Gå til innhold

Jeg synes synd på barnløse kvinner på 35+ år


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lykkelig kanskje til den tiden hvor man blir gammel og ensom kommer.

Anonymkode: 963d0...b22

De fleste eldre er ensomme. Det gjelder også de som har barn. Jeg har jobbet både i hjemmesykepleien og på sykehjem. De var få som fikk besøk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Hvorfor er det synd i meg (45 år), som er frivillig barnløs? Blir man lykkeligere av å ha barn? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bbbb skrev (Akkurat nå):

De fleste eldre er ensomme. Det gjelder også de som har barn. Jeg har jobbet både i hjemmesykepleien og på sykehjem. De var få som fikk besøk. 

Der gjør jeg også. Og ser mange som finner gleden i barna og barnebarna sine.

Anonymkode: 963d0...b22

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lykkelig kanskje til den tiden hvor man blir gammel og ensom kommer.

Anonymkode: 963d0...b22

Hva vet du om det? Har du hørt om et konsept som heter familie og venner? Man kan ha tantebarn, venners barn osv vet du. Og dersom man er litt sosialt kompetent så kan man ha venner som gammel og. Kjenner forresten til flere som har jobbet på eldrehjem, og det er ikke de med flest barn som får mest besøk for å si det sånn. 

Helt sjukt hvor mye hat det er mot barnløse. Hvordan var barndommen din siden du har sånne holdninger? Og hvis du har barn, lærer du de å mobbe og? 

Anonymkode: 8e043...e00

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lykkelig kanskje til den tiden hvor man blir gammel og ensom kommer.

Anonymkode: 963d0...b22

Jeg har jobbet på sykehjem i flere år nå, de som er mest ensomme er faktisk de med barn. Jeg har opplevd at eldre gråter for at barna ikke besøker de.

Endret av Lillemy_87
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Lykkelig kanskje til den tiden hvor man blir gammel og ensom kommer.

Anonymkode: 963d0...b22

Venner vet du :) Har mer tid til det vi. 

Anonymkode: de5d9...652

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva vet du om det? Har du hørt om et konsept som heter familie og venner? Man kan ha tantebarn, venners barn osv vet du. Og dersom man er litt sosialt kompetent så kan man ha venner som gammel og. Kjenner forresten til flere som har jobbet på eldrehjem, og det er ikke de med flest barn som får mest besøk for å si det sånn. 

Helt sjukt hvor mye hat det er mot barnløse. Hvordan var barndommen din siden du har sånne holdninger? Og hvis du har barn, lærer du de å mobbe og? 

Anonymkode: 8e043...e00

Hvordan i alle dager klarte du å snu dette over til å handle om hat? Folk tar da sine egne valg her i livet uten at det er noe galt. Men når man i yngre alder snakker om frihet som stor betydning, så har man kanskje lett for å glemme at behovene som eldre er annerledes. Og det er ikke like stor sjanse for at tantebarn og venners barn bryr seg like mye når du blir gammel. Noen kan jo være heldige.

Anonymkode: 963d0...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy_87 skrev (6 minutter siden):

Jeg har jobbet på sykehjem i flere år nå, de som er mest ensomme er faktisk de med barn. Jeg har opplevd at eldre gråter for at barna ikke besøker de.

Da har vi forskjellig erfaring der.

Anonymkode: 963d0...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 år pluss og jeg valgte bort barn fordi jeg ikke ville at barna skulle arve alle sykdommene mine. Ville ikke bringe genene videre av hensyn til barna.

Anonymkode: 6957d...ccd

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner noen ganger slike kvinner når valget er deres. Tenk å leve stressfritt, sove lenge, spare penger, være fri og reise hvor du vil, NÅR du vil! 
 

For en tåpelig ts

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan i alle dager klarte du å snu dette over til å handle om hat? Folk tar da sine egne valg her i livet uten at det er noe galt. Men når man i yngre alder snakker om frihet som stor betydning, så har man kanskje lett for å glemme at behovene som eldre er annerledes. Og det er ikke like stor sjanse for at tantebarn og venners barn bryr seg like mye når du blir gammel. Noen kan jo være heldige.

Anonymkode: 963d0...b22

Det er et konstant hat mot oss barnløse og det er ikke greit. Jeg liker ikke barn, men respekterer at de som vil får seg det. Da forventer jeg at folk respekterer mitt valg. Jeg har hatt flere kolleger som har samme syn på barnløse som deg. Masse stygge kommentarer. Jeg er livredd barn (spesielt guttebarn) etter å ha opplevd grov vold som barn, har fått voldsoffer-erstatning for dette. Men får helt noia bare av å gå forbi barn. Da vil jeg ha meg fra bedt å bli gjort narr av for å ikke ha barn! 

Men sånne som dere elsker jo å mobbe andre så.. 

Anonymkode: 8e043...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 40 år pluss og jeg valgte bort barn fordi jeg ikke ville at barna skulle arve alle sykdommene mine. Ville ikke bringe genene videre av hensyn til barna.

Anonymkode: 6957d...ccd

Samme her! Gjelder ikke fysiske sykdommer men jeg har ganske alvorlig PTSD etter grov vold fra guttebarn da jeg var liten. Tenk om jeg hadde blitt gravid med et guttebarn, det hadde jo blitt katastrofe. Hadde sikkert lagt den ut i skogen. Er også redd menn så det sier seg selv at da blir det vanskelig. Tenker det er bedre at de som ønsker det får barn og ikke vi som sliter med fysiske/psykiske sykdommer.

Anonymkode: 8e043...e00

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Lykkelig kanskje til den tiden hvor man blir gammel og ensom kommer.

Anonymkode: 963d0...b22

Ganske egoistisk å få barn pgr av dette. Når det er sagt elsker jeg å være alene. Og la meg få dø i fred også 😆

Anonymkode: de5d9...652

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er et konstant hat mot oss barnløse og det er ikke greit. Jeg liker ikke barn, men respekterer at de som vil får seg det. Da forventer jeg at folk respekterer mitt valg. Jeg har hatt flere kolleger som har samme syn på barnløse som deg. Masse stygge kommentarer. Jeg er livredd barn (spesielt guttebarn) etter å ha opplevd grov vold som barn, har fått voldsoffer-erstatning for dette. Men får helt noia bare av å gå forbi barn. Da vil jeg ha meg fra bedt å bli gjort narr av for å ikke ha barn! 

Men sånne som dere elsker jo å mobbe andre så.. 

Anonymkode: 8e043...e00

Jeg respekterer ditt valg fullt ut. Alle har sine individuelle årsaker til det som ingen andre har noe med. Men dette er et diskusjonsforum hvor det ytres positive og negative sider ved å velge det bort. Ingenting du må ta personlig.

Anonymkode: 963d0...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig, og det blir et ensomt liv når du blir eldre. Og ingen passer på deg når du har behov for hjelp på dine eldre dager.

Anonymkode: 687ad...32e

Jeg kommer aldri til å passe mine foreldre, så det er en dårlig grunn og heller ingen garanti 

Anonymkode: 98575...425

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Lykkelig kanskje til den tiden hvor man blir gammel og ensom kommer.

Anonymkode: 963d0...b22

Jeg tror sjansen for å bli ensom er større dersom man er veldig rigid, intolerant og mangler refleksjonsevne, uansett om man har barn eller ei.

Da er det kanskje bare eventuelle barn som av plikt besøker deg - alle andre har flyktet for lengst.

Anonymkode: 3ed71...b11

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

De eneste man med rette kan om ikke synes synd på så hvertfall ha omtanke med, er de som har prøvd og prøvd og ikke blitt gravide. Det er nok ekstremt sorgfylt.

De andre, som har valgt det selv, synes ikke synd på seg selv og ler sikkert av deg hvis du synes synd på de.

Anonymkode: c0c49...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ganske egoistisk å få barn pgr av dette. Når det er sagt elsker jeg å være alene. Og la meg få dø i fred også 😆

Anonymkode: de5d9...652

Når det er sagt, så tviler jeg sterkt på at det er eneste årsaken til at de aller fleste velger å få barn😊

Anonymkode: 963d0...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når det er sagt, så tviler jeg sterkt på at det er eneste årsaken til at de aller fleste velger å få barn😊

Anonymkode: 963d0...b22

Hvorfor får så mangen barn? Det lurer jeg på. For det er det siste jeg kunne tenkt meg. Overhodet ikke interessert . Aldri vært. Og jeg er lykkelig :) Beste avgjørelsen jeg har tatt. Vil heller ha kjæledyr og masse venner . 

Anonymkode: de5d9...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donerte sæd jeg så sikret videreføring på den måten. Synes ikke synd på noens situasjon. For meg virker det nedsettende og lite hjelpsomt. Livskvalitet måles ikke i om man oppdrar barn eller ikke.

Anonymkode: 53a23...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...