Gå til innhold

Enkel nabo som tydeligvis synes gitar er vanskelig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en nabo over meg som ikke klarer å lære seg gitar.

Det er den samme spillingen hver dag flere ganger om dagen. I fem år har det holdt på sånn. Nei jeg overdriver ikke!!! I fem. år.

Som regel venter vedkommende på at det blir helt stille hos meg før de begynner. Når TVen min slås av, når jeg skal legge meg, hvis jeg skal snakke i tlf, eller når jeg kommer inn døren. 

Det er helt elendig spilling uten noen form for rytme men de samme strengene som går igjen hele tiden. Prøver du å danse til det kommer det til å se ut som du har fått hjerneblødning og at du må kjappe deg til telefonen.

Føler nesten jeg blir overvåket siden det alltid skal skje så jeg får det med meg. Har mest lyst til å gå opp og spytte på døra deres men later bare som ingenting.

Tips til hva jeg kan gjøre for å håndtere dette bedre? Gidder ikke å spytte på døra eller kjefte på dem fordi det bare blir bråk.

Anonymkode: a6afa...5e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje de prøver å imponere deg?

Anonymkode: 80646...0f7

Kanskje… men det hadde vært mer imponerende om de gikk en dag uten å spille. Akkurat nå er det bare støy. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du møtt denne naboen før? Har han/hun noe imot deg....? Hva med å ta en saklig prat om det neste gang dere møtes i forbifarten? Ganske spesielt å "overvåke" deg på den måten. Jeg hadde følt meg invadert.

Anonymkode: aff61...28e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du møtt denne naboen før? Har han/hun noe imot deg....? Hva med å ta en saklig prat om det neste gang dere møtes i forbifarten? Ganske spesielt å "overvåke" deg på den måten. Jeg hadde følt meg invadert.

Anonymkode: aff61...28e

Nei jeg tror ikke det. Vet egentlig ikke hvem vedkommende er men føler det gjøres med vilje. Aner ikke hva problemet deres er (bortsett fra å lære seg gitar da…). 

Synes også det er invaderende men så lite at det er smålig og på en måte. Lurte på om jeg skulle henge opp lapp på døra deres med info om lokale gitarkurs.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

no shame skrev (Akkurat nå):

Flytt?

Skulle gjerne gjort det men det er ikke så enkelt akkurat nå….

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vet hvem det er, kan det jo være et barn.. 

Anonymkode: dd44c...c31

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vet hvem det er, kan det jo være et barn.. 

Anonymkode: dd44c...c31

Tviler på at det er et barn. Da hadde jeg hørt mer lyder som var naturlig for barn også. Bor stort sett unge folk her og ser nesten aldri unger her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friminutt skrev (Akkurat nå):

Hvis du bor i ett borettslag så skal det være rolig i leiligheten fom 2300 vanligvis 

Bor i borettslag ja. De driter de i virker det som. Ellers rolig her men denne personen lever i en egen verden virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er den samme spillingen hver dag flere ganger om dagen. I fem år har det holdt på sånn. Nei jeg overdriver ikke!!! I fem. år.

Som regel venter vedkommende på at det blir helt stille hos meg før de begynner. Når TVen min slås av, når jeg skal legge meg, hvis jeg skal snakke i tlf, eller når jeg kommer inn døren. 

Det er helt elendig spilling uten noen form for rytme men de samme strengene som går igjen hele tiden. Prøver du å danse til det kommer det til å se ut som du har fått hjerneblødning og at du må kjappe deg til telefonen.

Føler nesten jeg blir overvåket siden det alltid skal skje så jeg får det med meg. Har mest lyst til å gå opp og spytte på døra deres men later bare som ingenting.

Tips til hva jeg kan gjøre for å håndtere dette bedre? Gidder ikke å spytte på døra eller kjefte på dem fordi det bare blir bråk.

Hvorfor må en kjappe seg til telefonen om det bare ser ut som en har fått hjerneblødning?

Anonymkode: c013f...a21

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må en kjappe seg til telefonen om det bare ser ut som en har fått hjerneblødning?

Hvis du får hjerneblødning må du skyndte deg å ta kontakt med legevakt! Det er farlig!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du får hjerneblødning må du skyndte deg å ta kontakt med legevakt! Det er farlig!

Men det ser jo bare ut som en har fått det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det ser jo bare ut som en har fått det?

Hvis du prøver å danse til det ja. Men det gjør jeg ikke. Det er bare støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akustisk eller elgitar?

Det går jo an å si at du hører alt, og om det er elgitar så kan de bruke headset. 

Ikke sikkert vedkommede vet at du hører? 

Jeg er veldig bevisst på det, kjøpte meg et keyboard og er nybegynner, derfor har jeg lyden i headset så ingen andre hører hvor katastrofalt dårlig jeg er.

Selv har jeg en nabo som spiller trompet, eller har et barn som spiller det, og som suger som faen, det høres ikke ut som de spiller en låt engang, bare blåser sure toner. Heldigis lengre ned i oppgangen, så jeg hører det bare når jeg går forbi og tenker stakkars de som bor vegg-i-vegg. For det er lytt her.

Anonymkode: 81251...d6b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akustisk eller elgitar?

Det går jo an å si at du hører alt, og om det er elgitar så kan de bruke headset. 

Ikke sikkert vedkommede vet at du hører? 

Jeg er veldig bevisst på det, kjøpte meg et keyboard og er nybegynner, derfor har jeg lyden i headset så ingen andre hører hvor katastrofalt dårlig jeg er.

Selv har jeg en nabo som spiller trompet, eller har et barn som spiller det, og som suger som faen, det høres ikke ut som de spiller en låt engang, bare blåser sure toner. Heldigis lengre ned i oppgangen, så jeg hører det bare når jeg går forbi og tenker stakkars de som bor vegg-i-vegg. For det er lytt her.

Anonymkode: 81251...d6b

Akustisk gitar ja. Skjønner ikke at det må være de samme enkle strengene hver eneste gang. Ellers pleier jeg ikke å høre noe men akkurat det går som klokka…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjenner en slik. Han har en diagnose. Kan være noe sånt. 

Anonymkode: db06a...2e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en slik. Han har en diagnose. Kan være noe sånt. 

Anonymkode: db06a...2e3

Har tenkt på det og er i allefall mer forståelig i såfall.. men hva mener du med en slik? Hva ville du tillegget en diagnose? At han ‘’overvåker’’?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut om noen skal gjøre slikt kun for å plage deg, kanskje på tide å roe ned på narkotikaen om du bruker det, slik at du ikke går rundt og har dilerium og ser og hører ting som ikke er.

Anonymkode: b5575...ca6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...