AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #41 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nå vel ofte de litt enklere sjelene som får masse unger, jfr. Idiocracy. Anonymkode: 07baa...658 Det er ikke de enklere sjelene som har "dumme" gener. Anonymkode: 09c0e...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 12. oktober 2024 #42 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har gjort mitt! 4 barn som alle jobber og bidrar til samfunnet ! Egentlig så burde jeg ha fått en belønning 🏅🏅 Anonymkode: 39c30...a3a Da er vi flere, godt jobba👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 12. oktober 2024 #43 Del Skrevet 12. oktober 2024 (endret) Mange gode forslag her, men det aller enkleste, billigste og mest effektive tror jeg ville være følgende: Forby alle typer prevensjon og forby abort i alle tilfeller som ikke er forårsaket av anmeldt voldtekt. Endret 12. oktober 2024 av aksase 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #44 Del Skrevet 12. oktober 2024 Gjøre det gratis å fryse ned egg Anonymkode: 0e3ca...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #45 Del Skrevet 12. oktober 2024 Hvis kvinner skal fullføre en mastergrad og komme skikkelig i gang med karriere før de vurderer å få barn, og hvis menn uten denne mastergraden blir utelukket som partnere i det hele tatt, er det håpløst. Når systemet skaper stadig mer rotteracet, stadig større økonomiske forskjeller og stadig flere tapere, og boligmarkedet i større og større grad handler om investeringer heller enn hjem, er ting dømt til å mislykkes. Mange vil enten ikke rekke å få barn før det er for sent, eller bare melde seg ut av hele opplegget. Anonymkode: 0f477...7a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #46 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mange land sliter med for lav befolkningsvekst. Har nettopp sett noen videoer om Japan, der de sliter skikkelig - ikke overraskende akkurat mtp de jobber seg bokstavlig talt til døde. Hvorfor det skjer, og hvordan det løses, synes iallefall JEG er ganske opplagt., og det tror jeg de fleste "vanlige" folk gjør også. Men politikerene verden over klør seg i hodet - kanskje fordi de fleste er menn, eller kvinner med god råd? Den tradisjonelle måten å få opp folketallet på er å strippe kvinner for alt av muligheter - som selvfølgelig er direkte ondt. Og ikke veien å gå om man vil inn i fremtiden og ikke tilbake til middelalderen. (Som fanatiske religiøse i USA virker å prøve på) Og det gir en mye sunnere og lykkeligere befolkning om man heller lokker med gulrot, naturlig nok. Jeg tenker at man kommer ingen vei heller om det er de mest ressurssvake som får mange barn. Ressurser er ikke bare økonomi her, det er alt som får barna opp og frem i verden. Hvilke tiltak ville DU gjort om målet var å øke antall fødsler her i Norge? (Lat som om du har makten til en diktator) Anonymkode: 4faba...9f2 Barn med pensjonsparing i permisjon og 5 år fremover Anonymkode: 3487e...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #47 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): - Ekstra ferieuke til småbarnsfamilier - 10% lavere skattesats per barn man føder (slik forebygger man at kun de resurssvake får en skokk med unger. Endring i Skattesats foran kontantutbetalinger) - Et helt år foreldrepermisjon til hver av foreldrene - Fjerne egenandelen på 20 000 for assistert befruktning - Valgfritt om man vil ha barna i barnehage eller være hjemme med barna. Altså at man gjeninnfører kontantstøtte til minst tre år. Så kan man heller droppe å gi det til minoritetsspråklige som trenger integrering Anonymkode: 1efc4...16b Enig og at man får pensjonspoeng av å gå hjemme i permisjon/redusert stilling når barna er små. Anonymkode: 5048f...065 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #48 Del Skrevet 12. oktober 2024 Jorda er kritisk overbefolket. Anonymkode: 33069...bcb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #49 Del Skrevet 12. oktober 2024 aksase skrev (13 minutter siden): Mange gode forslag her, men det aller enkleste, billigste og mest effektive tror jeg ville være følgende: Forby alle typer prevensjon og forby abort i alle tilfeller som ikke er forårsaket av anmeldt voldtekt. Forby abort fungerer jo ikke. Hvordan har du tenkt å få til det? Anonymkode: 33069...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. oktober 2024 #50 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Statlig koblingstjeneste som matcher en kvinne og mann som sammen har forutsetninger for å produsere velfungerende mennesker. Avl på uføre, men barna oppdras av Staten =skolen (så ikke stor forskjell fra slik det allerede er). Uføre er allerede ute av arbeidslivet så der går det intet tapt når de går gravide, ingen mammapermisjon, ingen sykt barn-dager osv. Mange uføre opplever angivelig bedring av funksjonen ved å få barn, så på sikt kan det kanskje til og med få dem ut i arbeidslivet. Vinn-vinn for alle. Anonymkode: 88990...fc4 Så du vil at kvinner skal voldtas for å få barn og å tvinge uføre kvinner til å få barn? Ja, god løsning, og ikke kvinnefiendtlig i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #51 Del Skrevet 12. oktober 2024 Skape en framtid det går an å tro på? Få orden på klimautslipp og fjerne atomvåpen, rydde unna ekstremkapitalismen og gi rom for at individet er mer enn en ubetydelig brikke i maskineriet. Anonymkode: 86a59...4b7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 12. oktober 2024 #52 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forby abort fungerer jo ikke. Hvordan har du tenkt å få til det? Anonymkode: 33069...bcb TS ber oss tenke som en diktator, og det meste er mulig for en diktator. Det ville selvsagt bli et illegalt abortmarked og mange tragedier, men det ville bli færre aborter og flere barnefødsler, som var utfordringen fra TS. Uten prevensjon ville også antallet graviditeter eksplodere, så dette ville blitt en sikker suksess når det kommer til å skape befolkningsvekst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #53 Del Skrevet 12. oktober 2024 Jeg tror folk hadde fått flere barn om renta hadde gått ned og landet hadde blitt trygt å bo i. Anonymkode: 85cf9...003 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 12. oktober 2024 #54 Del Skrevet 12. oktober 2024 (endret) Skattelette for fødende som kompenserer for både ulempen mtp boliglån + tapte karrieremuligheter/pensjon. Endret 12. oktober 2024 av In absentia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 12. oktober 2024 #55 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jorda er kritisk overbefolket. Anonymkode: 33069...bcb Ikke Norge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #56 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror folk hadde fått flere barn om renta hadde gått ned og landet hadde blitt trygt å bo i. Anonymkode: 85cf9...003 Trygt å bo i er det for det fleste. Mistenker jeg er noe eldre en deg? På 80 tallet hadde mine foreldre 15-16% rente. Mellom 2000-2010 var boliglånsrenta 7% flere ganger. Jeg ser at etter finanskrisen i 2009 og senere under covid at 0 til 2% er "normalen". Og er man under 30 så er kanskje det som regnes som normalt? De over 40 har opplevd 7% og de over 50 har beregnet minst 8% rente som sannsynlig og planlagt for det. Fødselstall lå på ca 1.7 pr.kvinne når renta var 7%. Nå er renta 4,5 og tallene er 1,4 barn.pr.kvinne Anonymkode: ffa71...a51 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #57 Del Skrevet 12. oktober 2024 Full lønn for hjemmeboende mødre første året. Lettet innvandring og migrasjon regler til å faktisk ta inn de Norge har bruk for, fertile enslige kvinner uten familiegjenforening. Hjulpet nordmenn med å få utenlandske partnere til Norge, ikke rigide regler og krav om giftemål. Om kvinnen ble gravid har hun og barnet automatisk norsk statsborgerskap om faren er minimum andre generasjon nordmann. Gratis barnehage til alle med en samlet inntekt under 1.5 million (økonomer bør regne dette ut). Nedskrivning av studiegjeld og pensjons poeng for den som velger å være hjemmeværende.(Mor eller far). Anonymkode: 25fec...dc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #58 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): God bemanning og dyktige ansatte i skole/bhg. (Så man kan være trygg på at barna får det beste) Kortere arbeidsdager med full lønn i tiden barna er 0-10 år (ala 6 timers dag) Ekstra feriedager for å ta ut ved ferier/planleggingsdager. Enklere for kvinner å få svangerskapspenger når de ikke klarer å stå i arbeid, ikke sykmelding. Lengre foreldrepermisjon, ikke korte ned mors foreldrepermisjon (ikke nødvendigvis med full lønn etter et år). Hadde dette skjedd, hadde jeg fått barn nr 3. Anonymkode: d6f82...87b Hvis det skal være slik at vi som er ferdige med barn,at det er voksne, skal straffes så er jeg ikke med og jobber for flere barn i verden!! Anonymkode: 2b84d...f51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #59 Del Skrevet 12. oktober 2024 Tvinge enslige foreldre med mangelfulle nettverk inn i kollektiv der de har soverom og ei lita stue for seg selv og må dele bad og kjøkken med andre aleneforeldre. Da lærer de seg å samarbeide og får fordeler fra "stordrift". Dette får nok fart på barneproduksjonen fordi de må omgås andre i samme situasjon og kvaliteten på barnas oppvekst statistisk sett går opp. Anonymkode: 1dfaf...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #60 Del Skrevet 12. oktober 2024 Vi trenger ikke befolkningsvekst på jorda. Vi er allerede for mange individer her til at det er bærekraftig i lengden. Norge trenger ikke særlig mye befolkningsvekst, og andre land som har for høy vekst bør dempe veksten med tiltak der. Alle som får mer enn ett barn kan f.eks. få et ekstra tilskudd for barn nr. 2. F.eks. barnetrygd for 3 til 2 barn. Eller man kan gi en engangsstønad på 50.000 til barn nr. 2. Hvis man får barn nr. 3 kan man få tilbud om gratis sterilisering. Anonymkode: e4c9e...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå