikke er kjemi eller interesse for videre kontakt. Ber han om tilbakemelding så nevn evt kort og greit hva som ikke fungerte og ønsk evt lykke til videre.

Anonymkode: 66eb3...37b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ikke takk for daten heller, hva er det å takke for egentlig og hvorfor skal damer på død og liv takke for oppmerksomheten slik? Dere var der på likefot, du ønsker ikke mer så det holder å si at det ikke er kjemi eller interesse for videre kontakt. Ber han om tilbakemelding så nevn evt kort og greit hva som ikke fungerte og ønsk evt lykke til videre.

Det er helt vanlig høflighet å takke for en annen person sin tid, uansett. Kjønnsuavhengig.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får litt på feelingen at dette er en rimelig velstående fyr ut fra denne oppførselen. Forsøkte du deg som golddigger, men fant ut at det ikke var noe for deg TS?

Anonymkode: ebdba...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Får litt på feelingen at dette er en rimelig velstående fyr ut fra denne oppførselen. Forsøkte du deg som golddigger, men fant ut at det ikke var noe for deg TS?

Anonymkode: ebdba...539

Tror nok jeg kan påstå at jeg ikke har behov for en økonomisk velgjører. TS

Anonymkode: dfc52...910

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp sånne som stirrer fram og skal bare snakke alt annet enn det som er relevant for å bli kjent så pleier jeg å si at kjemien mangler og at han ikke virket så intressert i deg eller hadde lyst å bli kjent feks, når han da prioriterer til å ha med hund og gå å stresse så blir det jo bare travelt og kjipt. 

Anonymkode: c8ed3...f5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LøkkaLine skrev (33 minutter siden):

Det er helt vanlig høflighet å takke for en annen person sin tid, uansett. Kjønnsuavhengig.

Det er en utdatert og tåpelig høflighet, spesielt i en setting der man ikke har blitt behandla med nettop høflighet.

Mannen gikk bokstavelig talt fra ts, ble irritert over å få forsiktig korrigering på feilaktige og bastante meninger ts åpenbart har mer kunnskap om som fagutøver og greide ikke å fange opp situasjonen overhode. Dette skal det altså takkes for. Det gir ikke mer mening enn at ts skal holdes ansvarlig for mannens oppdragelse.

I denne sammenhengen vil også takking kunne oppfattes som at ts er mer positivt instillt enn hen er.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...