AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #21 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en nabo over meg som ikke klarer å lære seg gitar. Det er den samme spillingen hver dag flere ganger om dagen. I fem år har det holdt på sånn. Nei jeg overdriver ikke!!! I fem. år. Som regel venter vedkommende på at det blir helt stille hos meg før de begynner. Når TVen min slås av, når jeg skal legge meg, hvis jeg skal snakke i tlf, eller når jeg kommer inn døren. Det er helt elendig spilling uten noen form for rytme men de samme strengene som går igjen hele tiden. Prøver du å danse til det kommer det til å se ut som du har fått hjerneblødning og at du må kjappe deg til telefonen. Føler nesten jeg blir overvåket siden det alltid skal skje så jeg får det med meg. Har mest lyst til å gå opp og spytte på døra deres men later bare som ingenting. Tips til hva jeg kan gjøre for å håndtere dette bedre? Gidder ikke å spytte på døra eller kjefte på dem fordi det bare blir bråk. Anonymkode: a6afa...5e2 Legger du det veldig tidlig, eller har dere ingen regler der du bor? hvis du ikke vil « kjefte « som i en samtale om det, så må du jo stenge det ute da? Ørepropper, hodetelefoner.. eller viske det ut med en vifte eller spille rolig stille musikk du liker Anonymkode: 19307...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #22 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bor i borettslag ja. De driter de i virker det som. Ellers rolig her men denne personen lever i en egen verden virker det som.. Anonymkode: a6afa...5e2 Men hvorfor kan du ikke ta en samtale med dem uten og kjefte? Eller legg en lapp i postkassen eller på døren ? Det er vel mer nyttig og minne om at det skal være stille etter kl 22/23 ( vet ikke hvor du bor ) enn brosjyre til gitarkurs? Anonymkode: 19307...c9a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #23 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en nabo over meg som ikke klarer å lære seg gitar. Det er den samme spillingen hver dag flere ganger om dagen. I fem år har det holdt på sånn. Nei jeg overdriver ikke!!! I fem. år. Som regel venter vedkommende på at det blir helt stille hos meg før de begynner. Når TVen min slås av, når jeg skal legge meg, hvis jeg skal snakke i tlf, eller når jeg kommer inn døren. Det er helt elendig spilling uten noen form for rytme men de samme strengene som går igjen hele tiden. Prøver du å danse til det kommer det til å se ut som du har fått hjerneblødning og at du må kjappe deg til telefonen. Føler nesten jeg blir overvåket siden det alltid skal skje så jeg får det med meg. Har mest lyst til å gå opp og spytte på døra deres men later bare som ingenting. Tips til hva jeg kan gjøre for å håndtere dette bedre? Gidder ikke å spytte på døra eller kjefte på dem fordi det bare blir bråk. Anonymkode: a6afa...5e2 Faren min hadde en nabo/tomannsbolig i 26 år som spilte samme tee fraser omtrent hver kveld. Alkoholiker da, men likevel. I 26 år! Så 5 år er ganske lite. Anonymkode: 2752e...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #24 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en nabo over meg som ikke klarer å lære seg gitar. Det er den samme spillingen hver dag flere ganger om dagen. I fem år har det holdt på sånn. Nei jeg overdriver ikke!!! I fem. år. Som regel venter vedkommende på at det blir helt stille hos meg før de begynner. Når TVen min slås av, når jeg skal legge meg, hvis jeg skal snakke i tlf, eller når jeg kommer inn døren. Det er helt elendig spilling uten noen form for rytme men de samme strengene som går igjen hele tiden. Prøver du å danse til det kommer det til å se ut som du har fått hjerneblødning og at du må kjappe deg til telefonen. Føler nesten jeg blir overvåket siden det alltid skal skje så jeg får det med meg. Har mest lyst til å gå opp og spytte på døra deres men later bare som ingenting. Tips til hva jeg kan gjøre for å håndtere dette bedre? Gidder ikke å spytte på døra eller kjefte på dem fordi det bare blir bråk. Anonymkode: a6afa...5e2 Har du ikkje sagt frå til han? På FEM år? Anonymkode: 98e7c...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #25 Del Skrevet 12. oktober 2024 Jeg spiller av en youtube video, en time med en baby som gråter. Setter den på fult og tar i ørepropper selv. Ingen kan ta meg for at babyen min griner. Anonymkode: 54744...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #26 Del Skrevet 12. oktober 2024 Har du prøvd å øve inn et par stykker på blokkfløyten din? Tidlig på morgenen? Anonymkode: 9f995...559 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #27 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du prøver å danse til det ja. Men det gjør jeg ikke. Det er bare støy. Anonymkode: a6afa...5e2 Da trenger en ikke ringe legevakten. Anonymkode: c013f...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #28 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Faren min hadde en nabo/tomannsbolig i 26 år som spilte samme tee fraser omtrent hver kveld. Alkoholiker da, men likevel. I 26 år! Så 5 år er ganske lite. Anonymkode: 2752e...9a5 Hva er "tee fraser"? Anonymkode: c013f...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #29 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har tenkt på det og er i allefall mer forståelig i såfall.. men hva mener du med en slik? Hva ville du tillegget en diagnose? At han ‘’overvåker’’? Anonymkode: a6afa...5e2 Kan være så mangt men stalking var ikke det første jeg tenkte på. Anonymkode: 4684e...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #30 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Høres rart ut om noen skal gjøre slikt kun for å plage deg, kanskje på tide å roe ned på narkotikaen om du bruker det, slik at du ikke går rundt og har dilerium og ser og hører ting som ikke er. Anonymkode: b5575...ca6 Herre min, ro deg ned. 😂 Jeg er helt edru og glad i livet. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Legger du det veldig tidlig, eller har dere ingen regler der du bor? hvis du ikke vil « kjefte « som i en samtale om det, så må du jo stenge det ute da? Ørepropper, hodetelefoner.. eller viske det ut med en vifte eller spille rolig stille musikk du liker Anonymkode: 19307...c9a Forskjellig, så det er spesielt at det skjer når det blir stille. Vedkommende tramper ikke rundt stille, for å si det mildt. Så er helt sikker på at det er en voksen. Ingen barn er så tunge. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men hvorfor kan du ikke ta en samtale med dem uten og kjefte? Eller legg en lapp i postkassen eller på døren ? Det er vel mer nyttig og minne om at det skal være stille etter kl 22/23 ( vet ikke hvor du bor ) enn brosjyre til gitarkurs? Anonymkode: 19307...c9a Det er ikke et stort nok problem for min del til at jeg skal gidde å lage en sak ut av det. Personen er nok litt enkel siden det ikke slår feil. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Faren min hadde en nabo/tomannsbolig i 26 år som spilte samme tee fraser omtrent hver kveld. Alkoholiker da, men likevel. I 26 år! Så 5 år er ganske lite. Anonymkode: 2752e...9a5 Kanskje det er noe sånt ja. Er ikke en person som er helt i vater vil jeg tro. Er ikke perfekt jeg heller men må gå an å tenke litt. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har du ikkje sagt frå til han? På FEM år? Anonymkode: 98e7c...81e Nei! Det er ikke et så stort problem. De er helt elendige i det de har øvd seg på i fem år, som er sjokk-momentet for min del.. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg spiller av en youtube video, en time med en baby som gråter. Setter den på fult og tar i ørepropper selv. Ingen kan ta meg for at babyen min griner. Anonymkode: 54744...8a9 Ikke dumt! Jeg pleier å sette musikk i ørene noen ganger og synge tilbake men det har ikke samme effekt tror jeg.. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har du prøvd å øve inn et par stykker på blokkfløyten din? Tidlig på morgenen? Anonymkode: 9f995...559 Har ikke blokkfløyte. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kan være så mangt men stalking var ikke det første jeg tenkte på. Anonymkode: 4684e...95b Nei ikke jeg heller? Men vedkommende er åpenbart fiksert på noe de ikke får til. Det er spesielt… Anonymkode: a6afa...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #31 Del Skrevet 15. oktober 2024 Fant løsning på det! Flyttet på høyttalere rundt om og så ble det døyvet helt ut selv om det høres ut som aktiviteten har tatt seg opp betraktelig. Noe febrilsk med det hele men ble greit for min del. Anonymkode: a6afa...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #32 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fant løsning på det! Flyttet på høyttalere rundt om og så ble det døyvet helt ut selv om det høres ut som aktiviteten har tatt seg opp betraktelig. Noe febrilsk med det hele men ble greit for min del. Anonymkode: a6afa...5e2 Må innrømme at denne skjønte jeg ikke helt.... Anonymkode: 7dcd6...70e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #33 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 15.46): Har en nabo over meg som ikke klarer å lære seg gitar. Det er den samme spillingen hver dag flere ganger om dagen. I fem år har det holdt på sånn. Nei jeg overdriver ikke!!! I fem. år. Som regel venter vedkommende på at det blir helt stille hos meg før de begynner. Når TVen min slås av, når jeg skal legge meg, hvis jeg skal snakke i tlf, eller når jeg kommer inn døren. Det er helt elendig spilling uten noen form for rytme men de samme strengene som går igjen hele tiden. Prøver du å danse til det kommer det til å se ut som du har fått hjerneblødning og at du må kjappe deg til telefonen. Føler nesten jeg blir overvåket siden det alltid skal skje så jeg får det med meg. Har mest lyst til å gå opp og spytte på døra deres men later bare som ingenting. Tips til hva jeg kan gjøre for å håndtere dette bedre? Gidder ikke å spytte på døra eller kjefte på dem fordi det bare blir bråk. Anonymkode: a6afa...5e2 Min nabo spiller orgel i kirken og øver hjemme mye 😳 Anonymkode: 6a874...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 17. oktober 2024 #34 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 18.38): Akustisk gitar ja. Skjønner ikke at det må være de samme enkle strengene hver eneste gang. Ellers pleier jeg ikke å høre noe men akkurat det går som klokka… Anonymkode: a6afa...5e2 Må være veldig lytt hvis du kan høre en akustisk gitar? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #35 Del Skrevet 17. oktober 2024 Du får ha tv eller annen lyd på konstant da, så de aldri begynner å spille. Hvis de hører din tv, at du snakker i tlf eller andre lyder, og begynner å spille så fort du slår det av/tar tlf osv., så kan det jo hende de vil fortelle deg at DET ER LYTT! og at de hører deg. Slik du hører dem når de spiller på gitaren. Kanskje du kan forsøke å være dønn stille i et par døgn, og se hva som skjer. Lat som du ikke er hjemme. Spiller de ikke i det hele tatt da, er det sannsynligvis noe personlig... Anonymkode: ee3c5...7be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #36 Del Skrevet 17. oktober 2024 Skaff deg trommer og mikrofon og hver gang han starter hiver du deg på i samme rytme. Anonymkode: e3e09...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #37 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 18.59): Har tenkt på det og er i allefall mer forståelig i såfall.. men hva mener du med en slik? Hva ville du tillegget en diagnose? At han ‘’overvåker’’? Anonymkode: a6afa...5e2 Hva mener du med "overvåker"? Kanskje det er så banalt som at hen blir urolig når det blir stille fra naboene så da må hen sitte å fikle med noe og lage lyd selv. Jeg elsker følelsen av å spille på gitar, men er kjempedårlig. Ikke blir jeg bedre heller🙄 Anonymkode: 76ff7...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #38 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du får ha tv eller annen lyd på konstant da, så de aldri begynner å spille. Hvis de hører din tv, at du snakker i tlf eller andre lyder, og begynner å spille så fort du slår det av/tar tlf osv., så kan det jo hende de vil fortelle deg at DET ER LYTT! og at de hører deg. Slik du hører dem når de spiller på gitaren. Kanskje du kan forsøke å være dønn stille i et par døgn, og se hva som skjer. Lat som du ikke er hjemme. Spiller de ikke i det hele tatt da, er det sannsynligvis noe personlig... Anonymkode: ee3c5...7be Kan også bare være at ts ikke legger merke til gitarspillingen når ts selv er opptatt med ting. Eller at ts bråker og er en plagsom nabo, så når det blir stille hos ts så "tar naboen igjen" ved å spille det samme gamle sure rælet. Anonymkode: 76ff7...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #39 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 15.46): Har en nabo over meg som ikke klarer å lære seg gitar. Det er den samme spillingen hver dag flere ganger om dagen. I fem år har det holdt på sånn. Nei jeg overdriver ikke!!! I fem. år. Anonymkode: a6afa...5e2 Kanskje vedkommende har spilt inn øvingen, og avspiller denne hver dag bare for å plage deg? Anonymkode: afbec...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #40 Del Skrevet 19. oktober 2024 Hva med å begynne å spille selv, lære deg en melodi helt perfekt, for å vise vedkommende at det faktisk går an å lære seg et stykke? Anonymkode: 065ca...4a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå