Trøndere1 Skrevet 15. oktober #141 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 21.06): Enig i dette, bortsett fra det siste punktet. Og 10% mindre skatt per barn er i overkant mye, da havner man fort på null skatt. Men enig i at redusert skattesats er bedre enn kontantoverføringer. Jeg kan legge til: - mulighet for barnehage på kveld/natt for aleneforeldre i turnus - mer penger til husbanken - slik at flere barnefamilier/aleneforeldre kan få boliglån, men heller med ekstra lang nedbetalingstid. Slik det er nå er bolig/økonomi et stort hinder. Jeg tjener mer enn 800k. Jeg har tre barn. Jeg har mye egenkapital. Men hvis det skulle bli skilsmisse vil jeg knapt få noe boliglån, for de tre barna ødelegger fullstendig for låneevnen min. Da kan du tenke deg hvordan det er hvis man tjener 200-300k mindre enn det jeg gjør… Anonymkode: 103b9...5c8 Jeg mener Ungarn har nullskatt for mødre etter et visst antall barn. Rundt 4 stk tror jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 15. oktober #142 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Basert på min høyst personlige erfaring: mannfolka må få mer fokus i debatten. Jeg skulle gjerne hatt både 2 og 3 barn jeg, men mannen min vil ikke ha flere enn 1 fordi det er "så slitsomt". Jeg føler jeg leser om "kvinner får ikke x antall barn" hele tiden - som om alt står og faller på kvinnene. Og alt jeg tenker er "jammen JEG vil jo, men HAN vil ikke!". Synes jeg stadig vekk hører tilsvarende historier, der kvinnen vil ha (flere) barn, men ikke mannen. Anonymkode: 38c06...4fd Det er livsfarlig for menn å få barn. Samlivsbrudd- mekling-rettssaker- samværssabotasje. Dyp psykisk knekk. Utelatt fra barnas liv. Menn bør ikke bli fedre. Det er for mange feller og fallgruver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 15. oktober #143 Del Skrevet 15. oktober Det må bli akseptert å være aleneforelder i ung alder både for kvinner og menn. En mann må også kunne ta på seg omsorgen for et barn som ellers ville blitt abortert. Adopsjon som alternativ til abort gjerne med gode ordninger for den som er gravid. Heldagsskole med egenarbeid og fritidsaktiviteter på skolen så familien er sammen og kan være sosiale etterpå. 6 timersdag med matpause er lurt, men en annen diskusjon. Bra ordninger så en kan kombinere barn og studier. Permisjonsordninger uavhengig av inntekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 15. oktober #144 Del Skrevet 15. oktober Det må bli akseptert å være aleneforelder i ung alder både for kvinner og menn. En mann må også kunne ta på seg omsorgen for et barn som ellers ville blitt abortert. Adopsjon som alternativ til abort gjerne med gode ordninger for den som er gravid. Heldagsskole med egenarbeid og fritidsaktiviteter på skolen så familien er sammen og kan være sosiale etterpå. 6 timersdag med matpause er lurt, men en annen diskusjon. Bra ordninger så en kan kombinere barn og studier. Permisjonsordninger uavhengig av inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #145 Del Skrevet 15. oktober I lys av kva som gjer foreldrelivet vanskeleg i dagens Noreg: Sette ei grense for kor mange ettermiddagar i veka eitt barn får lov til å bruke på organiserte aktivitetar, samt kor mange helger i året ein aktivitet får legge beslag på Obligatorisk foreldreopplæring i at ungar treng å få gjere ting på eiga hand, finne eigne vennar, oppleve at livet er kjipt og øve seg på å ordne opp i det sjølv Barnevernsintervensjon mot foreldre som arrangerer "playdates" for barn etter fyllte fem år. Nok ressursar til at helsesjukepleigarane kan kartlegge, avdekke og avprogrammere folk som utvikler mammapoliti-tendensar Gratis skolelunsj (i hovudsak for å unngå mødrekonkurranse om kven som har den sunnaste, mest appetittvekkande og kreative matboksen med følgande sirkelrunking om at brødskiver er ekkelt, næringsfattig "vomfyll") Bot for å kontakte skule om anna enn medisinske tilstandar og mobbing (nota bene: "Tuppen sa at Lillemor er teit på håret" er ikkje mobbing med mindre det har pågått i vekevis og Tuppen har alle jentene i klassen i ryggen) Attenårsgrense på smarttelefon (vil gå langt i å avhjelpe mobbeproblematikken jf. førre punkt) Anonymkode: 62344...51f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #146 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 11.09): Gi folk mulighet til mer tid med barna sine. Anonymkode: e9909...b15 https://www.economist.com/graphic-detail/2017/11/27/parents-now-spend-twice-as-much-time-with-their-children-as-50-years-ago Anonymkode: 62344...51f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå