AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #1 Skrevet 12. oktober 2024 Hei, Gjorde noe dumt. Jeg kjedet meg og skulle male et skap på soverommet og brukte heftgrunning på den først, hold på med maling i kanskje...20 min men den lukta va så jævli at jeg fullførte ikke og bare flyktet fra rommet. Fikk også litt grunning på hendene som jeg nå har vasket bort. Vinduene var åpent da jeg malte, nå e de åpent på superfult og døra til rommet e lukket. Vi prøver å bli gravid og er i DPO land nå, kanskje 4 dager til IKM. Jeg e bare driiitredd at jeg har..jah, forgiftet maselv og mulige fosteret med å oppholdet meg i det rommet i typ 20-30 min. Jeg trodde den grunninga var vann basert men lukta var så sterkt at jeg leste på boksen og jah, oljebasert. Skal ikke sove på det rommet, men e vare veldig bekymret nå. Hva om jeg e gravid og inhalerte alle disse stoffene. Noen som har erfaring med oljebasert maling tidlig i svangerskapet? Npr har jeg guglet meg i hjel og ser at jah, det va jo ikke anbefalt. Jeg er en angstete person fra før så vær så snill og ikke bruk order "hysterisk". Når man har gjort noe som det står overalt " er ikke anbefalt," så jah, man blir bekymret. Anonymkode: d04f8...469
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #2 Skrevet 12. oktober 2024 Tror mange av de rådene er for å være føre var. Hadde man visst at dette er fosterskadelig, ville det vært klare anbefalinger om å unngå det helt, også som prøver. Helsenorge skriver at det ikke er skadelig å male noen få ganger med olje eller løsemiddelbasert maling i løpet av svangerskapet. Kjenner mange som har pusset opp både før og under graviditeten. Jeg skjønner at du er bekymret, men det kommer nok til å gå helt fint! I tillegg hadde du opp vinduene, og du var ikke lenge i rommet. Tenk på alle som ikke vet at de er gravide. De spiser gjerne forskjellig mat man skal holde seg unna, drikker alkohol, tar ikke folsyre eller har jobber man skal unngå som gravid. Likevel går det som regel helt fint. Dessverre hører det med som gravid at man bekymrer seg, spesielt når det er så mye som ikke er anbefalt. Prøv å tenk at gjort er gjort, da får du heller ta lærdom av det og unngå det i fremtiden. Anonymkode: 7aa1a...363
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #3 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror mange av de rådene er for å være føre var. Hadde man visst at dette er fosterskadelig, ville det vært klare anbefalinger om å unngå det helt, også som prøver. Helsenorge skriver at det ikke er skadelig å male noen få ganger med olje eller løsemiddelbasert maling i løpet av svangerskapet. Kjenner mange som har pusset opp både før og under graviditeten. Jeg skjønner at du er bekymret, men det kommer nok til å gå helt fint! I tillegg hadde du opp vinduene, og du var ikke lenge i rommet. Tenk på alle som ikke vet at de er gravide. De spiser gjerne forskjellig mat man skal holde seg unna, drikker alkohol, tar ikke folsyre eller har jobber man skal unngå som gravid. Likevel går det som regel helt fint. Dessverre hører det med som gravid at man bekymrer seg, spesielt når det er så mye som ikke er anbefalt. Prøv å tenk at gjort er gjort, da får du heller ta lærdom av det og unngå det i fremtiden. Anonymkode: 7aa1a...363 Tusen takk for svaret ditt, veldig snilt av deg Gikk i rommet for å hente noe og det stinker sterkt fortsatt, 3 timer senere med vinduer på full guffe ....Men som du sier - gjort er gjort! Har skrevet flere ganger her på forumet "har gjort noe dumt", spesielt som prøver som har holdt på lenge, så tror man at alt e farlig siden det har ikke funket sp langt. Ugh. Nei, bare å bruke det som mental trening. Er fortsatt bekymra at de farlige "løsgassene" siver seg gjennom døren inni resten av leiligheten...Helvete asså TS Anonymkode: d04f8...469 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #4 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg har malt noen rom selv de siste månedene, og synes lukten henger i ganske lenge. Men det hjelper nok godt å få lufte ut så mye Håper du får en positiv test om noen dager da! Anonymkode: 7aa1a...363
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #5 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har malt noen rom selv de siste månedene, og synes lukten henger i ganske lenge. Men det hjelper nok godt å få lufte ut så mye Håper du får en positiv test om noen dager da! Anonymkode: 7aa1a...363 Tusen takk TS Anonymkode: d04f8...469
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #6 Skrevet 14. oktober 2024 Ingen fare, og ingen skade skjedd. Anonymkode: 7eb40...172
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå