Gå til innhold

Leietager som ikke betaler alt han skal og ikke er presis. Hvor tolmodig bør man være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har barn. Lever på nav. Røyker.

En del av meg er provosert. En annen del av meg synes synd på dem.

Anonymkode: 427a7...bc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ikke ha pengene du har signert for? Om du vil det er jo svaret enkelt. 

Anonymkode: 61ae5...bd7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jobb med menneskesynet og rettskrivingen din før du opptrer så bedømmende. 

Anonymkode: 59c4a...37c

• Hjerte 1
Skrevet

Mistenker "tulletråd", jf beskrivelse av leietaker

Anonymkode: 86b32...455

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selv om jeg mener det første du nevner er totalt irrelevant,og jeg regner med det er sagt med tanke på en reaksjon,ettersom hverken såkalte NAVere,eller røykere blir betegnet i positiv forstand i Norge i dag.

Når det er sagt,så ville jeg sagt ok til en måned med sen betaling. 2 måneder,så ville jeg sagt beint ut at dersom de skal bo der,så må jeg forvente en fast betaling,og den skal være 100%. Ved en 3 gang,så er det jo som i Baseball. 3rd strike,and you are out! Voksne folk skal kunne innrette seg etter såpass.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilke sko har du på deg når du er ute på tur sånn?

Ts har selvfølgelig rett til å være irritert på noen som snylter til seg bo. Kontrakten er signert og det er noe i veien med folk som er helt frie for skam.

Anonymkode: 61ae5...bd7

• Liker 19
Skrevet

Hva skal du gjøre? Du har nesten ingen rettigheter som utleier, slår de seg vrange så kan det hende du ikke blir kvitt dem på lang tid. Dessverre er den beste lærdommen å ikke leie ut til folk på NAV og NAV garantien er en spøk.

Vi hadde en lignende sak bare at leietaker begynte true oss, Politiet kunne ikke gjøre noe og vi ble sendt til konfliktrådet som bare satt der å klødde seg i ræva.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan jo åpne hjemmet ditt til andre du da? Selvfølgelig skal ikke TS finansiere livet deres.

Anonymkode: 70e1d...d11

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sånn går det når man leier ut til folk på nav

• Liker 3
Skrevet
Rucula skrev (7 minutter siden):

Sånn går det når man leier ut til folk på nav

Er de sosialklienter ? 

Anonymkode: dd4a1...746

Skrevet

De røyker. 

Dermed har du ingen grunn til å synes synd på dem. De har valgt det selv. Og prioriterer tydeligvis røyken foran husleia.

Hvor mye skylder han? Har du depositum på konto?

Hvis dette ikke er en engangstilfelle så er det bare å begynne prosessen med å si opp leieboer. Velger han å ikke betale gjelda si så bryter han leiekontrakten.

Har en slik nabo selv, og begriper meg ikke på hun utleieren som fortsatt lar hen bo der. Daglig røyking inne og røyken kommer inn i soverommet til min datter. Nytter ikke å si noe engang. Vi skal flytte snart heldigvis. Vår utleier er forbanna på den andre utleieren som ikke ordner opp, og hen er selvfølgelig også skikkelig sint på den dustete trønderen som holder på sliktil plage for alle andre.

Anonymkode: 74b45...8a5

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det han eller er det de? Er det par? 
antar dette er en tulletråd , « lever på nav» kan jo bety så mangt, vet ikke om røykingen er et brudd på kontrakten , men du kan jo være like tålmodig med han/ de som med alle andre voksne mennesker. Har du leid ut før? Har de betalt depositum? Ikke betalt det han / de skal i husleie ? Over hvor lang tid? Hvor lite presis er han / de på betalingen ( eller deler av betalingen ) ? Når var forfall? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De røyker. 

Dermed har du ingen grunn til å synes synd på dem. De har valgt det selv. Og prioriterer tydeligvis røyken foran husleia.

Hvor mye skylder han? Har du depositum på konto?

Hvis dette ikke er en engangstilfelle så er det bare å begynne prosessen med å si opp leieboer. Velger han å ikke betale gjelda si så bryter han leiekontrakten.

Har en slik nabo selv, og begriper meg ikke på hun utleieren som fortsatt lar hen bo der. Daglig røyking inne og røyken kommer inn i soverommet til min datter. Nytter ikke å si noe engang. Vi skal flytte snart heldigvis. Vår utleier er forbanna på den andre utleieren som ikke ordner opp, og hen er selvfølgelig også skikkelig sint på den dustete trønderen som holder på sliktil plage for alle andre.

Får han duste trønderen lov av utleier og røyke inne da? Skal du flytte til et sted uten naboer som røyker? Liker ikke røyk selv jeg , og har en nabo som røyker. Det er dessverre ingenting og få gjort noe med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eg får sms frå huseigaren forfallsdag dersom leiga ikkje er på konto. Synst ikkje det var noko rart eller ubehageleg, berre flaut at eg hadde gløymt det. A deal is a deal.

Anonymkode: 5c0a2...5cc

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig 👍

Anonymkode: b5d32...013

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde gitt muntlig advarsel først . Evnt en pr mnd ved tre tilfeller av for sen betaling . Så en skriftlig , oppsigelse . Si du skal benytte boenhet selv . Det hjelper ingen , å særlig ikke dem, å bli forstått ihjel. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får han duste trønderen lov av utleier og røyke inne da? Skal du flytte til et sted uten naboer som røyker? Liker ikke røyk selv jeg , og har en nabo som røyker. Det er dessverre ingenting og få gjort noe med. 

Nei, han har ikke lov men gjør det allikevel og lyver om at det er naboen under som røyker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Eg får sms frå huseigaren forfallsdag dersom leiga ikkje er på konto. Synst ikkje det var noko rart eller ubehageleg, berre flaut at eg hadde gløymt det. A deal is a deal.

Anonymkode: 5c0a2...5cc

Da er du bare fryktelig sløv og respektløs som ikke har leiga på automatisk trekk til huseiger. Du setter de eventuell i en vanskelig posisjon om de trenger pengene og huslånet deres har forfall rett etter… 

husleige betaler man til rett dato! Ser man en måned det kan bli vanskelig må man spørre om en eventuell utsettelse, men man ikke automatisk regne med at huseiger har mulighet til det. De trenger kanskje pengene de også

Anonymkode: 1688a...f71

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo an på. Betaler de alt de skal til slutt?

Har en leieboer som roter mye. En måned betaler han for lite, en annen for mye. Ved purring tar det litt tid, men han betaler alltid. For oss er dette ikke krise, men han er jo ikke idealleieboeren.

Røyk hadde jeg ikke godtatt i huset mitt, og har det også spesifisert i alle kontrakter.

• Hjerte 1
Skrevet

Betaler de ikke punktlig får de et par sjanger, og så er det ut. Om de går på nav eller ikke er likegyldig. Og de røyker vel ikke inne?

Anonymkode: 689e5...8da

Skrevet

Kommer litt an på. For lav eller utestående betaling uten beskjed, hadde jeg reagert på første måned. Når det er sagt har vi blitt kontaktet av leieboer med spørsmål om unntak selv, og da fant vi en løsning som gjorde det greit for leieboer. Alt ble som vanlig etter kort tid. 

Anonymkode: 570ad...10e

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...