Gå til innhold

Ønsker svar fra frisører -seboreisk eksem hodebunn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått denne plagen og har ikke gått til frisør fordi jeg synes det er ekkelt. Det sa jeg til legen og han sa det pleier å være omvendt, altså at frisører ber kunder oppsøke lege fordi de mistenker at kunde har denne diagnosen.

Jeg pleier å ha en kort frisyre med behov for stylingprodukter for å se litt "rufsete" ut og etter min mening ok.

Nå ligger håret mistrøstig nedover ører og nakke og jeg har ikke lyst til å være den ekle kunden med flass, skorper og eksem.

Hva tenker dere frisører om potensielle kunder som meg?

Er det vemmelig?

Anonymkode: c17cf...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper frisører er veldig vant til problemer med hodebunn. 

Jeg har det samme og anbefaler virkelig denne shampoen

https://www.vitusapotek.no/harpleie/shampoo/flass-shampoo/daxxin-psoriasis-shampoo-300-ml-/p/845964?source=googleps&gclid=CjwKCAjwvKi4BhABEiwAH2gcw3-KUnFfHxxqoG6YUE_4Z-KKQSZ-8dVXDmulkx7FmsSVMRub8u0LIBoCayYQAvD_BwE

Anonymkode: 7ad55...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har nylig fått denne plagen og har ikke gått til frisør fordi jeg synes det er ekkelt. Det sa jeg til legen og han sa det pleier å være omvendt, altså at frisører ber kunder oppsøke lege fordi de mistenker at kunde har denne diagnosen.

Jeg pleier å ha en kort frisyre med behov for stylingprodukter for å se litt "rufsete" ut og etter min mening ok.

Nå ligger håret mistrøstig nedover ører og nakke og jeg har ikke lyst til å være den ekle kunden med flass, skorper og eksem.

Er det vemmelig?

Kjenner flere frisører og jeg selv har hatt hodebunnplager, alle de har sagt at de hverken ser eller bryr seg, at mange har ett eller annet, men de ser bare hår. 

Anonymkode: 3e91e...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er det vemmelig?

Ikke frisøk. Men så lenge du ikke lukter vondt og er ustelt, så tar ikke frisørene skrekken av litt eksem. De fleste vet at eksem ikke smitter og ikke er noe å være redd for. 
Ta mot til deg og gå og få deg en fiks, så føler du deg nok bedre etterpå. ❤️🙂

Anonymkode: f0a22...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tipper frisører er veldig vant til problemer med hodebunn. 

Jeg har det samme og anbefaler virkelig denne shampoen

https://www.vitusapotek.no/harpleie/shampoo/flass-shampoo/daxxin-psoriasis-shampoo-300-ml-/p/845964?source=googleps&gclid=CjwKCAjwvKi4BhABEiwAH2gcw3-KUnFfHxxqoG6YUE_4Z-KKQSZ-8dVXDmulkx7FmsSVMRub8u0LIBoCayYQAvD_BwE

Anonymkode: 7ad55...989

Ja, jeg har denne + div kjøpt i USA + betnovat fra lege. https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-betnovat-glaxosmithkline-546817

Det jeg synes demper mest er daxxin + fungoral sjampo i ti minutter, ymse liniment inkl reseptbelagt har jeg ikke sett effekt av, men kan tenkes jeg er utålmodig.

Så frisører vil ikke vemmes? Hvis jeg på forhånd gir beskjed? Det er jo ikke smittsomt, vet de det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil stylingprodukter (som da oftest innholder parfyme) virke negativt? Hva med føning?

Jeg har unngått begge deler, men ser jo ut som..... Uffameg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil stylingprodukter (som da oftest innholder parfyme) virke negativt? Hva med føning?

Jeg har unngått begge deler, men ser jo ut som..... Uffameg

Finnes ingen fasit, du må prøve deg frem til hva som fungerer for deg både på håret og i hodebunnen. 

Anonymkode: f0a22...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungoral fungerer veldig bra hos meg! Uten fungoral får jeg så mye seboreisk eksem at jeg skjemmes, så skjønner frykten. Men prøv den i noen uker og så drar du til frisøren når det blir bedre!

Anonymkode: 753a1...caf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...