AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #1 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg var sammen med eksen min i nesten 10 år og ble på mange måter litt bortskjemt av ham. Han ga meg alltid masse bekreftelse, fordi han visste at jeg var engstelig og trengte bekreftelse fra ham hver eneste dag. Jeg følte meg aldri "for mye" for ham i alle mine usikkerheter. Dessuten skjemte han meg ofte bort med å at det var en selvfølge at jeg fikk den siste matbiten, den største biten sjokolade, at jeg fikk velge kinofilm osv. Hvis jeg var sliten holdt han bare rundt meg eller han kunne gå og kjøpe is til meg på butikken fordi han visste at jeg likte det. Jeg har alltid blitt ekstremt godtatt av ham, og har aldri følt at jeg har gjort eller vært noe feil i forholdet vårt. (Men han har kalt meg "high maintanance" fordi jeg har trengt så utrolig mye bekreftelse). Det skal sies at han hadde veldig mange problemer med både rus og psykiske ting, så jeg tror han var ekstra raus meg fordi han trengte så mye "raushet" tilbake. Men nå har jeg blitt vant til den type behandling av en partner, men jeg lurer på om jeg har fått for høy standard? Jeg har en ny kjæreste og jeg har advart ham om at jeg er engstelig og trenger mye bekreftelse. Han er veldig aksepterende når jeg forteller det, men gir meg på langt nær like mye bekreftelse som eksen. Jeg trenger å få høre hvor godt han liker meg hver gang vi møtes, men er dette en for høy standard? Jeg liker selvsagt også å bli "skjemt bort", men jeg tror ikke det er i repertoaret til min nye kjæreste. Han serverer meg kaffe på senga om jeg sover hos ham. Men jeg blir ikke så mye mer skjemt bort enn det. Hans kjærlighetsspråk er fysisk og han gir meg veldig mye fysisk omsorg, masse kjærtegn osv. Han vil alltid sitte nær meg og ta på meg. Så sånn sett får jeg jo bekreftelse. Men bør jeg bli tydeligere på at jeg trenger mer verbal bekreftelse eller bør jeg senke standarden min? Anonymkode: 4ad99...791
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #2 Skrevet 12. oktober 2024 Hva med å heller jobbe med deg selv og dine problemer istedenfor å legge de over på en partner? Anonymkode: cc5ce...0d5 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå