Ludovica- Skrevet 12. oktober #61 Del Skrevet 12. oktober Er ikke verden veldig overbefolket? For lite ressurser for alle, det blir mindre plass til dyr fordi mennesker tar større og større plass. Argumentet om at det ikke er det akkurat i Norge syns jeg er tynt. Verden sliter helhetlig. Men om man absolutt skal presse opp befolkningen må det satses på å få folk ut i distriktene slik at ikke "alle" bor oppå hverandre i byene for det er stappfullt. Altså må det bli mer attraktivt å bo forskjellige steder. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #62 Del Skrevet 12. oktober Hovedgrunnen er selvfølgelig boligprisene. Det er fullstendig galskap at OBOS og lignende djevelskap skal sitte å kontrollere livene våre og samfunnet på den måten de nå gjør. Få prisene ned til minimum 1/3. Stopp innvandringen. Nå er det bevist og oppklart at innvandringen ikke løser noe. Se hvordan Sverige har blitt! Det skremmer jo vettet av vanlige folk. Politikerne må jobbe for folket! Ikke EU, seg selv, sine familier, milliardærene, andre land, Statnett, oppdrettsfirmaer osv. Få slutt på all korrupsjonen! Anonymkode: 611fc...cf6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #63 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi trenger ikke befolkningsvekst på jorda. Vi er allerede for mange individer her til at det er bærekraftig i lengden. Norge trenger ikke særlig mye befolkningsvekst, og andre land som har for høy vekst bør dempe veksten med tiltak der. Alle som får mer enn ett barn kan f.eks. få et ekstra tilskudd for barn nr. 2. F.eks. barnetrygd for 3 til 2 barn. Eller man kan gi en engangsstønad på 50.000 til barn nr. 2. Hvis man får barn nr. 3 kan man få tilbud om gratis sterilisering. Anonymkode: e4c9e...5bc Kan vi flytte barn fra andre land til distriktene som skrike etter flere barn da? Anonymkode: 2b84d...f51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #64 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan vi flytte barn fra andre land til distriktene som skrike etter flere barn da? Anonymkode: 2b84d...f51 Om det var mulig uten å bringe foreldrene og kultur/religion, så er det en god ide.. Anonymkode: 25fec...dc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 13. oktober #65 Del Skrevet 13. oktober (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mange land sliter med for lav befolkningsvekst. Hvilke tiltak ville DU gjort om målet var å øke antall fødsler her i Norge? (Lat som om du har makten til en diktator) Anonymkode: 4faba...9f2 Lett, forby Tinder og alle lignende apper. Endret 13. oktober av Tått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #66 Del Skrevet 13. oktober aksase skrev (4 timer siden): Mange gode forslag her, men det aller enkleste, billigste og mest effektive tror jeg ville være følgende: Forby alle typer prevensjon og forby abort i alle tilfeller som ikke er forårsaket av anmeldt voldtekt. Da bruker vi heller leketøy, oral og blir cølebate. Eller begynner å smugle prevensjon ulovlig. Også ulovlig abort, kleshengeren. Anonymkode: 6af2b...fb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #67 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hypergamiet som beskrives her er gjeldende i alle samfunn til alle tider. Når 70 av studenter på universitetet er kvinner sier det seg at det ikke finnes nok menn med god nok status til å være gode nok. Alle kjenner ei høyt utdannet dame som er sammen med en mann med lavere status. Men forvente at snart halvparten av kvinner skal være fornøyd med det er utopi. Spesielt når vi har en forskjellsfabrikk, som norsk skole er, som produserer guttetapere og jentevinnere i stort tempo. Gutta kan endre spillet ved å finne seg damer i land hvor han har høyere status enn her. Damene enten gi en mann de normalt ikke syntes er god nok en sjanse, evt resirkulere en skilt status mann eller få seg 4 katter. Anonymkode: ffa71...a51 Lett for deg å si når alle tider er kvinner som ikke hadde lov til å eie hus og ble giftet bort. Å et ord, universitet. Jeg ser en trend blandt høyt utdannede kvinner her inne også å tro at vi som ikke har lang utdanning ikke er samtale partnere en gang. Hva som gjør dem såpass dame er på deres skuldre, men det betyr ikke at alle damer. Å ha lang utdanning er fårtallet av befolkningen. Høy status er fåtallet. Høyde, ikke så viktig at en høy mann i segselv er nok. Internett er en verden, realiteten er en annen. Det er en langt dypere virkelighet med mye mer glede enn den simple formelen som prøver å hjernevaske en del uheldige. Kjenner ingen som er med en mann for pengene sin skyld. Men jeg bor i liten by og her er ikke det like utbredt. Jeg har ikke et sekund av mitt liv brydd meg om å ha en rik mann, husk dette er Norge jeg tenker jeg må skaffe penger selv om jeg vil ha dem. Jeg er singel fordi jeg ikke har blitt kjennt med menn og utifra det heller ikke har forelsket meg. Kjærligheten er ikke så makaber som mange av dere utøver. Anonymkode: 6af2b...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 13. oktober #68 Del Skrevet 13. oktober Vel, de skal jo alltid si at jorden er overbefolket, hvilket den virkelig IKKE er... Så hvordan få opp tallene? Vel, da må man vel få flere barn da. Og det skjer ikke. Ikke i Norge iallefall. Det er for dyrt til at foreldre ikke kan jobbe så mye som de gjør. Litt mer fleksible løsninger, lavere priser på bolig /bil/mat ville hjulpet! Men det skjer ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #69 Del Skrevet 13. oktober Ludovica- skrev (1 time siden): Er ikke verden veldig overbefolket? For lite ressurser for alle, det blir mindre plass til dyr fordi mennesker tar større og større plass. Argumentet om at det ikke er det akkurat i Norge syns jeg er tynt. Verden sliter helhetlig. Men om man absolutt skal presse opp befolkningen må det satses på å få folk ut i distriktene slik at ikke "alle" bor oppå hverandre i byene for det er stappfullt. Altså må det bli mer attraktivt å bo forskjellige steder. Nei. Vi er på langt nær overbefolket. Ifølge utregning, hørte jeg, ( skal se om jeg finner kilden til det) så kan alle mennesker i verden få plass i New York. ( dersom man dekket hele altså) Vi har blitt fortalt i mange år at verden er overbefolket. Som er løgn. Visst nok! Anonymkode: f9fea...ef6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #70 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Vi er på langt nær overbefolket. Ifølge utregning, hørte jeg, ( skal se om jeg finner kilden til det) så kan alle mennesker i verden få plass i New York. ( dersom man dekket hele altså) Vi har blitt fortalt i mange år at verden er overbefolket. Som er løgn. Visst nok! Anonymkode: f9fea...ef6 Nå er det vel ikke snakk om mennesker i areal, men ressursene og arealet vi bruker tilsammen. Vi dekker hele verden og har nærmest revet regnskogen og tømmer hav og elver. Vi er helt forferdelige som art, å det er objektivt. Anonymkode: 6af2b...fb7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #71 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Vi er på langt nær overbefolket. Ifølge utregning, hørte jeg, ( skal se om jeg finner kilden til det) så kan alle mennesker i verden få plass i New York. ( dersom man dekket hele altså) Vi har blitt fortalt i mange år at verden er overbefolket. Som er løgn. Visst nok! Anonymkode: f9fea...ef6 https://www.pop.org/overpopulation-myth/#:~:text=The myth of overpopulation is,taken to curb population growth. Fant en liten en I farta, sikkert ikke den beste.. Handler om at vi er ikke overbefolket, men problemet er overforbruk. 👍 Anonymkode: f9fea...ef6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #72 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er det vel ikke snakk om mennesker i areal, men ressursene og arealet vi bruker tilsammen. Vi dekker hele verden og har nærmest revet regnskogen og tømmer hav og elver. Vi er helt forferdelige som art, å det er objektivt. Anonymkode: 6af2b...fb7 For hvert telys, hvert sting i en sokk og alt som kreves for å lage nålen og tråden og tøyet. Maten vi spiser, maten dyrene spiser. Alt. Det er massivt og vi kveler verden. Anonymkode: 6af2b...fb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 13. oktober #73 Del Skrevet 13. oktober jeg kan ha sex med 3 damer om dagen. maksimalt kan jeg befrukte 1095 kvinner i året. det var det lureste jeg kom på. jeg er ikke biased på noen måte bare for å informere om det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #74 Del Skrevet 13. oktober Innføre husmorvikar igjen. og tidlig opplæring til guttene på skolen om samliv og husarbeid. Lær de, og få de til å forstå, at de skal bidra like mye med husarbeid som damene. Ekstra ferieuke til foreldre med barn under 12 år. Barnetrygd til barnet blir 21. Anonymkode: dfcfd...b7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #75 Del Skrevet 13. oktober megda skrev (4 timer siden): jeg kan ha sex med 3 damer om dagen. maksimalt kan jeg befrukte 1095 kvinner i året. det var det lureste jeg kom på. 😂 Og Norge takker deg for innsatsen! 🙊 Anonymkode: dfcfd...b7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #76 Del Skrevet 13. oktober Tilrettelagt for deltidsarbeid. Hatt en slags au pair ordning/studenthjelp som er enkel å forstå/starte med Økt status til omsorgsarbeid Slutter å snakke om jobb 8-16 som meningen med livet og identitetsmarkør Anonymkode: 4bae7...98e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #77 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tror en veldig stor pengesum pr. barn hadde fungert… Grunnen til at jeg ikke får flere barn er: Vondt å være gravid, vondt å føde, bekymring for funksjonshemning, bekymring for alle mulige diagnoser, frykt for at de kommer inn på boligmarked+++++ Er så mange bekymringer🙈 Hilsen en som har vært gravid 10 ganger, og har tre levende friske barn🥰 Anonymkode: 04d3a...3a3 Forsvinner den frykten med penger da eller Anonymkode: f2ec3...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #78 Del Skrevet 13. oktober La familien selv bestemme hvordan permisjonen deles. Anonymkode: 40633...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #79 Del Skrevet 13. oktober Fikset boligmarkedet. Folk har jo ikke råd til de ekstra rommene som trengs. Jeg bor i Oslo, og veldig mange jobber jo her, så det er ikke bare å flytte til gokk for og få seg et rekkehus med en liten hageflekk. Så da sitter de i en liten leilighet i øverste etasje uten heis og må ut og lufte barnet som en hund. Det er ikke ideelt, og det blir gjerne bare med ett barn til de får råd til noe større. Anonymkode: 4fa75...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #80 Del Skrevet 13. oktober Jeg tror nok problemet er ganske sammensatt. Oppdragelse. Det forventes mer av foreldre i dag enn før, så vi får lettere dårlig samvittig for å f.eks jobbe mye. Selv kjenner jeg på stresset med å måtte dra tidlig nok fra jobb for å hente i barnehagen. Det er alltid ting jeg ikke blir ferdig med på jobb som stadig henger over meg. Det er også større krav til effektivisering i jobb. Selv jobber jeg som lærer, og vi får bare fler og fler oppgaver, men ikke nok tid eller ressurser. Da jeg ikke hadde barn følte jeg at jeg hadde mer tid til jobben og var mindre stresset generelt. Nå får jeg dårlig samvittighet om jeg drar tidlig fra jobb for å hente i bhg. Jeg får også dårlig samvittighet om jeg jobber sent og må hente sent i bhg. I noen yrker bør det bli satt tydeligere grenser for arbeidsoppgaver og tid, nok ressurser, eventuelt tilpasse bedre for småbarnsfamilier. Individualismen er også sterk, hvertfall her til lands. Du kan fint ha et spennende liv uten barn. Ingen forventer at du skal ha barn. Du trenger ikke barn for å få hjelp når du er gammel og syk. Staten tar seg av alt. Jeg syns ikke man skal fjerne statlig støtte, men det er jo en konsekvens av sånt. Bor du et sted med høye boligpriser så er det dyrt med et hus med plass til 3-4 barn. Og folk ønsker dessverre ikke å gå ned i standard ved å plassere alle de tre barna på samme rom. Vi som har vokst opp med store hager og egne rom ønsker liksom ikke gå ned i standard. Det virker kanskje kynisk. Men om man har valget å bo i en 3-roms med 1 barn, eller bo samme sted med flere barn, så vil jo mange ta det enkleste valget. Goder som ammefri fungerer ikke i praksis. Mange rettigheter er fine på papiret, men ikke alltid det funker. Du skal helst ha høy utdannelse og jobb. Det tar tid. Jeg får barn nr 2 i en alder av 36, og kjenner at det er gammelt nok. Mange besteforeldre er mer opptatt av å reise og holde på med hobby osv enn å bare være med barnebarn og hjelpe til der. Dvs mindre barnepass for småbarnsforeldre. Mange må også flytte for å få jobb, og bor ikke i nærheten av venner og familie som kan hjelpe til. Da blir det så klart slitsomt med 3 små og full jobb. Det skulle eksistert kommunale/ statlige barnevakttjenester hvor man kunne fått kurset barnevakt til en billig penge. Anonymkode: ad1a5...22c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå