AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #1 Skrevet 12. oktober 2024 De Jobber jo veldig selvstendig? Anonymkode: d8ace...71e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #2 Skrevet 12. oktober 2024 De Jobber jo veldig selvstendig? Anonymkode: d8ace...71e
svartkatt Skrevet 12. oktober 2024 #3 Skrevet 12. oktober 2024 Hvordan takler du å omgås og jobbe med folk hele tiden?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #4 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De Jobber jo veldig selvstendig? Anonymkode: d8ace...71e Du skal da gå og ringe på dører til fremmede mennesker, mange ganger for dagen. Du skal forholde deg til og takle all verdens mennesker både fysisk og psykisk. Går de5 bra? Ikke bli slik som en jeg kjente en gang, hun stod i nesten en halvtime utenfor døra og lyttet og kvidde seg før hun Trude å ringe på når hun skulle til noen nye. Anonymkode: 62066...aa9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #5 Skrevet 12. oktober 2024 Eh, nei Sykepleie handler om å gi god omsorg og god pleie til syke og ofte kontaktsøkende mennesker. Få deg heller en kontor- eller sjåførjobb. Anonymkode: fe712...a81 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #6 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg er introvert og klarte å sette hodet i jobbmodus. Men jeg er også veldig empatisk og opplevde omsorgstretthet gjennom det meste av tiden i omsorgsyrker. Så det kan være god match eller skikkelig dårlig. Anonymkode: 16777...3b6 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #7 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg er introvert og har jobbet i hjemmesykepleien i 13 år. Null stress. Anonymkode: 7d912...b9c 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #8 Skrevet 12. oktober 2024 Mange introverte som jobber i helse. Det er ikke det som avgjør om du blir en god hjelper eller ei. Men blir du fort sliten av å treffe mange mennesker og small talk så er det kanskje ikke noe for deg. Anonymkode: a24a2...d04
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #9 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er introvert og har jobbet i hjemmesykepleien i 13 år. Null stress. Anonymkode: 7d912...b9c Samme her. Den beste jobben jeg har hatt som introvert. Ingen mas, 1 pas av gangen. Anonymkode: 66361...299 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #10 Skrevet 12. oktober 2024 Ja forstår ikke hvorfor det ikke skal gå. Det går jo mye mere på deg som person. Ikke om du er introvert eller ikke. Jeg har jobbet med mennesker i 25 år. Jobben går bra. Men det å være super sosial på fritiden hele tiden gidder jeg ikke Anonymkode: e566a...61a 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #11 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg er introvert og føler egentlig jeg passer bra til å jobbe med mennesker på den måten. Jeg kommer ofte lett tett innpå mennesker så lenge jeg bare forholder meg til 1-2 personer om gangen, og tror ihvertfall selv jeg er ganske empatisk og god på å gi omsorg. Har ikke arbeidet i hjemmesykepleien, men i annen jobb hvor det ble mye én til én, og hvor jeg kom tett innpå folks privatliv i både glede og sykdom/sorg. Jeg har også en egen jobbmodus hvor jeg greier overraskende mye på jobb som ikke faller meg naturlig på hjemmefronten. Nå arbeider jeg med noe helt annet. Privat næringsliv som ikke har noe med omsorg å gjøre. Men jeg må reise mye rundt og møte folk, snakke til store forsamlinger og stå i det når jeg er med å tar upopulære beslutninger. Tilknyttet ledelsen i en veldig stor bedrift. I privatlivet tør jeg knapt å ta ordet på foreldremøte 😂 Men det at jeg blir stressa av sånt har vel mer med at jeg har sosial angst å gjøre enn at jeg er introvert. Blir sliten på dager jeg må omgås veldig mange da. Det kan jeg ikke legge under en stol. Men jeg greier det likevel ganske fint. Anonymkode: 34523...a0d
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #12 Skrevet 12. oktober 2024 Virker som enkelte som svarer her tror at introvert betyr «ekstremt sjenert» og asosial. Jeg tenker det går helt fint. Jeg er en introvert tannlege, men kommuniserer utmerket pasienter og kollegaer og trives på jobb, jeg har bare behov for å få «lade» alene en stund når jeg kommer hjem. Anonymkode: 039b3...695 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #13 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Virker som enkelte som svarer her tror at introvert betyr «ekstremt sjenert» og asosial. Jeg tenker det går helt fint. Jeg er en introvert tannlege, men kommuniserer utmerket pasienter og kollegaer og trives på jobb, jeg har bare behov for å få «lade» alene en stund når jeg kommer hjem. Anonymkode: 039b3...695 Enig med det. For min del er det mas og støy som tapper min energi - feks å jobbe i åpent kontorlandskap, nettverking og store samlinger. Anonymkode: 66361...299 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #14 Skrevet 12. oktober 2024 Enda en introvert sykepleier som trives kjempegodt i hjemmetjenesten. I tillegg har jeg lært meg å småprate, noe jeg tror de fleste av brukerne mine setter pris på. Det som er slitsomt med hjemmetjenesten er tempoet, vi er verken hode, hender eller hjerte, kun bein. Men, lykke til, kanskje det er bedre der du er. Anonymkode: 826c8...a41
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #15 Skrevet 12. oktober 2024 Introverte mennesker er jo forskjellige. Jeg er introvert, men jobber som lærer. Det var aldri noen tvil om at jeg skulle jobbe med mennesker. Det jeg merker, er at jeg får det sosiale behovet mitt dekket, og mer til, på jobb, så på ettermiddagstid er jeg ikke spesielt sosial. Anonymkode: 948c0...904 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #16 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Enig med det. For min del er det mas og støy som tapper min energi - feks å jobbe i åpent kontorlandskap, nettverking og store samlinger. Anonymkode: 66361...299 Ja, er veldig takknemlig for at jeg har en jobb som gjør åpent kontorlandskap helt uaktuelt 😅 Merker jeg blir mer sliten av seminarer og kurs pga all «summingen». Anonymkode: 039b3...695
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #17 Skrevet 12. oktober 2024 Min introverte venninne jobber i hjemmetjenesten, og sier at det er ideelt for henne. Hun syns det å jobbe på en institusjon, sykehus etc. var mye mer energitappende. Det spørs nok hvor i landet det er, men der hun jobber, har hun på noen ruter og noen deler av vaktene en del tid i bil mellom enkelte besøk. I tillegg jobber hun mye alene, og sier at det sosiale blir reservert brukerne, og ikke nødvendigvis oppbrukt på mange samhandlere hele tida. Anonymkode: 4cfa0...c28
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #18 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Min introverte venninne jobber i hjemmetjenesten, og sier at det er ideelt for henne. Hun syns det å jobbe på en institusjon, sykehus etc. var mye mer energitappende. Det spørs nok hvor i landet det er, men der hun jobber, har hun på noen ruter og noen deler av vaktene en del tid i bil mellom enkelte besøk. I tillegg jobber hun mye alene, og sier at det sosiale blir reservert brukerne, og ikke nødvendigvis oppbrukt på mange samhandlere hele tida. Anonymkode: 4cfa0...c28 Enig i dette. Jeg jobber på sykehus og er omringet av mennesker og lyd hele dagen, mitt sosiale batteri er i minus etter jobb 🙃 Da jeg var i praksis i hjemmesykepleien var det veldig deilig å konsentrere seg om en pasient/bruker av gangen, og alenetiden i bilen mellom oppdrag var veldig deilig. Anonymkode: ba36a...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå