Gå til innhold

Jeg synes synd på barnløse kvinner på 35+ år


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Det er jo et valg. Jeg kan i samme grad si jeg synes synd på de som må hente i barnehagen hver dag, ikke får gått ut i helga med venninner eller tatt spontanturer til Køben. Siden jeg.. gjør det.

Men samtidig vet jeg jo at alle er helt forskjellige og har tatt de valgene de har av en grunn. Jeg er fremdeles attraktiv, får mye oppmerksomhet, har kjæreste ++, men elsker frihet.

Anonymkode: 7fe0d...262

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Syns synd på deg jeg. God bedring!

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Hvis du synes synd på oss kan du vel tilby ett av barna dine til en av oss? Du kan da umulig være like glad i alle sammen? 

Anonymkode: 77f8f...f82

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (3 timer siden):

Helt enig! Er sååå stusselig å være barnløs. Selv om det er frivillig. Kommer aldri til å forst hvorfor noen velger bort meningen med livet. 

Hva meningen med livet har ikke du fasiten på. Det er veldig inviduelt. Det finnes forresten ikke noe mer egoistisk enn å få barn. 

Anonymkode: c89cb...c66

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes synd på dem som ikke har egne interesser utover det å få barn - en dag får du ikke flere og de flytter fra deg.

Anonymkode: e1e87...39c

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Enig, og det blir et ensomt liv når du blir eldre. Og ingen passer på deg når du har behov for hjelp på dine eldre dager.

Anonymkode: 687ad...32e

Det virker ikke som alle de med barn blir «passet på» alltid av barna sine heller. Og mener du at det eneste sosiale nettverk som gammel er barna? 

Anonymkode: 3ed71...b11

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Enig, og det blir et ensomt liv når du blir eldre. Og ingen passer på deg når du har behov for hjelp på dine eldre dager.

Anonymkode: 687ad...32e

Ingenting som sier at barnløse er mer ensomme som pensjonister. Alt avhenger av gode relasjoner. Man kan ha 4 barn som er fullt opptatt med sitt liv, bor i en annen del av landet og sjelden kommer på besøk. Man kan ha 0 barn, men masse gode venner rundt seg og ikke minst en livspartner!

Anonymkode: 577f2...5d4

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd på meg kan du si. Jeg sier at jeg har det supert! Masse fri, god økonomi, fin familie, og lyst til å være med mine tantebarn ( alder 4-25) mye. 
Hyggelig for meg og foreldrene til små. Og de eldste reiser vi sammen med en del. 
Aldri hatt lyst på barn, og mannen min døde tidlig, så ingen partner nå i hvert fall.

Anonymkode: 1ecbc...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn og har venninner med barn, som er frivillig barnløse og ufrivillig barnløse. Det er kun de i siste kategori jeg syns synd på. Og syns også litt synd på meg selv av og til som av og til må takke nei til alt det kjekke venninnene mine uten barn finner på. Til jeg minner meg selv på at jeg frivillig valgte å få barn. Sakens kjerne ligger i ordet. 

Anonymkode: fe248...6eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mest synd på alle som sier barn er meninga med livet. Barndommen er kort så det blir veldig mange år uten mening i livet for unger løsriver seg og skaper seg egne selvstendige liv.

Men det er helst de med veldig små barn som er mest opptatt av den meninga med livet for jeg tror ikke jeg har hørt så mange med skolebarn si det.

Anonymkode: cabf2...aa3

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Tror nok de synes like synd på deg som springer rundt svett med håret rett opp etter mange små sutrete barn i en butikk en lørdag... Så kan jo du si at dine barn ikke er sutrete eller du har håret rett opp,men da kan de si at de nyter livet å ønsker seg ikke barn. Skjønner du ikke at dine drømmer ikke er like andres?😅

Jeg har 3 nokså store barn etterhvert,kunne aldri vært foruten dem,men går ikke rundt synes synd på barnløse,mange vil ikke ha barn en gang

Anonymkode: 23b8e...132

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Enig, og det blir et ensomt liv når du blir eldre. Og ingen passer på deg når du har behov for hjelp på dine eldre dager.

Anonymkode: 687ad...32e

Jeg går ut ifra at du bor i samme by som dine foreldre og følger dem opp? Mannen din også? 

Hva gjør du hvis ungene dine flytter til utlandet og etablerer egen familie der? 

Anonymkode: e1e87...39c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Syns du og de andre som er enige med hverandre rundt dette er dømmende og sveversynte. Drømmen om barn og familie livet AS er det ikke alle som ønsker her i livet.

Vi har alle ulike mål og preferanser her i livet over hva man ønsker seg. En som ikke ønsker barn vil ikke synes synd på seg selv, eller føle at den biologiske klokka tikker, fotdi vedkommende vil ikke ha barn.

Det er derimot helt noe annet om barn og partner er noe man ønsker, eller at man feks er ufrivillig barnløshet. Uansett så har ikke noen andre med det å gjøre.

Selv var drømmen min å skaffe barn i løpet av livet med rett partner, og det har jeg oppnådd. Det er derimot ikke drømmen for alle, og det skal man respektere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke synd på noen, hallo, folk må jo kunne ta egne valg om hvordan de vil leve livet sitt, så lenge de ikke skader andre.

Det kommer så ann på individet hva slags liv som passer en best. For min del som liker det rolige best (i den forstand at jeg liker ikke å gå ut i helgene) og er ganske familiekjær så er jeg veldig glad for det livet jeg har skapt for meg, men betyr ikke at det her passer for alle... 

Anonymkode: d621c...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Jeg syntes synd på dere som har barn :) Vet dere det? All den friheten dere går glipp av. Nyere undersøkelser viser at de lykkeligste kvinnene er de som er singel og barnløs. Så du kan bare rulle inn😆

Anonymkode: de5d9...652

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som ikke vet noe mer om livet mitt enn at jeg ikke har barn og langvarig partner har ingen grunn til å synes synd på meg. Alle ønsker ikke det samme ut av livet. Skal jeg synes synd på de som har barn, kun fordi jeg ikke ønsker barn? Dette blir for dumt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Hvorfor vil du di skal vite at du syns synd på dem? tror du di bryr seg om din mening ?  
og HVORFOR bryr du deg? går det utover deg at di ikke har barn eller ikke vil ha barn ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes det er veldig bra at de ikke er alenemødre slik som 70% her inne er. Trenger ikke flere. Bra at noen har vett nok til å knipe igjen bena. 

Anonymkode: c89cb...c66

Og bak enhver alenemor, så finnes det en alenefar som har svingt med staven.

Anonymkode: 963d0...b22

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg syntes synd på dere som har barn :) Vet dere det? All den friheten dere går glipp av. Nyere undersøkelser viser at de lykkeligste kvinnene er de som er singel og barnløs. Så du kan bare rulle inn😆

Anonymkode: de5d9...652

Lykkelig kanskje til den tiden hvor man blir gammel og ensom kommer.

Anonymkode: 963d0...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg syns synd på alle som ikke har en alpaca. De aner ikke hva de går glipp av! Hvordan går det an å ikke ha en alpaca? Tenk all kjærligheten man går glipp av ❤️ 

Skjønner bare ikke hva jeg skal med barn, eller hva de skal brukes til. Merkelig å syns synd på folk som ikke har barn. De fleste norske barn er dessuten noen onde jævler, guttebarn som raner folk og banker opp lærerne sine blant annet. Er det så stas? Å gå rundt og være redd for å bli banket opp av sine egne guttebarn? Og ekle jentebarn som mobber og fryser ut andre. Nei takk sier jeg bare. 

Dere som hater barnløse, hva gjør dere om deres egne barn ikke vil ha barn? Skal de bli arveløse? Gjøres narr av? Spyttes på? Hva er planen? Er oppriktig spent :) 

Anonymkode: 8e043...e00

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...